עמותת אנוש ערב התרמה עם הזמרת ריטה 13.11.16

imageכתבתה של קרן שלי
קרדיט צילום: מייקל פלדמן
ערב התרמה מרגש התקיים השבוע בהיכל התרבות תל אביב. צופית גראנט נשיאת עמותת אנוש נשאה נאום מרגש עד דמעות והסלוגן של הערב המיוחד הוא ללמוד לקבל ולחבק את האחר את השונה ובעצם הנתינה יש קבלה וסיפוק עצום וכך לתת מזור גם לאחר ולשונה ובכך לקבל חברה בריאה יותר, מתוקנת וטובה יותר.

image

פגועי הנפש הם אנשים שזקוקים לחיבוק, לתמיכה, למילה טובה ובכך אפשר להפיק מהם את מירב התועלת של התמסרות טוטאלית, השקעה מירבית ותרומה גדולה לחברה וזכות להשתלב בקהילה ובכך לבנות חברה טובה יותר שיודעת לקבל את האחר והשונה כחלק מהחברה.

אירוע ההתרמה השנתי לעמותת אנוש עם הזמרת האחת והיחידה ״ריטה״ בהופעה מצמררת. מאות אורחים אישי ציבור, סלבריטאים ותורמים התכנסו אמש בהיכל התרבות בתל אביב, לחגוג עם עמותת אנוש את ההצלחה שצברה מאז קומה.

העמותה עוסקת בשיקום פגועי נפש, הקמת מועדונים תעסוקתיים שחלקם חרושתיים וחלקם תעסוקתיים שמושתתים על טהרת האמנות בה עוסקים המשתקמים בתחומים מגוונים כגון: ציור, תכשיטנות, מוזיקה ונגינה, בישול ואף גננות נוי וכן מועדונים חברתיים שעוסקים בפעילויות חברתיות מגוונות כגון: ערבי שירה, חגיגת ימי הולדת, הליכה משותפת לסרטים ועוד פעילויות של הנאה וגיבוש חברתי.פעילות זו נותנת למשתקמים להרגיש רצויים וחיוניים מבחינה חברתית ומקנה להם כלים להתמודדות יום יומית עם החיים האמיתיים בקהילה .

image
״אנוש", העמותה הישראלית לבריאות הנפש, נוסדה בשנת 1978 על-ידי קבוצת משפחות, מתנדבים ואנשי מקצוע. העמותה משקמת כיום למעלה מ-5,000 נפגעי נפש ב-53 סניפים ברחבי הארץ, שמה לה למטרה לקדם את נושא בריאות הנפש של הפרט והמשפחה ולשקם את נפגעי הנפש בקהילה בתחומי החברה, התעסוקה והדיור. העמותה מעסיקה כ-700 עובדים שכירים בעיקרם עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מרפאים בעיסוק, ומדריכי שיקום ומסתייעת באופן שוטף בכ- 650 מתנדבים בתחומים שונים.
בתחילת הערב עלתה לבמה נשיאת העמותה צופית גראנט שאחיה עמיחי פגוע נפש שסובל ממאניה דיפרסיה שבזכות העמותה הצליח להשתקם להבריא ולחזור לחיי חברה ומשפחה תקינים.
צופית עשתה פריצת דרך ונתנה חשיפה טלוויזיונית לתוכנית על פגועי הנפש ובכך איפשרה לקהל יעד להחשף, להבין, להכיל ולקבל את פגועי הנפש ולעזור להם להשתלב בחברה.
והודתה לבורא עולם שניתנה לה הזכות להגיע למעמד זה.