משתה אבירים בעכו חוויה על חושית באולמות האבירים

כתבתה של קרן שלי

האבירים חוזרים למצודה בעכו,  ימי הביניים קמים לתחייה עם שחקנים, משתה כיד המלך וקרבות אבירים על סוסיהם,  באולמות האבירים בעכו העתיקה ביוזמת משרד התיירות, באמצעות החברה לפתוח עכו העתיקה.

משתה אבירים, חוויה רב חושית בעכו העתיקה, באולמות האבירים ובהפורדום: סעודה לילית לאור לפידים, מופע תיאטרון בשתוף הקהל, מרוצי סוסים. פתיחת עונת הקיץ והשקת המופעים לאביב קיץ 2017.
קהל רב הגיע אמש לפתיחת מיזם התיירות החדש בעכו העתיקה: החוויה הצלבנית. כולם התאספו תחילה בחדר האוכל הצלבני שם החל הארוע . בין הבאים: שר התיירות מר יריב לוין, ראש עריית תל אביב מר רון חולדאי, יו"ר דירקטוריון החברה לפתוח עכו העתיקה מר אמיר סולרסקי , חברי מועצת עיר וחברי דירטוריון החברה וקהל רב .

האבירים חוזרים !!! כבר בכניסה לאירוע האבירים דרך הגן הקסום מחכים שחקנים הלבושים בבגדים תקופתיים ומברכים לשלום את אורחיהם. בדרך אל חדר האוכל הצלבני נעבור בגרנד מוניר: רחוב האומנים שם נכיר את המוכרים והיוצרים בדוכנים: נפחות פלדה, נפחות זכוכית,קדרות, אריגה, ריקמה, רציעת עור, קליעת סלים, ייצור בשמים ושמנים ועוד. לאחר מכן , נפגוש גם בקבצנים, מגדת עתידות ועוד מאנשי הרחוב הצלבני.

משתה האבירים היא חוויה אדירה ומעצימה שטרם נראתה בארץ המשלבת מחול, ריקוד, אקרובטיקה ומרוץ אבירים על סוסים בהיפודרום שבמהלכה מוגשת ארוחה ערב טעימה וכשרה כיד המלך, עם יינות ובירות בנוסח ימי הביניים. תודה לחוות דובי – האחראים על אילוף הסוסים והמופע בהיפודרום. אנחנו נהננו מאוד מהמשתה ומה שנותר לנו הוא להעביר לכם את המסר ולהמליץ עליו בחום.

החוויה הצלבנית היא נדבך נוסף בהפיכתה של העיר עכו למוקד תיירות מרכזי בישראל, המושך מאות אלפי תיירים מהעולם כולו. משרד התיירות השקיע משאבים רבים על מנת ליצור ארוע מיוחד המשלב תרבות וחוויה קולינרית עם ביקור באתריה ההסטוריים של העיר.
זוהי תוספת חשובה המעצימה את הבקור בעכו והופכת אותה לאתר חובה לכל ישראלי ולכל תייר המבקר בארץ " .
ראש העיר מר שמעון לנקרי סבור  שיש לדחוף קדימה את התיירות בעכו כי לעכו יש מה להציע. ישן וגם חדש. מוקדי משיכה תרבותיים ותיירותיים שאין כמותם בישראל. בין האתרים : תל עכו , הפארק האתגרי והפארק הבוטאני .

המצודה ההוספיטלארית, בה מתקיים הארוע היא מערכת של מבנים צלבניים הכוללים ארבעה אגפים הבנויים סביב חצר פתוחה. המערכת כוללת אולם גדול ששימש כחדר אוכל והתכנסות של האבירים וכבית החולים של המסדר ההוספיטלארי.
ההוספיטלארים היו מסדר צבאי שנשא על דגלו טיפול בחולים בארץ הקודש ושמירה על בטחונם האישי של הצליינים שהגיעו לבקר בארץ .

בסוף הארוחה, בהיפודרום מתקיימים קרבות של אבירים על הקרקע ועל סוסים. הלוקחים חלק בקרבות ,עברו אימון מיוחד אצל מיטב מאמני קרבות הסוסים באירופה. הקהל יהיה שותף לחוויה וייקח בה חלק, ניתן יהיה לעודד אבירים באמצעים שונים להצלחת הקרב .
השחקנים המשתתפים בפרוייקט הם שחקני תיאטרון עכו .
הבמאי שאחראי על המופע הוא ברק בן דויד

ניתן יהיה לרכוש כרטיסים בקופת האתר ברוחב וייצמן 1 בעכו

בטלפון 04-9956708

עלות כניסה 200 ₪ למבקר.

המיזם הינו קבוע וניתן להזמין מקומות מראש. תוכנית הערב קבועה .

קרדיט צילום לבנה רייזר