פולין מעודדת את תיירות החורף באתרי הסקי ועיירות הספא

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח”צ

רשות התיירות של פולין פותחת בקמפיין תיירותי בחורף לעידוד ביקור ישראלים באתרי הסקי המיוחדים שלה שהם בתקן האירופי הגבוה ביותר ועיירות הספא והבריאות המודרניים והנפלאים, שחלקם ממוקמים בטירות וארמונות

ניתן יהיה להיחשף למוצרים התיירותיים הללו בביתן של פולין ביריד התיירות IMTM. הביתן ישתרע על שטח של 80 מ"ר והוא הגדול אי פעם שהציבה פולין בתערוכת התיירות בישראל. ליריד יגיעו 18 מציגים מפולין ביניהם סוכני תיירות, מנהלי בתי מלון; מנהלי מחוזות ועוד.

רשות התיירות של פולין פותחת בקמפיין תיירותי לחורף כדי לעודד את התייר הישראלי לבקר באתרי הסקי המיוחדים והמודרניים שלה ואתרי הספא והבריאות, הנחשבים מהטובים באירופה.

אתרי הספא והבריאות של פולין ממוקמים בהרים, באזור האגמים המזוריים בצפון מזרח פולין, בקרבת הים ובמרכזי הערים. הריכוז הגדול ביותר של האתרים נמצא על רכס הרי הקרפטים. מרכזי הספא העתיקים בפולין קמו כבר במאה ה-12. בכל אתר ספא יש מים מינרלים של האזור הנמכרים בבקבוקים מיוחדים. לפולין יש היסטוריה ארוכה וניסיון רב באתרי ספא ובריאות. במקומות אלה מטופלים יכולים להירפא לאחר ניתוחים ומחלות קשות. האתרים הללו ממוקמים במקומות ירוקים, מיוערים ושקטים, בקרבת הים ובהרים. בכל המקומות הללו יש צוות מקצועי וציוד מתקדם. אתרי הספא והבריאות בפולין מתמחים בכל סוגי הטיפולים, אבל הפופולריים ביותר הם: אורתופדיה, קרדיולוגיה, רפואת עור (דרמטולוגיה) וראומטולוגיה. בחלק מאתרי הבריאות יש את הגופרית הטובה באירופה ומינרלים באיכות גבוהה מה שמקצר את זמן הטיפול.האתרים הם מודרניים וחלקם ממוקמים בטירות וארמונות. בחלקם גם מיוצר יין מקומי.

אתרי הסקי של פולין מתאימים למתחילים ומתקדמים והם בתקן האירופי הגבוה ביותר. בדרום פולין ישנם עשרות אתרי סקי, חלקם עם מסורת ארוכה. במדינה זו יש מספר גדול של אתרי נופש נוחים ומסודרים עבור אוהדי הסקימדרונות הסקי הידועים ביותר בפולין נמצאים בהרי הטטרה בעיירת הסקי והנופש המפורסמת זאקופנה(Zakopana), בדרום פולין. אתר סקי ידוע נוסף נמצא ב Szklarska Poreba, 140 ק"מ מורוצלב ובגבול עם גרמניה. יש כאן מעליות סקי מודרניים ביותר המביאים את הגולשים אל פסגות ההרים, והמסלולים עצמם מטופחים ומסודרים להפליא. עוד אתר נופש וסקי מומלץ בגבול עם אוקראינה: Ustrzyki Dolne. אתר הנופש הזה מיוחד בכך שהוא נועד לא רק עבור גולשים מנוסים אלא גם עבור מתחילים. מחצית מארבעת המסלולים כאן – הם רק למתחילים. לחופשה משפחתית מתאים כמו כפפה ליד אתר Zieleniec – לא הרחק מהגבול הצ'כי. הוא מקום מושלם לחופשה משפחתית אקטיבית. אין כאן מסלולים מורכבים, ורבים מהם מתאימים במיוחד עבור לימוד הילדים את יסודות הספורט הזה. מסלולים אלה נקראים – מסלולי ילדים.

הציבור בישראל יוכל להיחשף לכל המוצרים הללו שיש לפולין להציע בביתן של פולין ביריד התיירות IMTM שייערך בין ה-12 ל-13 לפברואר 2019. מפולין תגיע משלחת מכובדת של 18 מציגים,  בראשות נשיא ארגון התיירות של פולין, רוברט אנדרזסצ'יק ושרת התיירות והספורט של פולין, אנה קרופקה. הביתן של פולין ביריד התיירות ישתרע על שטח של 80 מ"ר והוא הגדול אי פעם שהציבה פולין בתערוכת תיירות בישראל.

יחסי ציבור גולן יוסיפון