עמותת ״אור למשפחות״ פעילות לשנת 2020

כבתה של קרן שלי

קרדיט צילום באדיבות קרן שלי

עמותת אור למשפחות בראשותה של עירית אורן גונדרס, היא עמותה העוסקת בתמיכה, חיזוק ועזרה למשפחות שכולות ששכלו את ילדיהם בשירות צבאי ומלחמות ישראל. עמותת אור למשפחות הוקמה בשנת 2008 על ידי עירית אורן גונדרס, שבשרותה הצבאי כיהנה כמש״קית נפגעים והיתה החיילת המודיע למשפחות שהרע מכל קרה ונאלצה להיות זו שמביאה את הבשורה המרה.

הקשר החם והדאגה למשפחות יצרה קשר עמוק שעירית לא הצליחה להשתחרר ממנו והחליטה להקים עמותה שתיתן מענה ותנסה להמתיק ולשפוך אור על חייהם של משפחות יקרות אלו.  בתחילת דרכה טיפלה בחמש משפחות ונכון ל-2020, היא מטפלת בכ-3,500 משפחות. ב – 2013 זכתה באות הנשיא למתנדב ופעילותה הענפה מאוד מוערכת וזוכה להרבה אותות ותודות.

מיזם נוסף שעירית הקימה הוא מסע של העצמה, חיבור לקהילה היהודית ברומא שמארחת את ההורים השכולים לקריאת המגילה בפורים בבית הכנסת הגדול ברומא, בין השאר ניטעו עצים לזכר בנם שנפל בשדירת אור למשפחות ברומא. מיזם שמתקיים כסדרו מידי שנה זו השנה החמישית וגם השנה הזו תוכנן סיור של 60 הורים שהיו אמורים לצאת למסע ב-9.3.20 שנאלצה עירית לבטלו עקב התפשטות הקורונה באיטליה. הדאגה לבריאותם של ההורים היקרים ניצבת מעל לכל. ביטול המסע גרם להפסד גדול לעמותה של 78000 שקלים. עירית מקווה שהמיזם המבורך ימשיך גם בשנים הבאות.

עמותת אור למשפחות בראשות עירית אורן גונדרס, קיימה השבוע  מפגש לעשרות אימהות שכולות. מפגש חוויתי ויצירתי כאחד, סדנת בישול עם השף האחד והיחיד משה שגב בבית הספר הגבוה לקולינריה “דן גורמה״

הסדנה נקראת מבשלים באהבה, סדנה מחבקת שתורמת לשיח ושיתוף פעולה וגיבוש של ההורים השכולים שמרגישים שעשו משהו יחד וכל אחד תרם למאמץ המשותף שבסופו נהנו מארוחה טעימה ומפנקת פרי ידם.

שכמובן שף משה שגב מנצח על התזמורת. הסדנה נמשכה כמה שעות משלב חיתוך הירקות, דרך התפחת הבצק ועד הכנת הקינוח תותים בשמנת עם מסקרפונה.

הערב המרגש כלל בישול, צחוק, אהבה, דמעות, סיפורים כואבים על אבדן הבן ובעיקר הרבה מאוד חיבוקים.

עמותת אור למשפחות דואגת ותומכת בלמעלה מ-1500 הורים ואחים שכולים. במהלך השנה מתקיימים אירועים רבים כדי להזכיר להם שלא נשכח אותם לעולם ובטח שלא נזכור אותם רק ביום הזיכרון.

החודש התקיים אירוע מרתק ומפנק של הורים שכולים וילדיהם במלון דן פנורמה תל אביב שכלל קבלת פנים מלבבת עם הזמרת המקסימה לימור פרי, פתחה חגיגית וברכות של ניר ברקת, ראש העיר של ירושלים לשעבר, פרופ׳ אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי הרצליה. בהמשך האירוע התקיימו סדנאות חוויתיות: חדר כושר מנטלי עם ד״ר יובל עודד וצוות פסיכולוגים מומחה, סדנת יין טועמים עולם עם טל שקד, סדנת העצמה אישית “השינוי מתחיל מבפנים עם אורלי שי, מסאג׳ מגע תומך לגוף ולנשמה ממטפלי מכללת ראידמן, טיפולי פינוק ויופי שכולל צוות של ספרים, מניקור ופדיקור, איפור וקוסמטיקה. לאחר כל היופי והפינוק הוזמנו ההורים השכולים ל בראנץ מתוק עם קפה, תה, עוגות ופירות אקזוטים וסדנת ריקודים ושמחה, בהמשך נכנסו ההורים היקרים להרצאה מרתקת בנושא שיעור באושר עם פרופ׳ יורם יובל ואת היום העמוס הזה קינחו ההורים בארוחת צהרים עשירה וטעימה בחדר האוכל של המלון.

עמותת אור למשפחות בראשותה של עירית אורן גונדרס, עסוקה בחשיבה יצירתית ומתכננת עוד הרבה פעילויות מהנות ומפנקות גם בעתיד ומודה לכל אחד ואחת שתרם בכל דרך וצורה לעמותה ורואה בכם חברים ושותפים לדרך ותשמח לראותכם איתנו גם בשנים הבאות.