פסטיבל מיפו ועד אגריפס מחול וקולינריה ירושלים 1-4.9.19

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ

״טועמים" מחול…ק.ט.מ.ו.ן – קבוצת מחול בירושלים, גאה להציג:
פסטיבל ׳מיפו עד אגריפס׳ 2019
4 לילות של מחול וקולינריה בשוק מחנה יהודה ובבית אליאנס

כולל אירועים בקונספט Dinner & A Show
1-4 בספטמבר 2019, ירושלים

פסטיבל המחול "מיפו עד אגריפס" 2019 יוצא לדרך! זו השנה ה-6 בה מתקיים המפגש בין שוק מחנה יהודה ליצירות מחול עכשווי, ביוזמת קבוצת המחול ק.ט.מ.ו.ן.
הפסטיבל כולל סדרת אירועים בקונספט Dinner & A Show המציעים מנות שף שנרקחו בשיתוף ובהשראת יוצרי המחול ויוגשו כחלק אינטגרלי מהמופע. המופעים במסעדות שוק מחנה יהודה המתחדש, יעניקו חוויה ייחודית של ארוחת גורמה לצד מופע מחול.

בפסטיבל יוצגו 10 עבודות מחול, 7 מהן בבכורה עולמית אשר נוצרו במיוחד לפסטיבל, בניהולה האמנותי של סופיה קרנץ:

● Dinner & A Show: מופע מחול וארוחת שף בתשלום ובהזמנה מראש (1-2/9/2019):
קונספט ייחודי המעניק חוויה קולינרית תרבותית: 5 מופעי מחול וארוחה במסעדות אשר נוצרו יחד בשיתופי פעולה מרתקים בין כוריאוגרפים מובילים לבין שפים ומסעדות ידועות בשוק מחנה יהודה:
o מסעדת ׳האטלייה׳ של טלי פרידמן: יוצגו שתי עבודות וארוחה: עידן כהן יציג את עבודתו ׳אורפיאו כליצן׳ והיוצרות אפרת רובין ואיריס נייס יציגו את עבודתן ׳פרסונה׳.
o מסעדת ׳הדקל 3׳ של קבוצת מחניודה: היוצרת דנה מרכוס בדואט עם יואב קליימן
׳Don't Break My Heart Please'
o מסעדת ׳רחמו׳ הוותיקה של משפחת רחמו תארח 2 דואטים (כל אחד מהם בכרטיס נפרד עם ארוחה):
׳לחם خبز׳ של שרון הללי אסא ואיימן סייפה, וכן את ׳Parallel׳ של ראנד זיאד טהה וחאלא סאלאם.

● מופעי מחול לקהל הרחב ללא תשלום (1-2/9/2019):
o בית הקפה 'Power Coffee Works': תוצג העבודה של צוקי רינגרט ׳Present | Tense׳
o בר ׳פרדי למון׳: תוצג היצירה ׳ימה וקדמה׳ של מירה רובינשטיין וישי כרסנתי וכן עבודתה של דנה חפוטה
׳סבע ד'רו'אח שבע נשמות׳.

● יצירות בפאטיו ההיסטורי של 'בית אליאנס' (3-4/9/2019): 2 מופעי מחול מיוחדים תחת כיפת השמיים:
o 7 INCH OF SLAM​
The Full Body Soundscape​
בכורה עולמית מאת אנאבל דביר (בקו פרודוקציה עם פסטיבל 'צוללן')
o 'Animal Triste' – בכורה בישראל! מופע אורח ממונטריאול – קנדה, של הכוריאוגרפית מלני דמרס. המופע קצר שבחים רבים ברחבי העולם ולאחר מופעים בדרום אמריקה, שבדיה, צרפת וקנדה, מגיע בפעם הראשונה לישראל.
אלעד שכטר, מנכ"ל הפסטיבל מציין בהתרגשות: ״פסטיבל ׳מיפו עד אגריפס׳ 2019, מעניק הזדמנות ליהנות מחוויה שמעוררת את כל החושים. המפגש הבלתי אמצעי עם שוק מחנה יהודה מקרב ומשקף את המגוון והעושר של החיים בעיר ירושלים. הפסטיבל מתאפיין בכך שהוא מציג אמנים מהקצוות השונים של החברה הישראלית, ויוצר חוויה על-תרבותית של מפגש בין גוף למקום."

