התירס הגדול ביותר בעולם בתערוכת ״ישראפוד״ 2014

כתבתה של קרן שלי

הרפובליקה של פרו תציג בתערוכת "ישראפוד" 2014, שתיפתח ב-25 בנובמבר 2014 בתל אביב (25 עד 27 בנובמבר), סדרה חדשה של מוצרי מזון, ביניהם את התירס הגדול בעולם הצומח בהרי האנדים הגבוהים. תערוכת ישראפוד מתקיימת זו השנה ה-31 ומציגה בפני כל העוסקים בענף המזון בישראל ומבקרים מחו"ל את כלל המוצרים והשירותים החדשניים ביותר בענף המזון והמשקה.

מלבד התירס הענק, תציג פרו בתערוכה גם את הקינואה, לבבות דקל, "פיסקו" ברנדי תוצרת פרו, תפוחי אדמה מהרי האנדים, ושעועית צהובה.

20141118-102554.jpg

התירס הענק, הגדול מסוגו בעולם, גדל באזור קוסקו בפרו, העיר הכי פופולרית בקרב המטיילים הישראלים. קוסקו ידועה כעיר הבירה העתיקה של שבט האינקה. גרגרי התירס הענק נשתלו בפרו כבר בשנת 1,200 לפני הספירה. ישנם 35 זנים שונים של תירס ענק. לבבות דקל הפכו לשם דבר בקרב שפים ברחבי העולם בזכות טעמם המופלא. הם יכולים להשתלב בסלט או להיות מוגשים כחטיף דל קלוריות. "פיסקו" הוא ברנדי חסר צבע או צהבהב תוצרת פרו העובר תהליך של זיקוק. הקוקטייל המפורסם בפרו הוא ה"פיסקו" החמוץ, שהומצא בלימה, בירת פרו, בשנת 1920. בהרי האנדים בפרו (רכס ההרים היבשתיים הארוך בעולם המשתרע לאורך 8,000 קילומטר של חופה המערבי של אמריקה הדרומית) גדלים יותר מ-4,000 זנים שונים של תפוחי אדמה. הם ידועים בשל טעמם המופלא, צורתם וצבעם. תפוחי האדמה גדלים בגבהים שבין 3,500 ל-4,200 מטרים.
גם השעועית הצהובה גדלה בהרי האנדים הגבוהים, בחלק של פרו. השעועית הצהובה ידועה בשל טעמה העדין, טעם המזכיר חמאה. לא נפקד גם מקומה של הקינואה: מקור הקינואה באזור הרי האנדים שם היא משמשת מקור מזון חשוב מזה 6,000 שנה. הקינואה הוא צמח עמיד ביותר ומסוגל לגדול בתנאי סביבה קשים כמו בהרי האנדים בגובה של 4,000 מטר מעל פני הים. צמח הקינואה היה קדוש לבני האינקה והם כינו אותו "אם הדגן". באופן מסורתי היה קיסר האימפריה זורע את הזרעים הראשונים כל שנה. אימפריית האינקה התקיימה משנת 1200 בערך ועד כיבושה בשנת 1,532. האימפריה השתרעה במאה ה-16 מקיטו שבאקוודור עד סנטיאגו בצ'ילה – מרחק של כ-4,000 ק"מ לאורך רכס האנדים. צמח הקינואה שימש כמנחה בפולחן אלי האינקה. שנת 2013 הוכרזה על ידי האו"ם כשנת הקינואה. הקינואה עשירה בסיבים תזונתיים, זרחן, ברזל ומגנזיום. מה שמקנה לה איכות חלבון גבוהה ביותר. בתערוכה יוצגו 3 שנים של קינואה בצבעים: לבן, אדום ושחור.

השף, דן ארבץ, בעל רזומה עשיר בתחום המסעדנות – יציג בתערוכה הבינלאומית את המוצרים החדשים שהגיעו מפרו.

מנכ"ל לשכת המסחר והתיירות של פרו בישראל, מריו ורגס, ציין כי השתתפותה של פרו בתערוכה הבינלאומית מהווה נדבך באסטרטגיה השיווקית של המדינה – להציג ולקדם את מוצרי המזון האיכותיים שיש למדינה להציע גם לשוק הישראלי. וכן, פיתוח קשרים עסקיים עם יבואנים, מפיצים, רשתות סופרמרקט וגורמים נוספים בתעשיית המזון והמשקה. לדבריו, לפרו יש הרבה מוצרים להציע ואנו מעוניינים שהציבור בישראל ייהנה מהם".

הצילומים באדיבות מקו ורגס ולשכת המסחר והתיירות של פרו בישראל.
בתמונה: גרעין של תירס רגיל ותירס ענק.

 

20141118-102727.jpg