שבוע פרו בישראל 2017

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ וקרן שלי
שבוע פרו בישראל:הרפובליקה של פרו הציגה היום במלון שרתון בתל אביב מוצרי מזון בריאים (מזונות על) מהרי האנדים, כגון: אבקת מאקה, גרגרי אינקה, אבקת לוקומה, פולי קקאו ועוד

לשבוע פרו הגיע במיוחד השף הפרואני, פדרו לואיס גואימט, שבישל מנות מיוחדות וכשרות על טהרת מוצרי הסופרפוד מהרי האנדים הגבוהים; המטבח הפרואני נחשב לאחד המטבחים העשירים והמורכבים בעולם
מנכ"ל המשרד המסחרי של פרו בישראל, הקונסול מריו ורגס: "אנו מעוניינים להציג את מוצרי המזון האיכותיים שיש לפרו להציע לשוק הישראלי. זאת במטרה לפתח קשרים עסקיים עם יבואנים, מפיצים, רשתות סופרמרקט וגורמים נוספים בתעשיית המזון"-

הרפובליקה של פרו הציגה היום ה-27 לאפריל במלון שרתון בתל אביב – מוצרי מזון בריאים (מזונות על) מהרי האנדים, שחלקם אינם מוכר לציבור בישראל כגון: תירס סגול ויקון. הוצגו גם מזונות על מפרו שנמכרים כבר בשוק הישראלי, כגון: אבקת מאקה, אבקת לוקומה, פנלה, פולי קקאו, קינואה, גרגרי אינקה, פולי קקאו ועוד.
מדובר במוצרים הנחשבים למזונות על (סופרפוד), שאינם מיוצרים בתנאי מעבדה, נקיים מצבעי מאכל, חומרים משמרים, גלוטן, שומנים וסוכרים – התורמים תרומה משמעותית למלחמה ברדיקלים החופשיים האחראים למחלות בעולם המערבי. לשבוע פרו הגיע במיוחד השף הפרואני הבינלאומי, פדרו לואיס גואימט (Pedro Luis Guimet), שבישל מנות מיוחדות וכשרות על טהרת מוצרי הסופרפוד מהרי האנדים הגבוהים. השף פדרו הוא עורך דין במקצועו שהחליט להקדיש את חייו לתחום הגסטרונומיה. הוא הבעלים של מסעדת Niqei המפורסמת בלימה, הנחשבת לאחת ממסעדות הדגל בבירת פרו. השף פדרו זכה בפרסים רבים כגון: מדליית זהב מטעם איגוד השפים הפרואני לשנת 2004 ובשנת 2014 זכתה המסעדה בבעלותו להיכלל בין 5 המסעדות הטובות ביותר ביריד האוכל המפורסם של פרו. באירוע שנערך במלון שרתון בתל אביב השתתף אף מנכ"ל המשרד המסחרי של פרו בישראל, הקונסול מריו ורגס, ואורחים נוספים.
המטבח הפרואני נחשב לאחד המטבחים העשירים והמורכבים בעולם, המאגד בתוכו מסורות בישול מהרבה תרבויות שהתערבבו בכור ההיתוך הפרואני ויצרו פסיפס מרתק של אוכל. המטבח הפרואני מושפע גם מהגיאוגרפיה הייחודית של פרו, שהיא אחת המדינות שבהן המגוון הרב ביותר של אזורי אקלים שונים. פרו מחזיקה בתואר המדינה בעלת מספר המינים הרב ביותר של דגים בעולם, עם 2,000 דגי ים ודגי נהר. פרו ידועה כאמור כארץ המוצא של הסביצ'ה. הסביצ'ה הוא מאכל המבוסס על דג נא, המושרה כמה שעות במיץ לימון, רצועות בצל, מלח ופלפל. בכל אזור בפרו מכינים סביצ'ה מהדגים המקומיים של אותו אזור – אם זה באגם טיטיקקה, בנהר האמזונס, בהרים או לאורך החוף.
הסופרפוד הם המזונות העשירים ביותר בטבע בערכים תזונתיים – חלבונים, ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, אנזימים, חומצות שומניות חיוניות וחומצות אמינו חיוניות. הם .גם מאוד מתאימים לאורך החיים
המהיר של היום. אם נכניס את מזונות העל לתזונה היומית שלנו, נקבל את כל הוויטמינים והמינרלים שהגוף צריך ובאיכות ספיגה הרבה יותר טובה.
מאקה הוא ירק שורש פרואני ממשפחת הצנון. הוא משמש זה מאות שנים למאכל ולרפואה, מאז תקופת האינקה. הוא נהדר לאיזון בלוטת התריס, לאיזון הורמונלי, להגברת הפריון, לאיזון המחזור, לתסמיני גיל המעבר ועוד. מאקה הוא מזון מרוכז עם כמות עצומה של מינרלים שנספגים בגוף באופן מלא. תושבי פרו יודעים לספר שמי שאוכל את השורש המופלא מגיע לגיל מבוגר מאד כשהוא בריא, צלול, חיוני וערני. הוא ידוע כמשפר זיכרון וריכוז, מקדם רווחה רגשית ומשמש כנוגד דיכאון.
לוקומה הוא פרי כתום ומתוק מהרי האנדים ממנו מכינים גלידות וקינוחים שונים והוא מכונה "זהב האינקה". צמח הלוקומה נחשב לסמל הפוריות והיצירה. הקקאו ממריץ וגם מזין. הוא מספק אנרגיה באמצעות נוגדי החמצון החזקים שלו וחומרים מזינים אחרים המקדמים את זרימת דם בגוף וגורמים להרגשה טובה לאורך כל היום. היוקון הוא מזון על מסורתי, שסגולותיו הבריאותיות ידועות ומוכחות. מזון טבעי עם ערכים תזונתיים פרוביוטיים (חיידקים ידידותיים שחשובים לגופנו).
לא נפקד גם מקומה של הקינואה. צמח הקינואה היה קדוש לבני האינקה והם כינו אותו "אם הדגן". באופן מסורתי היה קיסר האימפריה זורע את הזרעים הראשונים כל שנה. הקינואה עשירה בסיבים תזונתיים, זרחן, ברזל ומגנזיום. מה שמקנה לה איכות חלבון גבוהה ביותר. התירס הסגול מעובד בפרו כבר אלפי שנים. מכיל כמות עשירה ביותר של חלבונים, ויטמינים וערכים תזונתיים גבוהים. מטהר את הגוף ומחזק את המערכת החיסונית ושומר על הגוף מפני מחלות כמו טרשת עורקים, סוכרת, לחץ דם גבוה ועוד.

מנכ"ל המשרד המסחרי של פרו בישראל, הקונסול מריו ורגס, ציין כי שבוע פרו מהווה נדבך באסטרטגיה השיווקית של המדינה – להציג ולקדם את מוצרי המזון האיכותיים שיש למדינה להציע לשוק הישראלי. זאת במטרה לפתח קשרים עסקיים עם יבואנים, מפיצים, רשתות סופרמרקט וגורמים נוספים בתעשיית המזון והמשקה".