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים: www.catamon.com

לפרטים נוספים, "לינה בלס יחסי ציבור", 03-6498363, [email protected]

פסטיבל מיפו עד אגריפס

פסטיבל 'מיפו עד אגריפס' מציג מופעים ייחודיים וחדשניים, המתאפיינים ביחס הלא שגרתי שנוצר בין הקהל לאמנים, בין מחול לאוכל, תוך שימוש בקרבה שכופה השוק. כך נוצר קשר אותנטי ובלתי אמצעי שמחבר בין האוכלוסיות השונות השותפות בשוק מחנה יהודה ושמשתתפות בפסטיבל.

ק.ט.מ.ו.ן מאמינה ביכולת של אמנות להוות מנוע ליצירה של שינוי חברתי. פסטיבל 'מיפו עד אגריפס' מציג מחול המחבר בין אנשים. מחול שמציג את התרבות הישראלית הייחודית במיטבה, ונותן לגיטימציה לקהל לחשוב, להרגיש, לטעום, לרקוד, לשמוח ולהיחשף לאומנות איכותית וטובה בברים ובמסעדות הכי טרנדיים בעיר, וכמובן בבית אליאנס הייחודי שהוקם בלב העיר.

ק.ט.מ.ו.ן – קבוצת מחול בירושלים

קבוצת מחול ייחודית שהוקמה ב 2012 על ידי הכוריאוגרף והרקדן אלעד שכטר. הקבוצה היא גוף תרבותי צעיר השואף לקיים דיאלוג פעיל ומתמשך עם הקהל הירושלמי על כל גווניו. דיאלוג המוצג ברחבי הארץ ובפני קהלים שונים בעולם כולו. הקבוצה מפתחת פרוייקטים שמתעסקים בחווית החיים בגוף אנושי בתוך מקום ספציפי כירושלים. ק.ט.מ.ו.ן יוצרת אירועי מחול ומביאה לקהל הירושלמי קול חדש, רענן ועדכני במרחב בו הוא חי. תוך שימוש בייחודיות של העיר, בהשראה הרבה שהיא מהווה לתושביה ותוך שימוש בכוחות אומנותיים ירושלמיים מקומיים ושיתופי פעולה עם אמנים מרחבי הארץ והעולם. בקבוצה חברים אמנים מדיסיפלינות שונות שהמשותף ביניהם הוא הרצון העמוק לפתח, לחיות וליצור אמנות בירושלים. מקום מושבה של הקבוצה
ב׳בית אליאנס׳ – בית לקהילות יוצרות של ׳רוח חדשה׳. הבית הוא התגשמות החזון של הקבוצה, לקחת חלק פעיל בפנים המתחדשות של ירושלים ולהוות חוד חנית לתרבות פעילה, מעורבת ויוצרת, המשמשת קורת גג למגוון התרבויות שמתקיימות יחד בירושלים.

 

אודות המקומות והמסעדות המארחות את המופעים

בית אליאנס
בית "אליאנס" נבנה בסוף המאה ה-19, כחלק ממתחם חינוך של ארגון כי"ח (כל ישראל חברים), והוא היחידי ששרד במתחם עד היום. זהו בית-חצר מלבני בן שלוש קומות, בנוי מחזיתות אבן ומקורה בגג רעפים. במשך שנים רבות הוא היה אחד הבניינים הגדולים ביותר בעיר. ׳אליאנס׳ היה אחד מבתי הספר המודרניים הראשונים בירושלים. הוא פעל כ-60 שנה בקירוב ובשנות ה-90 של המאה שעברה, כשהמגרש נרכש על ידי יזם פרטי, ננטש המבנה ועמד כעזובה בלב העיר ומשכנם של מחוסרי דיור וחיות רחוב. אל בית החצר הגדול, שעמד נטוש במשך כ-20 שנים, נכנסו במחצית הראשונה של 2016 רקדנים, ציירים, מוזיקאים, אנשי תיאטרון, צלמים, קולנוענים, הייטקיסטים ויזמים צעירים, דיירים זמניים שמפיחים בו חיים חדשים. למעשה כיום משמש הבנין כבסיס האם של ארגון ׳רוח חדשה׳ וכחממה להיווצרות קהילה יוזמת, יצירתית ומקצועית בירושלים. הבית הוא מרחב יצירתי חי ופועם בו פועלים למעלה ממאתיים אמנים ויזמים. הבית משכן 14 קולקטיבים של אמנים ואנשי היי-טק הפועלים מתוך חללי עבודה משותפים; הבית מעודד יצירה ירושלמית מקורית ולא מתפשרת, ומהווה חממה ליוצרים בדרכם האמנותית. קהילת הבית יוצרת ופועלת יחד ולחוד, לאור ערכים משותפים. כמו-כן בבית פינות עבודה זמניות ליוצרים וכותבים, גלריה, תוכנית רזידנסי, הופעות חיות, מסיבות ואירועים.

