אגדת האחים קריי בקולנוע מה-8.10.15

כתבתה של קרן שלי

קרדיט תמונות יח״צ

אגדת האחים קריי Legend ארה"ב 2015

בימוי: בריאן הלגלאנד, תסריט: בריאן הלגלאנד מבוסס על ספרו של ג'ון פירסון, הפקה: טים ביוון, כריס קלארק, קוונטין קרטיס, אריק פלנר, בריאן אוליבר, צילום: דיק פופ, עריכה: פיטר מקנולטי, פסקול: קרטר בורוול.

בהשתתפות: טום הארדי – רונלד קריי / רג'י קריי, אמילי בראונינג – פרנסס שיי. אורך הסרט: 131 דקות
הסרט מגיע לבתי הקולנוע ב – 8.10.2015

image

תקציר:
לונדון בשנות ה- 60 הייתה מרכז האופנה, התרבות והמתירנות שהפיצה את בשורת המהפכה לכל העולם. אבל במקביל ומתחת לפני השטח, מי שניהלו את העיר למעשה הם אחים תאומים ששלטו בה דרך עסקי המאפיה שלהם. זהו סיפור אמיתי!
בריאן הלגלאנד, הבמאי זוכה פרס האוסקר ( סודות אל.איי, מיסטיק ריבר ) מביא את סיפור עלייתם ונפילתם של האחים קריי, התאומים הידועים לשמצה רג'י ורוני קריי, את שניהם מגלם בתצוגת משחק מדהימה השחקן טום הארדי.
כאשר רוני משתחרר מהכלא, האחים יוצאים לכבוש את האיסט אנד של לונדון. הם מתעסקים עם נגסטרים אכזריים ועובדים עם המאפיה האמריקנית, מגיעים למעמד של סלבריטאים, מחוזרים ע"י עשירי ומפורסמי לונדון ונראה שהם בלתי ניתנים לעצירה.

בינתיים, רג'י מתאהב בבחורה מקומית, מתחתן איתה ומבטיח ללכת בדרך הישר, הוא
מתרחב לעסקים לגיטימיים כבעלים של כמה מועדוני לילה.
עם זאת, שום דבר לא נמשך לנצח. האימפריה של האחים קריי מאויימת מכל הצדדים: חקירה משטרתית מתמשכת, ההתפרצויות האלימות והפרנואידיות של רוני אשר מובילות אותו לבצע רצח
וההתפוררות האיטית של הנישואין של רג'י אשר מובילים לטרגדיה.
"אגדת האחים קריי" הוא מותחן פשע מהפנט שלוקח אותנו אל ההיסטוריה הסודית של שנות ה – 60 בלונדון, והאירועים יוצאי הדופן שהפילו את תאומי קריין מגדולתם.

על ההפקה
הלגלנד, נתן פרשנות אמריקנית לסיפורם: "אני רואה אותם כשני ילדים עניים משכונת מצוקה שלקחו את הדרך היחידה אשר הייתה פתוחה בפניהם להצלחה – דרך הפשע. תמיד ניסיתי למקם את עצמי באותה רמה איתם, אף פעם לא הסתכלתי עליהם מלמעלה או מלמטה. אתה צריך להיות בצד של הגיבורים שלך.

image
עם תקציב מצומצם ולוח זמנים צפוף, נדחסו מעל מאה לוקיישנים לונדון (רוב הסרט צולם בלוקיישנים וכמעט שלא צולם באולפן) לקצת יותר מ -50 ימי צילום. התרחיש החלומי של הלגלנד, היה לאפשר לטום הארדי לצלם מחצית מהסרט כתאום אחד, ומחצית כתאום השני. אולם זה לא היה ניתן ליישום ובמקום זאת, על פני 35 ימי צילום הארדי היה צריך לשחק את שני התאומים. השתמשו במספר טכניקות כדי להקל על הסיטואציה: "האופן בו מצלמים תאומים לא השתנה הרבה לאורך השנים", מסכים מפוצלים הם הלחם והחמאה של סרטים אלה. הארדי הקליט דיאלוג כתאום אחד, אשר הושמע לו כאשר החליף את תפקידו בתאום השני. היה גם שימוש בכפיל גוף אשר פניו הוחלפו לאחר מכן. "הדבר הגדול ביותר היה דיאלוג", מסביר הבמאי. "מה שגילינו היה שככל שהדיאלוגים חופפים יותר ועולים אחד על השני בדיבור, כך זה אמין יותר, וטום יכול לחפוף את עצמו בצורה מבריקה", מסכם הלגלנד.
על הבמאי והשחקנים:
בריאן הלגלאנד – במאי
זכה בפרס האוסקר על התסריט לסרט "סודות אל איי", כמו כן, היה מועמד לפרס פעם נוספת על התסריט שכתב לרט "מיסטיק ריבר". בנוסף, ביים את הסרטים: "פייבאק", "סיפור של אביר", "42" ועוד.

טום הארדי – רונלד קריי / רג'י קריי
כיכב בסרטים: "התחלה", "עלייתו של האביר האפל", "מקס הזועם: כביש הזעם", "לוחם", "זאת מלחמה", "רוקנרולה", "סאקר פאנץ'", "מארי אנטואנט", "לאייר קייק" ועוד. כמו כן, עתיד לככב בסרט "האיש שנולד מחדש" לצידו של לאונרדו דיקפריו שיוצא בשנה הבאה.

אמילי בראונינג – פרנסס שיי
השחקנית הצעירה כיכבה בסרטים: "סאקר פאנץ'", "כנופיית נד קלי", "מעשייה על שתי אחיות", "גוף מארח", "פומפיי" ועוד.