אחוה היצרנית המובילה בישראל של מוצרי חלווה, טחינה ודברי מאפה עוגות, עוגיות ועוד

ערן ברקאי, מנהל אבטחת האיכות בחברת אחוה, היצרנית המובילה בישראל של מוצרי חלווה, טחינה ודברי מאפה מאז 1929.


שלא בצדק, הטחינה היא אחותו הפחות פופולארית של החומוס. דווקא היא מלאה בערכי בריאות תזונתית, כולל רמות גבוהות של סידן ופיטוסטרולים המסייעים להורדת הכולסטרול "הרע". היא מומלצת לאכילה יומיומית על ידי דיאטנים, כמובן בכמות מדודה. התנאי הוא שמדובר בטחינה איכותית. איך ניתן לזהות אחת כזאת?
חברת אחוה, המתמחה בטחינה ובחלווה, מלמדת כיצד מזהים טחינה איכותית.
טחינה משומשום מלא היא טחינה שנטחנת עם קליפת הגרעין. היא מרירה מעט, צבעה כהה יותר מטחינה רגילה, אך מכיוון שמרבית הויטמינים והמינרלים מצויים בקליפת הגרעין, היא נהנית מתכולת וויטמינים ומינרלים גדולה משמעותית ומכמות נכבדת של סיבים תזונתיים. סיבים תזונתיים תורמים לשיפור תהליך העיכול. טחינה אורגנית משומשום מלא נקראת לרוב חמאת שומשום.
4. כאשר הטחינה לבנה מידי זה מעיד על שימוש בכימיקלים להלבנה.
5. טחינה מלוחה מידי מעידה על הוספת מלח כדי לטשטש טעמי לוואי של שומשום שאינו איכותי. ניתן לזהות מליחות גבוהה באמצעות הטבלה התזונתית שמופיעה על תווית הטחינה. באופן טבעי שומשום מכיל כ- 10 מ"ג נתרן ב- 100 גרם מוצר. מעל ל- 100 מ"ג נתרן ב- 100 גרם מוצר ייחשב ככמות נתרן גבוהה.
6. שמן הצף על פני הטחינה אינו מעיד על איכות המוצר. הפרדת השמן בטחינה גולמית היא תהליך טבעי. בחישה קלה תחזיר את המוצר למרקמו הרגיל וההומוגני.מספר על יתרונותיה הבריאותיים של הטחינה וממליץ על מספר מתכונים לאכילה בריאה ומאוזנת:

מספר מתכונים מומלצים:
. רוטב טחינה ירוק
מערבבים 4 כפות טחינה גולמית מלאה עם חצי כוס מים קרים, מיץ מחצי לימון סחוט טרי, שן שום כתושה, מעט מלח ופלפל שחור גרוס וחצי כוס עשבי תיבול טריים קצוצים (מה שאוהבים: כוסברה, פטרוזיליה, שמיר וכו').
. רוטב טחינה אדום
מערבבים 100 מ"ל טחינה גולמית עם חצי כוס מים קרים, 2 שיני שום כתושות, 3 כפות מיץ לימון סחוט טרי, קורט מלח, פלפל אדום (אפשרי קלוי) מקולף קצוץ דק, פפריקה מתוקה ופפריקה חריפה לפי הטעם.
הצעת הגשה: זורים צנוברים קלויים ומטפטפים שמן זית על הרוטב.
הערה: אם רוטב הטחינה סמיך מידי לטעמכם, ניתן להוסיף עוד מים, תוך כדי בחישה.

בחלוה של אחוה יש כ- 50% שומשום טחון. בחלוה אורגנית יש כ- 50% טחינה משומשום מלא. מרקמה של חלוה "אחוה" הינו ייחודי בעולם, ללא מיכון הפוגע באיכות המוצר. שיטת הייצור הנהוגה במפעל החלוה, זהה כמעט לחלוטין לאופן ייצור החלוה בתחילת המאה הקודמת, קרי, לישה ושקילה ידנית ולאחר מכן, ויסות בתבניות מתאימות.
החלוה הישראלית מיוצרת מטחינת שומשום. טחינת שומשום ידועה כמזון בריא, מזין ועשיר בויטמינים ומינרלים ומכאן שחלוה מכילה גם כן מינרלים וויטמינים רבים. רבים מגדירים את החלוה כממתק הבריא ביותר וכמזון הבריאות המתוק ביותר. גרעין השומשום עשיר בחלבון, סידן, ויטמינים מקבוצת B, חומצות אמינו וחומצות שומן בלתי רוויות. חומצות שומן אלה, החיוניות לבריאות האדם, משתייכות לקבוצת אומגה 6 ואומגה 3. הסידן חשוב לבניית העצם. הברזל חשוב לשמירה על רמת ההמוגלובין בדם. השומן הבלתי רווי בשומשום מכיל ויטמין E ואנטי-אוקסידנטים, העוזרים לנקות תוצרי לוואי מזיקים הנוצרים בתהליכי החמצון בגוף.

20150104-134903.jpg

מוצרי אחוה מיוצרים בכשרות פרווה בהשגחת בד"ץ העדה החרדית ירושלים.
להשיג ברשתות השיווק והחנויות המובחרות.