כיום, התזכורות לבית הספר הן שער הכניסה לחצר, אשר הועתק ממקומו והוא ניצב כיום ברחוב יפו, בכניסה לבית המשרדים, ושער הכניסה לבית הספר מרחוב אגריפס, המשמש כמעבר בין רחוב אגריפס לחניית שוק מחנה יהודה.

׳האטלייה׳ של טלי פרידמן
בשנת 2009 פתחה השפית טלי פרידמן את ׳האטלייה של טלי׳, סטודיו לבישול בלב שוק מחנה יהודה הצבעוני. ׳האטלייה של טלי׳ הפך עם השנים למוסד אותו פוקדים קבוצות מהארץ והעולם. ב ׳אטלייה של טלי׳ חברו צוות קולינארי מוביל בניצוחה של טלי פרידמן שיוצר סיורים, ארוחות אווירתיות בניחוח ירושלמי וכמובן סדנאות קולינאריות מרגשות הכוללות רכישות בשוק וסדנאות אקטיביות שמסתיימות כמובן בארוחות גורמה מופלאות. הסטודיו ממוקם בקומה עליונה מעל השוק וצופה אל צבעוניות השוק, מעל הסטודיו גג המשמש אף הוא לאירועים מיוחדים וסדנאות פרונטאליות בחודשי הקיץ.

רחמו
׳רחמו׳ משוק מחנה יהודה היא מסעדה ירושלמית אסלית אותנטית. כשנכנסים בשעריה מקדמים את פני הבאים ניחוחות המאכלים המהבילים על פתיליות במטבח. כל התבשילים הינם ביתיים וכשרים, אוכל איכותי שמוצאו עיראקי וטעמיו הנפלאים עשירים בתיבול ירושלים ובאהבה אמיתית לבישול והסעדה. המסעדה, אשר פתחה את שעריה בשנות ה-50, שוכנת בבניין אבן, בעל מראה שניחן בפשטות כובשת לב, ותמיד שורה בו אווירה ירושלמית מקורית נהדרת.

הדקל 3
׳הדקל 3׳ – מועדון חברים סגור של קבוצת 'מחניודה' הפך למסעדה לכל דבר בניצוחם של שפים אסף סרי ואורן אסידו.
בחלל קטן ומעוצב, מתחת לצילומים של רון קדמי, מתארחים בכל סרוויס כ־30 סועדים בלבד. בתפריט: מנות מתוחכמות המוגשות בכלים של מעצב העל טום דיקסון.

Freddy Lemmon
׳פרדי למון במה בשוק׳ – הוא בר גלריה אמנותי בלב שוק מחנה יהודה. ב ׳פרדי למון׳ אפשר למצוא מגוון רחב של אלכוהול וקוקטיילים, אוכל מצוין וכל זה לצד גלריות מתחלפות על הקירות, הופעות מוסיקה חיות, תיקלוטים, הקראות שירה, תיאטרון, Spoken Word, מחול ועוד.

Power Coffee Works
מפעל קלייה משפחתי עם בית קפה בשוק מחנה יהודה. בית הקפה מציע מגוון משקאות קפה, תה, בירה וכריכים מלחם איטלקי.

