דלית אל כרמל ועיסופיא סיור עיתונאים 2019

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום באדיבות קרן שלי
בין יערות האורן, מסלולי אופניים ופינות פיקניק מוצלות, שוכנת לה פנינת הכרמל הדרוזי, דלית אל כרמל. הברית בין העדה הדרוזית למדינת ישראל שמוסדה בחוק הישראלי, יצרה רעות עמוקה עם החברה הישראלית ששיאה מתבטא בשירות הצבאי המסור של בניה. רגע לפני אירוע הספורט השנתי, “בשביל הבנים” לזכרם של חללי העדה, העפלנו לכרמל לבקר ביישוב הססגוני והידידותי
.

בסיור עיתונאים בישוב הדרוזי דלית אל כרמל ועוספיא הרגשנו שאנחנו ב״תל אביב של הדרוזים״. הצעידה ברחוב הראשי חולפת על פני השוק הצבעוני, ריחות הקפה עם ההל מערפלים חושים ומראות מיני המתיקה מעלים ריר. הישוב מתנהל בליברליות ופתיחות ורוב התושבים הם חילונים. החזון הוא לקיים רצף תיירותי של כל אזור הכרמל ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם שאר המועצות באזור. בקרבנו אחוז גבוה של אמנים ומתקיימים אירועי תרבות רבים. אנחנו הולכ/ים על אותנטיות, גלריות ביתיות, מסעדות ביתיות, לינות בבתי תושבים ופיתוח התיירות כדי למשוך כמה שיותר תיירים מהארת ומחו״ל.

פתחנו את סיורנו בארוחת בוקר מפנקת באתר צימרים מקסים ״מקום בכרמל״ השוכן מול נופיו המרהיבים של הרי הכרמל הירוקים, במיקום חלומי המשרה רוגע ושלווה מול בריכת שחיה מהממת ומה אפשר לבקש עוד???

״מקום בכרמל״ המציע אירוח ב-2 בקתות עץ ו 8 יחידות מפנקות במיוחד במתחם הנופש "המקום בכרמל".


בבקתה הראשונה 2 חדרי שינה- אחד להורים והשני לילדים, חדר רחצה, סלון, פינת אוכל, מטבח ומיזוג.


בבקתה השנייה סלון בחלל הבקתה, חדר שינה להורים, מטבח, חדר אמבט וקומת גלריה לילדים.
8 היחידות הנוספות עשויות אבן חירבה עתיקה.


בכל יחידה ג'קוזי מפנק, מטבח מאובזר, מיטה זוגית ופינת אוכל!
בחצר המשותפת לבקתות וליחידות בריכת שחייה מחוממת ומקורה, ריהוט עשיר עם פינות ישיבה חיצוניות, עמדת מנגל מקצועית, חנייה פרטית ותאורה לילית.
ניתן להזמין בתיאום מראש ארוחת בוקר, ערב ומגוון עיסויים- בתוספת תשלום.

להזמנות:

052-9096020 פאדי
לינק לאתר מקום בכרמל כנסו
https://www.zimmer4me.co.il/צימרים_לפי_מחירים.asp?prices_range=250,1500&price_type=wend

ואחרי ארוחת בוקר דשנה צריך קצת טיפוח ויופי אז המשכנו ל״יסמין״ מרכז לצמחי מרפא וגם מרכז מידע והדרכה למבקרים ובעיקר לתיירים ,יסמין משמש מרכז תרבות וחברה.

מועין:"אנחנו מקיימים במרכז יסמין הרצאות וסדנאות ופעילויות שונות, רפואה אלטרנטיבית,הציבור מתעניין מאוד ברפואה אלטרנטיבית ובצמחים וכמעט אין בית בדליה שלא משתמש בצמחים, הציבור מאמין שצמחים יכולים לעזור להם לשמור על הבריאות ולקיים חיים בריאים ברכז יסמין מקרינים סרט הסברה על צמחי המרפא ותרומתם לגוף האדם ופרוספקט מיוחד על המקום ועל הישוב דליה".

