דנה כהן היא הזוכה בפרס ע"ש פיני לייטרסדורף לשנת 2015

כתבתה של קרן שלי

קרדיט תמונות יח״צ

דנה כהן היא הזוכה בפרס ע"ש פיני לייטרסדורף לשנת 2015
על יצירתיות ומקוריות באופנה.

דנה כהן , בוגרת שנקר, היא הזוכה בפרס פיני לייטרסדורף לשנת 2015. משפחת לייטרסדורף ייסדה בשנת 2012, פרס שנתי ע"ש מעצבת האופנה פיני לייטרסדורף ז"ל. הפרס הכספי על סך 50,000 ₪, מוענק זו השנה הרביעית לבוגר/ת מצטיינת של שנקר על יצירתיות ומקוריות בעבודה על קולקציית הגמר. הזוכה הוכרזה בתצוגת הגמר של שנקר וטקס הענקת הפרס יתקיים בוילה דלאל בנווה צדק במהלך אוגוסט 2015 .

חברי ועדת הפרס ע"ש פיני לייטרסדורף לשנת 2014 הם: נכדתה אנדריאה (דושי) לייטרסדורף, בנה האדריכל טומי לייטרסדורף, לאה פרץ ראש מחלקת האופנה בשנקר מוטי רייף, מפיק ומייסד שבוע האופנה בישראל ומעצב האופנה הבינלאומי קובי הלפרין.

מנימוקי חברי ועדת הפרס: " דנה כהן, זוכת הפרס לשנת 2015 יצרה קולקציה צבעונית עשירה ומרהיבה מחומרים זולים ופשוטים ובכך העניקה חיים חדשים לסוודרים משומשים שנועדו לגריסה ולשימוש צנוע כסחבות ומטליות. פיני חיפשה חומרים מקוריים וכל פרט בבגד שעיצבה נעשה במיוחד עבורו ומחומרים טבעיים כביטוי לחומריות מקומית. עבודתה של דנה מתאפיינת בחיפוש שקרוב ברוחו לדרכה הטוטלית של פיני לייטרסדורף"

פיני לייטרסדורף נולדה ב 1906 בהונגריה ועלתה לארץ ב 1939. לאורך השנים עיצבה תלבושות לקאמרי וללהקת ענבל. ב- 1955 פגשה את רות דיין, פגישה "גורלית" שהולידה את 'משכית' – מיזם תרבות-מסחר יחיד במינו שהביא לשימוש את מיומנויותיהם של אומנים מהגרים מארצות המזרח. שיתוף הפעולה ביניהן נמשך 15 שנים, בהן עיצבה לייטרסדורף עבור משכית פריטי לבוש איקונים רבים, ביניהם 'מעיל המדבר' הנודע. בעולם, נחשבו עיצוביה לאופנה עילית בעלת ייחוד יוצא דופן. הם נמכרו בחנויות האופנה היוקרתיות בניו-יורק ופריז והשתתפו בתצוגות האופנה הנחשבות של ה'בונדס'. במהלך 40 שנות עבודה יצרה לייטרסדורף אופנת מקור פורצת דרך בהיסטוריה של האופנה הישראלית. פיני הצליחה לנסח זן ייחודי וחלוצי של אופנה ים תיכונית. באמצעות שילוב בין אמנות לאופנה, היא הפכה חזון חברתי, תרבותי ואידיאולוגי לאופנה ישראלית מקורית עם תג של זהות מקומית.