אודות היוצרים

סופיה קרנץ – מנהלת אמנותית פסטיבל ׳מיפו עד אגריפס׳

סופיה קרנץ היא כוריאוגרפית, פרפורמרית, מורה ואמא ירושלמית. בוגרת תיכון האקדמיה למוזיקה ולמחול משם רקדה ולמדה בברצלונה וג'נבה. בעלת תואר ראשון במחול והוראה ו MA בכוריאוגרפיה מהאקדמיה הגבוהה בירושלים. כרקדנית עבדה עם כוריאוגרפים מובילים בארץ ובאירופה ביניהם: סהר עזימי, עפרה אידל, אלעד שכטר, רונית זיו ועוד. עבודותיה הועלו בפסטיבלים שונים ברחבי הארץ והעולם כמו מחול שלם, זירת מחול, פסטיבל מיפו עד אגריפס, גוונים במחול, חשיפה בינלאומית, שבוע המחול הבינלאומי בירושלים ועוד. סופיה הוזמנה למספר שיתופי פעולה בינלאומיים כיוצרת עצמאית. כיום מנהלת אומנותית את פסטיבל מיפו עד אגריפס 2019 בירושלים. מרכזת מגמת מחול בתיכון עין גדי ים המלח.

אפרת רובין

אפרת רובין (42). כוריאוגרפית, רקדנית ואמנית בינתחומית. זוכת פרס מנהל תרבות ככוריאוגרפית לשנת 2014. רקדה ולמדה בבריסל. בוגרת בצלאל במחלקה לתקשורת חזותית בעיצוב. בשנים האחרונות יוצרת ככוריאוגרפית עצמאית והופיעה בפסטיבלים בחו"ל ובישראל במסגרות שונות: Performance Sum Sum, פסטיבל לתיאטרון מחול לובלין, פסטיבל אלמדה פורטוגל, גוונים במחול, מחול שלם, זירת מחול, קולה של המילה, מחול אחר, מחול לוהט, אינטימדאנס, קליפה אדומה, חשיפה בין לאומית, הרמת מסך ועוד. יצרותיה מאופינות בשילובים של מחול עם אנימציה, וידאו ואלמנטים חזותיים אחרים. מרצה למחול עכשווי, מרצה באקדמיה למחול ולמוסיקה בירושלים וחוקרת שילובים של מחול עם וידאו.

דנה מרכוס

רקדנית, יוצרת ומנהלת אמנותית של אירועי בלנדר. מתגוררת בתל- אביב. נולדה ב1991. כוריאוגרפית יצרה את ׳Bubble point׳ בפסטיבל ׳הרמת מסך׳ 2018, ׳זקישה׳ 2018, ׳ואם תתפוס אותי, אני אפול?׳ עבור ׳גוונים במחול׳ 2017, וידאו דאנס
׳Grass effec׳ 2015. רקדה בלהקת המחול של סאלי אן פרידלנד, באנסמבל ׳ביזאר׳ של היוצרת קלי איאש ביצירה NIDO/RIZOMA מאת שרון פרידמן במסגרת Oerol Festival שבהולנד, ׳רומיאו ויוליה׳ של האופרה הישראלית, במופעי המחול לילדים,'Time to lose' (ארה"ב), פרויקט ׳כוח האיזון׳ של להקת ורטיגו. למדה ב ׳תוכנית להכשרת רקדנים של להקת ורטיגו׳ וב ׳סדנא להכשרת רקדנים בגעתון׳. השתתפה בפרויקט המצוינות של להקת המחול ׳בת-שבע׳.

מירה רובינשטיין
מירה רובינשטיין ילידת 1977, רקדנית וכוריאוגרפית מורה לבלט קלאסי. בוגרת בת דור ותלמה ילין, בעלת תואר ראשון במחול מטעם לונדון סטודיו סנטר ומידלסקס יוניברסיטי לונדון אנגליה. עבדה עם הכוריאוגרפים חוויאר דה פרוטוס, יורם כרמי, עידו תדמור, סאלי אן פרידלנד ועוד. יוצרת עצמאית למחול ותיאטרון, עבודותיה הוצגו בין השאר בסוזן דלל, תמונע, בית מזיא לתיאטרון ירושלים, צוותא, תיאטרון הקאמרי, אורנה פורת ועוד…

ישי כרסנתי
ישי כרסנתי, יליד ב"ש 1986, מתעמל קרקע לשעבר, בוגר מסלול הכשרת רקדנים בת דור ב"ש, רקדן לשעבר בבלט הישראלי, רקד בהפקות של סוזן דלל והאופרה הישראלית. עבד עם עידן שרעבי, איציק גלילי, רייצ'ל ארדוס ועוד… מורה לבלט קלאסי ומחול מודרני, מנהל המרכז למחול ׳דורות׳ בבאר שבע.