פותה: " אני מגשימה חלום, צמחים זה התחביב שלי מילדות, אני רוצה שאנשים יזרקו את הכדורים ויקחו במקומם צמחים, התרופות זה הכל כימי עוזר במקום ופוגע במקום אחר, זה מרכז שמעביר מורשת מהסבתות לילדים של יום, למבקר אנחנו מציעים אוכל אותנטי מיוחד מצמחים, עולש, חוביזה, שומר".

מועין ופותה חלבי

"המקום ממוקם בתחילת גלעין הכפר במטרה להחזיר את האנשים לשורשים ולהשתמש בצמחים"

מועין: "הכוונה לתת את השירות לאנשים בצורה משמעותית".

לדברים בסרטון

 {YouTubeVideo id=M5kNrOGs5qk}

https://www.youtube.com/watch?v=M5kNrOGs5qk

את סיורנו הקסום המשכנו מרכז כרמל למורשת הדרוזית בעוספיא

כיצד מתוארת העדה הדרוזית מנקודת מבטה של אישה דרוזית פעילה ויצירתית? מרכז כרמל למורשת הדרוזית בעוספיא נולד בזכות חזונה של רג’אא קייס מנסור, תושבת הכפר המבקשת להציג לציבור את התרבות הדרוזית המפוארת, את סיפורו של הכפר עוספיא ב-100 שנים האחרונות, וכמובן – את הקשר היהודי-דרוזי ההדוק בכרמל לפני קום המדינה ועד היום.

כאן, באחד הכפרים הדרוזיים הגדולים בישראל המונה כ-12,000 תושבים, תיחשפו לסיפורם האישי של חלוצים וחלוצות הכפר, וגם למעמדה של האישה במשפחה הדרוזית –מעמד שהלך והתקדם עם השנים.

הביקור החווייתי מלווה בהסברים ובסיפורים נוסטלגיים מחיי הכפר, תצוגה מרהיבה של כלים אותנטיים ופריטים רבים מחיי היומיום של תושבי האזור. אפשר להצטרף לסיור מודרך בסמטאות המצוירות של גלעין הכפר העתיק, המעניק מבטים אל חצרות הבתים, מפגשים עם אתרים היסטוריים ותצפיות נוף יפות.

הביקור – המהווה חוויה תרבותית, אמנותית וקולינרית – מותאם לקבוצות שונות ולאירועים שונים: משפחות, חיילים, ועדי עובדים, פנסיונרים, ארגוני נשים, חוגים חברתיים שונים, ימי כיף, ימי הולדת, ימי גיבוש ועוד.

אל תוותרו: ביקור בבית בד קדום המצוי בתוך מערה, כולל הסבר על תעשיית שמן הזית והסבון בעבר ובהווה. הביקור כולל המחשה פעילה, כיבוד קל ולגימת מגלי – תה תבלינים דרוזי המפורסם בטעמו ובסגולותיו הבריאותיות.

במיוחד לילדים: הסיורים מותאמים גם לילדים ולתלמידים.

את ארוחת הצהרים ארוחה דרוזית אוטנטית אכלנו כמובן ב….

עמים וטעמים – אירוח דרוזי וימי כיף בצפון צאו מהשגרה ובואו לחוות חוויה לא רגילה: ימי כיף בכפרים הדרוזים שבכרמל ואירוח דרוזי מיוחד, נעים, טעים ומעשיר

עמים וטעמים מציעה לכם קונספט חוויתי שמטרתו יצירת מפגש והיכרות עם בני העדה הדרוזית. בואו ליהנות מהכנסת אורחים מסורתית וממטעמים אותנטיים,

בואו להרגיש כמו תיירים בארצכם… כאן, על רכס הכרמל במרחק של שעה נסיעה מהמרכז, בכפר העתיקים עוספיא ודלית אל כרמל.

אנחנו מציעים ימי כיף וגיבוש המבוססים על אירוח דרוזי ונותנים לצוות ולעובדי החברה חוויה מיוחדת, מעשירה וטעימה גם יחד!

לפרטים נוספים ולבניית תכנית מותאמת עבורכם, התקשרו: 052-4535100

המאכלים שלנו