מסעדת בומביקס מורי קריית אונו

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום מייקל פלדמן
מסעדת בומביקס מורי, מסע קולינרי בשביל דרך המשי, מסעדה אקזוטית חגיגת טעמים של מאכלים אסייתים עם נגיעות מהמטבח הסיני, ההודי, התאילנדי ואפילו הקווקזי דרך המשי היא מסע עתיק של טעמים, ריחות, צבעים, סגנונות, נופים ותרבויות. חשבנו על הרעיון להביא בשורה אמיתית ומסקרנת לעולם הקולינריה הישראלי, מסעדה מיוחדת ושונה שטרם נראתה בארץ עם המון ירק וצמחיה, קבנות אירוח סטייל המזרח מטבח עשיר בסימן מסע בתרבויות ודרכים עתיקות עם קריצה למטבח המודרני שמגיש מנות מגוונות מנקודות שונות על דרך המשי.

זכינו להתארח במסעדה המדהימה ולטעום את המנות המיוחדות: התחלנו את המסע הקולינרי הפרטי שלנו בפתיח מרקים, מרק טום יאם מרק עשיר בטעמים מורכב מלמון גראס, קפיר ליים, עגבניות, חלב קוקוס, במבושט, כוסברה, פילה קוד ושרימפס בטמפורה, ירקות שורש, פטריות טריות וקלאמרי מנה באמת מעולה ומומלצת בחום.

מרק נוסף שהזמנו מרק וון טון- מרק עוף צח עם ירקות אסיאתים וכיסונים במילוי פרגית, מרק מצויין וטעים.

למנות הראשונות המשכנו את מסענו למדינות המזרח והתחלנו דווקא עם בוכרה ואיך לא? גוז׳גוז׳ה כמובן, מאפה בוכרי ממולא בשר בקר מוגש עם ירקות טריים וטחינה שילוב מנצח של חם עם קר והירקות מנה טעימה מושלמת ומומלצת בחום.

מבוכרה המשכנו לתאילנד לבנגקוק רול מדהים שרימפס טמפורה, אבוקדו ומלפפון במעטפת אבוקדו, שומשום קלוי, אננס, בצל ירוק וספייסי מיונז.

מנת יפנית גיוזה כיסונים מאודים וצרובים על הפלאנצ׳ה במילוי פרגית שום וג׳נג׳ר או במילוי פטריות וטופו לבחירה. מנה טעימה  ומומלצת בחום.

מנת קריספי צ׳יקן כנפים ללא עצמות בצבע משגע אפויות באר יאקי סריאצ׳ה בטעם מתקתק ובאמת טעים.

למנות העקריות והדהימות המשכנו במסענו הקסום, לתבשיל טלה , הל, כוסברה וביצת עין מעל מנה יפת מראה ושילוב טעמים מעניין  ואטרקטיבי צ׳יקן פרגית בקארי, עגבניות וחמאה עם קשיו, מוגש עם אורז לבן מנה טעימה ומומלצת.

יש לציין שהמסעדה מגישה מיצים טבעיים סחוטים במקום מיץ תפוזים, מיץ אננס ורימונדה ורודה מדהימה בטעמה.

לקינוחים המדהימים הזמנו כנאפה איטריות קדאיף, גבינת פניר, מי ורדים ופיסטוקים. טעים ומוגש חם.

עוגת גבינה יוזו על בולונדיז ורוטב פסיפלורה וטארט בנופי בצק פריך, בננות בטופי ושנטולי קוקוס עם רוטב שוקולד מנה מומלצת וטעימה ביותר ומנת סורבה קוקוס לאסי מנגו קונפיטורה של אננס עם תבלינים מדרך המשי.

ומנת הדגל המנצחת היא כמובן טפיוקה בחלב קוקוס עם פילטרים של תפוז ופירות טרופים מוגש על מגש חנקן מיוחד בתוך אדים אכן מנה יפיפיה וטעימה כאחד.

היזמים הם שירה צפריר (ז"ל) ואביה – אריה פוקס, הבעלים של בתי הקפה זליק (בגבעתיים ובקניון קרית אונו) – בתי קפה שנחלו הצלחה גדולה והם אבן שואבת לתושבי הסביבה. מה שמאפיין את אריה ושירה (ז"ל) הוא תשומת הלב לפרטים הקטנים ותודעת שירות ואירוח גבוהים מאוד – התחושה שכל לקוח שמתארח אצלנו מקבל שרות ורמת אירוח אישית, טעימה ומפנקת. התפריט רוענן וחודש לקראת בוא החורף ע"י השף יענקלה שיין ואנו מקווים להמשיך ולהעשיר, לפתוח ולחדש בטעמים נוספים על הדרך המופלאה הזו. את המסעדה עיצב האדריכל ינאי פרישר גוטמן,

מסעדת בומביקס מורי

שלמה המלך 35 קניון קריית אונו

שעות פתיחה ימים א עד שבת מ-12:00 עד חצות.

טלפון-03-5088999