אנאבל דביר
אנאבל דביר, כוריאוגרפית, רקדנית ואמנית קול, בוגרת תואר שני בכוריאוגרפיה ותואר ראשון בהצטיינות דיקאן של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. בוגרת התוכנית הדו שנתית לכוריאוגרפיה של כלים – גוף לעבודה כוריאוגרפית בת-ים. זוכת מלגת DanceWEB לשנת 2018 – פסטיבל ImPulsTanz וינה – אוסטריה. אנאבל חוקרת, לצד גופים ומצבי תודעה משתנים, את המתח הקיים בין פרזנטציה לסנסציה. היא עוסקת במה שיש לפעולת האמנות להציע לגוף המושפל, לקונטור המשתנה בין הסבל וההנאה, הכפייה לעצמאות, וכיצד נפגשים הם בגופו של הפרפורמר כחומר, מסה וסאונד – באמצעות תהליכים פלסטיים, אודיאלים וחזותיים.

ראנד טהה
ראנד טהה, בת 23, רקדנית פלסטינית מירושלים, בוגרת תואר ראשון מהאקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. עבדה עם כוריאוגרפים ואמנים מקומיים, השתתפה בפרויקטים עם אלעד שכטר וקבוצת המחול ק.ט.מ.ו.ן, עם הלדר סיאבקה כחלק
מ B12, זוכה מלגות בינלאומיות והופיעה בארץ ובעולם (ברלין, מונטריאול ועוד….)

חלא סאלם​
חלא סאלם בת 23, רקדנית ויוצרת מצפון הארץ. מורה למחול לגיל רך. בוגרת תואר תיאטרון – מחול באקדמית הגליל המערבי. השתתפה בסדנאות בארץ ובחו"ל. רקדה עבור מספר יוצרים בישראל.

שרון הללי אסא
כוריאוגראפית, רקדנית, מורה וחוקרת במחול. בעלת M.A בחינוך באומנויות מאוניברסיטת לידס באנגליה ו-B.Ed בהוראת מחול ממכללת סמינר הקיבוצים בת"א. יצירתה האחרונה ׳קולה בי׳ – סרט מחול המהדהד שירה נשית השתתף בפסטיבל אפוס לסרטי אמנות 2019. מנהלת אקדמית של תחום המחול במכללת וינגייט, מורה למחול עכשווי וקומפוזיציה לבגרות והכשרת רקדנים, עורכת סדנאות אומן באירופה ובישראל. יוצרת, מלמדת ומופיעה בארץ ובאירופה בשיתופי פעולה רבים, יצרה בין היתר עבור פסטיבלים ומסגרות שונות: ׳הרמת מסך׳, פסטיבל עכו, פסטיבל בת ים, ומופעי אלתור בקבוצת אוקטט. עובדת בהשראת שיטת פלדנקרייז, אקסיס סילבוס ועבודתה של אנה הלפרין, שאצלה השתלמה.
איימן ספייה

איימן ספייה, אמן פלסטיני, יליד 1991, במקור מכפר-יאסיף, מתגורר כיום בחיפה. איימן, הרקדן הפלסטינאי הראשון שהצטרף לבית הספר למחול של להקת המחול הקיבוצית. בעל תואר MA במחול מטעם Rambert School of Ballet and Contemporary Dance בלונדון ובוגר הלהקה. השתתף בהפקות בלט, מחול מודרני ומוזיקה רבות דוגמת:
׳Romeo and Juliet Ballet׳ של Royal Opera House, הפקות West End and Broadway musicals כמו ׳CATS׳
ו ׳Dear World׳, רקד במגוון להקות ופרויקטים, זכה כפרס הרקדן הטוב ביותר ב Barcelona Dance Festival 2018, והיה חלק מלהקת Al Salvador Dance Company.

