אקוודור הקסומה חווית הקקאו והשוקולד

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ
שגרירות אקוודור בשיתוף עיריית תל – אביב- יפו, המחלקה למופעים, באירוע מיוחד:
קקאו – הטעם היוקרתי של אקוודור
חווית הקקאו והשוקולד של אקוודור הקסומה
ב-2 לנובמבר 2017 יתקיים במתחם התחנה בתל אביב אירוע מיוחד בו תחשוף אקוודור את הטעם והארומה הייחודית של הקקאו שלה והשוקולד האיכותי – הנחשב לטוב ביותר בעולם.

יתקיימו טעימות שוקולד לציבור הרחב; וכן תערוכת תמונות על ההיסטוריה של הקקאו באקוודור ונופים עוצרי נשימה של אקוודור ורכס הרי האנדים
חווית הקקאו והשוקולד של אקוודור הקסומה: ב-2 לנובמבר 2017 במתחם התחנה בתל אביב ייערך אירוע מיוחד של שגרירות אקוודור בשיתוף עיריית תל אביב –יפו, המחלקה למופעים – בו תחשוף אקוודור לראשונה בישראל את הארומה והטעם הייחודי של הקקאו שלה – הנחשב לטוב בעולם.
במסגרת האירוע ייערכו טעימות שוקולד לציבור הרחב (בהרשמה מראש), שיועברו על ידי השף האקוודורי, ריקרדו גלגוס. השוקולד שיוגש בטעימות הוא של חברת השוקולד הידועה מאקוודור "פקארי" (Pacari) – שזכתה בפרסים רבים. השוקולד שלה נחשב לאחד המשובחים בעולם; הוא מיוצר ממרכיבים אורגניים ומיוצא ל-25 מדינות בעולם. כמו כן, תיערך תערוכת תמונות תחת הכותרת "הארומה המשובחת של אקוודור" ובה צילומים מרהיבים ועוצרי נשימה של אקוודור. הקקאו עם הארומה המשובחת מהווה את הסמל של אקוודור. ערכו של הקקאו אינו נמדד אך ורק במונחים חקלאיים או לצרכי מסחר – אלא גם במונחי מורשת ותרבות.

הקקאו גדל לאורך כל עונות השנה. יש לו זנים שונים בצבעי ירוק, אדום, כתום, צהוב, סגול ועוד. הפרי של הקקאו קשה מבחוץ ובתוכו יש 70-20 פולי קקאו הידועים בשם "זרעי הזהב". הפולים נמצאים בתוך ציפה רכה ומתוקה וטעמם עדין מאוד. רק לאחר שהפולים עוברים ייבוש, ולעתים גם התססה, הם משנים את הצבע שלהם ומקבלים את הטעם המר המוכר. שפים ידועים בעולם ושוקולטיירים אומרים כי אקוודור יושבת על מכרה זהב של עצי קקאו, ממנו מייצרים את השוקולד המשובח בעולם. זו הסיבה שמשרד התיירות של אקוודור החליט להקים בבירה קיטו את "ארץ השוקולד" ובו מוזיאון השוקולד ושביל תיירות הקקאו – בו ניתן לבקר בחוות קקאו.

מדענים הוכיחו כי מקור הקקאו באגן האמזונס של אקוודור. ישנם ממצאים המראים על צריכת קקאו באקוודור כבר לפני כ-5,000 שנה. האבות הקדמונים באקוודור ראו בפולי הקקאו כמטבעות החשובים ביותר לאדם. עבורם היה זה מוצר טבעי שניתן על ידי האלים. אז מה יש בתוך הקקאו שהופך אותו למזון כל כך בריא? הקקאו מכיל כמות גדולה של אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון ). נוגדי החמצון תורמים לגוף שלנו על ידי כך שהם מחזקים את מערכת החיסון, מעכבים תהליכי הזדקנות ומשפרים את תפקוד הגוף באופן כללי.
אקוודור ממוקמת בחלקה הצפון-מערבי של דרום אמריקה והיא מוכרת בין השאר כשער הכניסה לאיי הגלאפגוס הקסומים – המצויים בשטחה. זרם של מים קרים המגיע מאנטארקטיקה, מקיף את איי הגלאפגוס הסמוכים לקו המשווה ויוצרים כאן שילוב ייחודי. קבוצת האיים נוצרה במעמקי האוקיינוס בפעילות געשית והיא מעין מוזיאון טבעי לעולם החי והצומח שאין כמותו על פני כדור הארץ. אקוודור שוכנת לחוף האוקיאנוס השקט ושטחה כ-270,670 אלף קמ"ר. משמעות שמה: קו המשווה. בירתה היא קיטו, המוקפת בהרי געש מושלגים וכפרים אינדיאניים. קיטו נוסדה במאה ה-16 על ידי האימפריה הספרדית. רכס הרי האנדים חוצה את מדינת אקוודור מצפון לדרום. הר הגעש קוטופקסי (Cotopaxi) הוא מראה מרשים – חרוט מושלם שפסגתו עטורת שלג צחור, בגובה של 5,897 מטר מעל פני הים.
אקוודור היא דמוקרטיה נשיאותית וספרדית היא השפה הרשמית. מרבית האוכלוסייה בה הם מסטיסים, שנולדו להורים ממוצא אירופי ואינדיאני. חוקת אקוודור מגדירה את המדינה כרב תרבותית ומולטי-אתנית. המוצרים העיקריים שאקוודור מייצאת הם: נפט, ענף הבננות, תעשיית הפרחים, מאכלי ים, תיירות וקקאו. המטבע הרשמי באקוודור הוא הדולר האמריקני. בגלל המבנה הטופוגרפי שלה, המורכב מרצועת חוף, שרשרת הרים אדירה וג'ונגלים עבותים- נהנית אקוודור ממגוון בלתי נתפס של נופים, בעלי חיים וצמחיה. תוסיפו לכך את העובדה שהמדינה נמצאת ממש על קו המשווה, מה שהופך אותה ליעד שאפשר לבקר בו בכל ימות השנה. המטבח האקוודורי עשיר בפירות טרופיים, דגים ופירות ים, תירס, אורז ותפוחי אדמה משלל סוגים.

שגרירת אקוודור בישראל, מריה גבריאלה טרויה, ציינה כי "לכבוד לי להזמין את הציבור בישראל לגלות ולחוות את הטעמים המיוחדים של אקוודור ובעיקר את הארומה והטעם הייחודי של הקקאו. הקקאו של אקוודור שונה מאחרים הודות למגוון הרחב של טעמי הקקאו והמערכת האקולוגית של המדינה. הקקאו מאז ומתמיד היווה נדבך מרכזי במורשת התרבותית של המדינה. האירוע יאפשר לציבור להכיר את אקוודור ולהיחשף לסוד קסמה, ארבעה עולמות במדינה אחת: ייהאוקיינוס השקט, הרי האנדים, הג'ונגלים של האמזונס ואיי גלאפגוס".