ארוחת שגרירים במסעדת BBB בסניף ראשון לציון

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום: קרן שלי
התמזל מזלי וקיבלתי מייל בזו הלשון, ״אנו שמחים להזמין אותך ביום רביעי 18.11.15 בשעה 19:00 אל סניף BBB ראשון לציון כאורחת כבוד בארוחת השגרירים המסורתית שלנו״.

הגעתי בזמן הנקוב לסניף BBB בראשון לציון, המסעדה הגדולה שקקה סועדים, אך המלצרית כיוונה אותי אל שולחן הקרוב אל הבר, שם הוצבו שני שולחנות ארוכים שסביבם התכנסו 20 המוזמנים ברי המזל.

image

ארוחת שגרירים הינה מסורת ארוכת שנים במסעדת-BBB, שמטרתה הכרת תודה ללקוחות ותיקים ונאמנים הפוקדים את המסעדות על בסיס קבוע, וגם לכאלה שפעילים בקהילת הפייסבוק. בכל ארוחה משתתפים עד-20 מוזמנים בלבד: 6 מתוכם מקהילת הפייסבוק, 2-3 עיתונאים וכ-12 לקוחות ותיקים ונאמנים, שעברו את גיל 18 (מכיון שהארוחה מתמזגת עם שתיית אלכוהול, בירה ויין למי שרוצה). הארוחה מלווה בהרצאה בנושא הבירה לדורותיה בארץ ובעולם, סוגי בירות ועוד. ההרצאה מלווה בטעימת בירות שונות אשר הותאמו במיוחד לארוחה זו. קרלסברג, טובורג, ויינשטפן, לף בראון, ולף רובי.

image

על השולחנות הערוכים ציפה לכל סועד תפריט ובו פירוט המנות שיוגשו.

image

חמש מנות ראשונות שכוללות מנת כנפים ללא עצם בציפוי פריך, רוטב צ׳ילי וסויה, סומסום קלוי ובצל ירוק, מנת פיש פופקורן – פילה סלמון בציפוי פריך של פצפוצי אורז ברוטב טריאקי, צ׳ילי ובצל ירוק. מנת רוסטביף קר פרוס על רוקי, בלסמי מצומצם ושום קונפי, מנת פטה כבד מוגש עם ריבת בצל (חלבי), מנת מח עצם צלוי בתנור מוגש עם מלח גס ופלפל שחור גרוס.

ארבעה המבורגרים: לטינו בורגר-גווקמולי ובצל פריך,סלסה פיקנטי, איולי צ׳יפולטה וביצת עין, מנת דגל – קצבים וכבד אווז בורגר-חזה אווז מעושן, ארוגולה, בצל פריך, מלפפון כבוש, ריבת בצל, איולי חרדל וכבד אווז. מנת מרגז בורגר-אריסה, סלסה פיקנטי, בצל בסומק, מרגז וטחינה. מנת ג׳מייקה בורגר – ירקות פריכים, אננס מקורמל ואיולי מנגו.

ושישה סוגי קינוחים: טראפלס שוקולד מריר בשוקולד לבן, עוגת גבינה קרה ברוטב אמרנה וקראמבל פריך, בראוני בננות צרובות וטופי, פרפה חלבה ופיסטוק (טבעוני), קרם לוטוס ושוקולד ומיני פבלובה סורבה ופירות יער.

אם חשבתם שהמנות יוגשו אל מרכזו של כל שולחן ונחלוק אותן – הרי שטעיתם בגדול. כל אחת ואחד מהסועדים קיבל באופן אישי את כל אחת ואחת מהמנות הראשונות, המנות העקריות שכללו את 4 סוגי ההמבורגרים ו- 6 סוגי קינוחים, ובנוסף המתינו לנו על השולחנות סלט ירקות טרי ומזמין לצד שני סוגי לחמים, קנקן מים, קעריות זיתים ועוד תוספות.

אילן פנחס, המשמש כשף הרשת מזה שלוש שנים, בירך אותנו ואמר: "זהו ערב מחווה שנועד לכבד את הסועדים הקבועים והנאמנים שלנו, ואשר נועד גם לצאת מעט מהשיגרה ולחלוק איתכם את העשייה. בסוף הערב תתבקשו לחוות דעה על המנות החדשות שתטעמו, וחוות הדעת שלכם תסייע לנו להחליט אלו מנות נוסיף לתפריט החדש שלנו״.

image

האירוע המרשים והמפנק, שהיה מדוקדק עד הפרט האחרון, לא שכחו לצייד אותנו במתנה, כמזכרת מערב בלתי נשכח זה. תיק סגול עם הלוגו של BBB  ובתוכו 6 בקבוקי בירה שטעמם התמזגו עם הטעמים של הארוחה, שהלכו איתי לאורך כל הדרך.