צוקי רינגרט
רקדן, יוצר, פרפורמר. יליד 1991. בוגר הסדנא להכשרת רקדנים בגעתון והסדנא של להקת ורטיגו. בשנים האחרונות שותף לתהליכי יצירה ועבודות מאת היוצרים: איריס ארז, סהר עזימי, שלומית פונדמינסקי, אורי שפיר, ענת שמגר, הילה בן-ארי, ענת דרימר ונדר רוסנו. ב-2018 העלה את יצירת הביכורים 'present | tense' במסגרת פסטיבל ׳מיפו עד אגריפס׳ ומאז יצר ביחד עם כרמל בן אשר את היצירה 'מחווה', אשר עלתה במסגרת פסטיבל אינטימדאנס 2019.

דנה חפוטה

רקדנית ויוצרת עצמאית. בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בהצטיינות. בין 2014-2016 רקדנית ב'תיאטרון מחול ירושלים', בין 2016-2018 רקדה עם היוצרים שרון קאשי, אייל דדון, וקבוצת 'שקטק'. בימים אלה משתתפת ביצירתה של אנאבל דביר. יצירותיה הועלו במסגרות שונות: פסטיבל 'בין שמיים לארץ' (בכורה 2017), סדרת המחול של מחול שלם, פסטיבל ירושלים לאמנויות, 'פקטורי 3' במוזיאון חיפה, גלריית 4bid באמסטרדם ועוד… עבודת הסולו שלה 'חופשים קטנים' הוזמנה לעלות במרכז 'Highways Performance Art' בלוס אנג'לס קליפורניה, במהלך 2019. דנה בוגרת תכנית 'ארט אקסלרטור' מטעם מחול שלם, ותכנית 'פידבק' ליוצרים, בליווי סהר עזימי.

Mélanie Demers
מלאני דמרס, אמנית רב תחומית ממונטריאול – קנדה, מנהלת אמנותית של להקת המחול MAYDAY, אשר נוסדה בשנת 2007. עבודותיה מאופיינות בריבוד ומורכבות החוקרות את האזורים האפלים במצב הגוף האנושי. כאמנית אשר מפתחת שפת תנועה חדשה, היא מלמדת מחול ברחבי העולם; קניה, ניגריה, ברזיל, האיטי ועוד. המציאות המורכבת דווקא במקומות אלה, אתגרו וחידדו עבורה את מקום האמנות בחברה העכשווית. עד היום יצרה מלני למעלה מ-20 עבודות אשר מוצגות תדיר בפסטיבלים החשובים בתחום המחול העכשווי באירופה, אמריקה, אפריקה ואסיה. זוהי הפעם הראשונה שעבודתה מוצגת בישראל.

אודות המופעים

מופעים ב'אטלייה' של טלי פרידמן

'פרסונה' – אפרת רובין
יצירת מחול המשלבת סרט דוקומנטרי במציאות רבודה ובודקת את הופעתה של הפרסונה כיצוג המותאם למערכת הציפיות החברתיות. דרך שפת הגוף, אינטונציה בדיבור במפגש בין שתי נשים ומול הקהל, נוצר עימות בין הפרסונה, לבין הקולות הפנימיים, הפחדים והרגשות המביכים אשר אנו נוטים להסתיר. דרך יצירת תמונות ציוריות בהשראת ציורי נשים על רקע פירות מהמאות ה-18 וה-19 ונסיונות להתקרב אל הצופה, נבנות ומתפרקות המסכות בהופעה נשית של גלוי ונסתר.
'אורפיאו כליצן' – עידן כהן
בהשראת דמותו המיתולוגית של ׳אורפיאו׳, אל למחצה, מייצג מיתוס האמן. דמותו של אורפיאו לקוחהֿ מהמיתולוגיה היוונית והונצחה באין ספור יצירות, ביניהן פס הקול של יצירה זו, האופרה 'אורפיאו ואֶוּרידיצה' לכריסטוף וילבלד גלוק. בסיפור המיתולוגי מתואר אורפיאו כמי שבנגינתו ובשירתו המופלאה הצליח להפנט את כל שומעיו באשר הם: בני אנוש, אלים וטבע. כאן מוצג אורפיאו כמעין ליצן-בדרן. בכך מעלה הסולו שאלות לגבי מקומו של האמן בחברה המערבית. הרקדן-ליצן משקף עולם חברתי-דקדנטי המזוהה עם החוויה האופראית בעודו מוצב בין הסועדים. נוכחותו בינינו מעלה שאלות לגבי מהותה של ההתרחשות האמנותית- בידורית.

