פיליפינים הוכתרה כיעד הצלילה המוביל בעולם

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום גולן יוסיפון

הפיליפינים הוכתרה בימים אלה לראשונה על ידי ארגון התיירות העולמי (WTA) כיעד הצלילה המוביל בעולם. ההכרזה על הזכייה נערכה בערב גאלה של ארגון התיירות העולמי שנערך בעומאן.

אתר נופש הצלילה היוקרתי אמאנופולו (Amanpulo Resort) בפלאוואן נבחר כאתר נופש הצלילה המוביל בעולם

הפיליפינים הוכתרה בימים אלה על ידי ארגון התיירות העולמי (WTA) כיעד הצלילה המוביל בעולם. ההכרזה על הזכייה נערכה בערב גאלה של ארגון התיירות העולמי שנערך במוסקט שבעומאן.

בדרך לזכייה גברה הפיליפינים על רשימה מכובדת של יעדי צלילה ידועים בעולם כגון: המלדיבים, בורה בורה, פיג'י, גלפגוס, מקסיקו, שונית המחסום הגדולה באוסטרליה ועוד. הפיליפינים ממוקמת בדרום מזרח אסיה, בארכיפלג השני בגודלו בעולם, בקצה המערבי של האוקיאנוס השקט והיא ידועה כמעצמת צלילה עולמית. יש בה שוניות אלמוגים יפהפיות ודגה עשירה והיא מתאימה לכל סוגי הצוללים, מצוללים שרק מתחילים את שיעורי הצלילה ועד צוללנים מקצועיים ולחובבי השנירקול.

האי בוהול ((Bohol, שידוע בזכות "גבעות השוקולד" שלו וקופי הטרסייר נחשב לאחד מאתרי הצלילה הידועים בפיליפינים. ממנילה לבוהול יש טיסות יומיות. אפשר לצאת מבוהול למספר יעדי צלילה ושנירקול מעולים, שאליהם מגיעים ממעוז התיירות של בוהול אלונה ביץ' (Alona beach), שנמצא באי פנגלאו (Panglao). אחד מהיעדים הקסומים שמגיעים אליהם בשיט מאלונה ביץ' הוא האי בליקסאג (Balicasag Island). זהו אתר שנירקול וצלילה מרהיב ביופיו עם מגוון עצום של דגים, צבי ים ושוניות אלמוגים. עוד יעד צלילה קסום סמוך לבוהול הוא האי Pamilacan, שבו ניתן לצפות בדולפיניםובדגה עשירה.

האיים קורון ((Coron ובוסואנגה הם גן עדן עבור חובבי הצלילה. בקורון ניתן לחזות באוניות הטבועות והמרשימות ממלחמת העולם השנייה. מספר גבוה של כלי שייט יפנים טובעו כאן במהלך מלחמת העולם השנייה וחלקם הגדול מהווה אתרי צלילה מרהיבים ומיוחדים. אבל זה לא כל מה שיש לאי הזה להציע: יש כאן גם שוניות אלמוגים מרהיבות, לגונות שבהן סיכוי גבוה לפגוש את הדוגונג, תחש הים הנדיר, אגמי מים מתוקים ועוד. שונית טובטהה ((Tubbataha, המוגנת כפארק לאומי על ידי אונסק"ו, נחשבת לאחד מאתרי הצלילה הטובים בעולם ואחת השוניות היפות ביותר בעולם עם שוניות אלמוגים מרשימותוצבעוניות ולהקות ענק של דגים. השונית נמצאת 150 ק"מ דרום מזרחית לפוארטו פרינססה (Puerto Princessa), עיר הבירה של האי פלאוון ((Palawan.  

שונית מרהיבה נוספת היא "Apo Reef" במצר מינדורו עם מבחר ענק של חיים תת-ימיים. יעד מדהים נוסף הוא אתר מלפאסקווהMalapascua (מצפון לאי סבו). שם ניתן לצלול עם כרישים. נקודת ציון נוספת היא דונסול (Donsol) במחוז ביקול, שם ניתן לשחות עם כרישי לוויתן. בקרבת מנילה ניתן למצוא את אתר הצלילה אנילאו (Anilao) המציע שוניות מדהימות ומערכת תת ימית עשירה.

הפיליפינים היא עולם קסום עם למעלה מ-7000 איים, שמרביתם אינם מיושבים. מרבית האיים מכוסים בג'ונגל פראי. בפיליפינים ישנם 21 הרי געש פעילים וקו חוף מהארוכים בעולם עם מים צלולים בצבעי כחול-ירוק; מפלים מהסרטים; יערות גשם; שוניות אלמוגים יפהפיות; אקלים טרופי וגן עדן לחובבי הצלילה. שוניות אלמוגים יפהפיות ועולם תת ימי מרהיב עם דגים טרופיים. איים אקזוטיים עם חול לבן ודקלי קוקוס; חופים לגלישת גלים מהטובים בעולם ורצועות חוף מרהיבות באינסוף גוונים של טורקיז ותכלת. שטחים עצומים של שדות אורז, אוצרות טבע ותרבות עשירה, בהם שבטים נידחים המנהלים אורח חיים מסורתי מזה אלפי שנים. מגוון עשיר של תרבויות המתבטא ביותר מ-180 שפות. תושבים מכניסי אורחים ואוהבי מוסיקה וכל זה על רקע הרי געש מרהיבים. חווית טיול בלתי נשכחת למשפחות, לקבוצות, לירח דבש ולתרמילאיםם ב-1947.

שרת התיירות של הפיליפינים, ברנדטה רומולו פאייט, אמרה כי "הפיליפינים התברכה בריכוז הגבוה בעולם של שוניות אלמוגים ומגוון מדהים ורחב של דגה עשירה. חשובה לנו מאוד ההכרה הזו בפיליפינים כיעד הצלילה המוביל בעולם".