עמותת רוח נשית ערב התרמה 15.12.14

כתבתה של קרן שלי

אמש התקיים ערב ההתרמה 15.12.14, באולם סמולארש באוניברסיטת תל-אביב
הארוע המכובד החל בקוקטיל חגיגי ובר משאות.

הארוע נערך במעמד מכי נאמן מנכלית העמותה, יעל אבקסיס נשיאת פורום נשות העסקים, פרופסור עינת פלד אשתו של מיקי פלד שמכהנת כיו״ר העמותה. וכמו בכל שנה גם הפעם הוענק פרס אות קטן לגברת רות קדארי על פועלה החברתית התנדבותית וקידום צדק מדגרי.
קרוב ל-200 אלף נשים בישראל נפגעות אלימות . הסלוגן "המכה הראשונה אינה המכה האחרונה", ברגע שזה מתחיל חייבים לעצור את זה מיד. נשים שנפגעו מאלימות ממשיכות לסבול מההשלכות לאורך כל חייהן. זה מתבטא בפגיעה נפשית, פיזית ורוחנית שמשפיעה על חייהן והסובבים אותן. הן נזקקות לטיפול מקצועי ועזרה כדי להשתקם ולחזור לחיים תקינים.
למרות השיפור בדרכי הטיפול המוצעים לנשים נפגעות אלימות, כמעט ולא עוסקים היום בישראל בהשלכות התעסוקתיות והכלכליות ההרסניות על חייהן של הנשים.

20141216-005658.jpg

רק 1/4 מהנשים הנפגעות מדווחות לגורם רשמי כדי לקבל סיוע. רוב הנשים נמנעות מלקבל סיוע מהפחד שעם עזיבת בן הזוג והבית הן ידרדרו לעוני ולא יוכלו לפרנס את ילדיהן.
ההשפעות הכלכליות ההרסניות של אלימות, אינן רק לטווח הקצר והמידי, אלא הן משבשות את יכולתן של נשים לרכוש השכלה ומקצוע, להשתלב בשוק העבודה, להתמיד בעבודתן, להתקדם ולממש את כישוריהן.
הקשר בין אלימות לתלות כלכלית הינו מעגלי. התלות הכלכלית מקשה על היחלצות מהיחסים האלימים ומהעוני. רבות מנפגעות האלימות נאלצות לחזור אל אזורי הסכנה מהם נמלטו ולשוב אל מעגל האלימות.

 

עמותת רוח נשית שאיפתה לחולל שינוי במדיניות החברתית והכלכלית, בטיפול בקורבנות האלימות ופועלת לבסס את כוחן הכלכלי של הנשים ולהחזיר לידיהן את השליטה על חייהן.
רוח נשית משקיעה: בשיקום כלכלי ארוך טווח של נפגעות אלימות, בהעלאת המודעות לקשר שבין תלות כלכלית לאלימות כלפי נשים ובקידום מחקר בישראל.
לצד כל זאת, רוח נשית פועלת להעלות לסדר היום הציבורי את מחויבותה של המדינה לשיקום כלכלי של נפגעות אלימות ולקדם חקיקה ושינוי מדניות לצדק כלכלי- תעסוקתי.

20141216-005722.jpg

כאמור, השנה התגייסו לטובת המופע הזמר מתי כספי שיארח את הזמרת קרן פלס. הטקס בהנחייתה של יעל אבקסיס השחקנית והיוצרת, פעילת העמותה בשבע השנים האחרונות ומי שעיצבה את תכשיט השושנה, הנמכר בחנויות גראס ומניב הכנסה עצמאית לעמותה.
אירוע ההתרמה, הנערך זו השנה השביעית, נועד לגייס כספים, להעלאת מודעות, לרתום מתנדבות ומעסיקים פוטנציאלים שיקלטו נשים נפגעות אלימות למסגרתם. 'רוח נשית' מבוססת על מערך של מתנדבות, המשמשות כמנטוריות ומאמנות לנשים שנפגעו מאלימות, וצוות מקצועי המלווה את הנשים מרגע הגעתן לעמותה ועד עזיבתן לאחר תקופה של כשנתיים וחצי.

20141216-005708.jpg