מופעים במסעדת 'רחמו'
'לחם خبز' – שרון הללי אסא – איימן ספייה
"למדני את השיר הפשוט של הלחם ופרוס לי חלק משלומך" / רחל שפירא
اذ رماك احدهم بحجر، أرمه برغيف خبز.
כמו קמח ומים נפגשים
שרון ואיימן – ישראלית ופלסטינאי, חוברים לאנרגיה הרוטטת ביניהם. פורסים חלק מהשלום הפנימי שמארגן את המרכז של כל אחד מהם ויוצרים מרחב משותף שמתהווה ליחידה אחת – לחם.

'Parallel' – רנד זיאד טהה וחלא סאלם
תישעני עליי, היא אמרה, תישעני עליי ותנשמי. תישעני עליי וזה ייגמר בקרוב.
הכאב הוא אמיתי, הכאב מדבק, אבל זה ייגמר בקרוב.
תטהרי את הנשמה שלך, תנקי את ליבך והעיניים שלך יראו את האור.
הכאב ייעלם והפצעים יחלימו
تشبثي بي, قالت. تشبثي بي, وتنفسي. تشبثي كل هذا سينهي عن قريب.
الألم حقيقي, الألم معدي, لكنه سينتهي عن قريب.
اغسل روحك و قلبك, و عينيك سترى النور .
الألم سيختفي, و الجراح ستلتئم.
جلدي سيروي حكايات, سيرويها بصوت أعلى من الكلمات, و سيطغى على كل السلطات.

מופע ב'דקל 3' (קבוצת מחניודה)

'Don’t Break My Heart Please' – דנה מרכוס
יצירה קומית, על מפגש בין גבר ואישה בדייט ראשון. מביאה לידי ביטוי שתי נקודות מבט על הסיטואציה ומאפשרת לסובבים "לקבל רשות להציץ ולבהות" במהלך המתפתח בין השניים באותו ערב חד פעמי.

מופעים בפרדי למון

'סבע ד'רו'אח שבע נשמות' – דנה נעים חפוטה
ל'קטטא ענדהא סבא ד'רו'אח. שפה היא עולם ומלואו. עולם גדוש בהקשרים תרבותיים, חברתיים ואישיים. אני מפרקת ומשבשת את פתגמי ה'מענא' המרוקאיים, כדי ליצור משמעות אישית וייחודית שלי. שפה זמנית חדשה הבנויה משברי צליל, תנועה וקול.

מופע ב ' Power Coffee Works'

– 'Present | Tense' צוקי רינגרט
ב Present | Tense נוצרת הזדמנות להשתהות באזורים החשוכים שבנו ולנסות להתמסר אל חוסר השליטה שקיימת בהם. דרך המפגש בין סאונד לבין גוף נפש ששדים אפילפטים נמצאים ב- DNA שלו, נסדקות חומות ונפתחת אפשרות לחגיגה של אין שלמות.

מופעים בבית אליאנס

7INCH OF SLAM
The Full Body Soundscape
אנאבל דביר יצירת מקור בשיתוף פסטיבל 'צוללן'
בשר מוטח; גרוב של הטחה; טראנס מהטחה.
מפגש בין גוף לרצפה.
המפגש הוא קול, תדר, רסיטל הטחות.
הסאונד של הבשר
הסאונד של הפירוק של הבשר
מְהוּמְהָם; הופך לשריר, לשיר
מתארגן ומתפרק
מכאיב ומהנה
מחייב ומשחרר
מיני, אינפנטילי;
משפיל ומענג.

'Animal Triste ' – מלאני דמרס (קנדה)