אבוקיאק פארק הירדן מומלץ בחום

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום באדיבות קרן שלי ודיתי

לראשונה מזה 30 שנה הירדן והכנרת נפגשים , חווית שייט רגועה בלב הסאוונה הישראלית המקיפה את המסלול המתחיל בלב שמורת הטבע פארק הירדן ומסתיים ממש לפני השפך לכנרת דרומית לגשר אריק.

IMG_5231

עונת השייט בשיאה!
עונת שייט 2022 זורמת אחרי חורף גשום שהגביר מאוד את זרימת המים בירדן. באבוקיאק מדווחים על זרימה של מים ומטיילים.
עונת השייט באתר אבוקיאק בפארק הירדן נפתחה רשמית ביום הראשון של האביב 20.3.22 ריח הפריחה באוויר מעיד כי האביב כבר כאן, זרימת המים בירדן שוצפת גם לשייט משפחתי וגם לשייט בסוואנה הישראלית בין הירדן לכנרת. גשמי הברכה האחרונים העלו את מפלס המים וצפויה עונת שייט רטובה וצוננת.
אתר הקייקים אבוקייק ערוך ומוכן לקליטת אלפי מבקרים ותיירים, אחרי שנתיים של קורונה. מתקני האתר שודרגו , בוצעו השקעות בתשתיות ובציוד , ערוץ הנחל הוכשר ערוך ומוכן לקליטת מבקרים.
קרדיט צילום מיכל אייזן יחסי ציבור
שייט הקייקים היה ונשאר הדובדבן של המטיילים בצפון, מסלול השייט באבוקיאק נפתח בנקודת השילוח, בפארק הירדן עד מבואות הכנרת. בקייק זוגי או בסירה משפחתית, בתוך צמחיית נחלים עבותה. אורכו של הנתיב 5.3 ק"מ. זמן משוער של המסלול: שעה ורבע כולל תדריך וליווי של אנשי צוות אבוקיאק. האווירה הקסומה והכנרת בקצה הופכים את החוויה לייחודית במינה כששכשוך המים וציוץ הציפורים מלווה אותו לאורך המסלול. במהלך השייט ניתן לפגוש בצבי מים, דגים למיניהם ומגוון רחב של בעלי כנף סביב.
ניתן גם לשוט אל האזור הפראי של הכנרת במסלול "הסוואנה הישראלית". נקודת המפגש ותחילת השייט הינה דרומית לגשר אריק. אל הלגונות המחברות בין הירדן לכנרת. תדריך קצר ולבישה של
חליפות הצלה, נכנסים לקיאק הזוגי ומתחילים לחתור. משך המסלול 2.5 שעות ומלווה במדריך מוסמך מטעם אבוקיאק. לא צריך ניסיון קודם או ידע בחתירה, פשוט מכניסים את המשוט למים ונותנים לשקט להוביל אתכם.
איך תדעו לבחור את המסלול הנכון לכם מבין האופציות ? קייקים ורפטינג לכל המשפחה, לילדים
קרדיט צילום מיכל אייזן יחסי ציבור
מגיל 3.5 במסלול של כ- שעה ורבע. באים ושטים אין צורך להזמין מקום מראש. חובבי הטבע יכולים
ליהנות במסלול "הסוואנה הישראלית" של כ-5.4 קילומטרים בקיאק זוגי ומתאים לגילאי 8 ומעלה בתיאום מראש בלבד.

אבוקיאק פארק הירדן, שייט מרתק בלב הטבע. צפון פארק הירדן כביש 888 לכוון חד נס.

צאו לשייט חוויתי לאורך נהר הירדן הזורם והמרענן. לבחירתכם שיט על גבי קיאקים או סירות רפטינג, בתוך צמחיית נחלים עבותה ובאווירה קסומה תוכלו לפגוש בדרך גם בעלי חיים הנמצאים על גדות הנהר, השייט משלב מקטעים נינוחים ושלווים לצד מקטעים נינוחים ומאתגרים.

השייט באבו קיאק מתאים  מגילאים 3.5 ומעלה….

לא נדרש תאום מראש