"בין שמים וארץ" פסטיבל המחול בירושלים 15.7 עד 18.7.19

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח"צ

עשרות אמנים, להקות, רקדנים וכוריאוגרפים ישיקו יצירות מחול בבכורה
בפסטיבל "בין שמיים לארץ" 2019 !
חיבורים מרתקים בין עולם המסורת היהודית לעולם המחול המודרני
15-18 ביולי 2019, י"ב – ט"ו תמוז תשע"ט, ברחבי ירושלים.

צרפתי שרוקד דבקה; פרסיה, רוזנת וישראלית שנפגשות בסלון; חרדי יוצא בשאלה
ב'מחול כלייזמר'; מהגרת ממדבריות סהרה לתל אביב; רקדנית הנעה מאתיופיה לאשקלון; גבר ואשה המופרדים במחיצה; כל אלה הם רק חלק מעשרות אמנים, יוצרים, להקות וקבוצות, דתיים וחילוניים, נשים וגברים, מרחבי הארץ אשר יציגו יצירות מחול בבכורה בפסטיבל
"בין שמיים לארץ" 2019. הפסטיבל הוא מותג ירושלמי המחבר בין מקורות יהודיים לתרבות הישראלית העדכנית. היצירות בו עוסקות בהגירה, זהות, רב תרבותיות, גלות, שייכות ומקום בחברה הישראלית.

רונן יצחקי, מנכ"ל הפסטיבל משתף: "השנה, פסטיבל "בין שמיים לארץ" שנושאו "על גוף בהגירה" מציין את שנתו ה-11. במשך השנים, אנו מצליחים להביא לקהל הרחב חיבורים מרתקים בין קודש לחול, כאלה הבוראים עולמות תוכן חדשים, המאירים באור חדש הן את האמנות והן את המסורת. זו הזדמנות מרגשת לראות אמני מחול ויוצרים מסקרנים המתמודדים על הבמה עם שאלות זהות, ישראליות וחיבורים בין מסורתי למודרני, בין מקומי לאוניברסאלי".

בין היוצרים בפסטיבל: יואנה בליקמן, שירה אביתר אמויאל, אורלי פורטל, נטלי דביר, להקת מחול נגה, אנסמבל 'כעת' ועוד רבים אחרים.

לפרטים נוספים, כרטיסים ומחירים באתר www.docdance.com או בטלפון 02-6244582.

תוכנית הפסטיבל "בין שמיים לארץ" 2019 – תועבר בהמשך עפ"י דרישה אודות מרכז "בין שמיים לארץ"

המרכז למחול "בין שמיים לארץ" אשר בסיסו בירושלים נוסד ומנוהל ע"י רונן ותמי יצחקי ומהווה מרכז תרבותי המאגד רקדנים, הוגים שחולמים ומגשימים, מוסיקאים, אמנים פלסטיים, משוררים, מפיקים, רבנים ומעצבים אשר יוצרים ביחד נרטיב חדש בתוך עולם השיח הישראלי, על כל גווניו. נרטיב זה מערער על הגבולות המקובלים שבין המגזרים ומהווה הזדמנות לנקודת מפגש תרבותית בין חלקיה השונים של החברה הישראלית.

החברים במרכז עוסקים בתרבות עכשווית, בעיקר מחול כמו גם אמנות חזותית ומוסיקה. הם פועלים על מנת לחבר את העולמות: החדש והעתיק, הקדוש והיום יומי, הבשר והרוח. זוהי דרך חיים וקול נוסף של התחדשות יהודית בתוך ההוויה הירושלמית הייחודית והרב תרבותית, הממזגת עולמות ומצרפת צירופים.

 

הפעילויות במרכז:
• "בין שמיים לארץ" – פסטיבל מחול שנתי – בית להפקות מקור של תרבות עכשווית
• אנסמבל "כעת" – קבוצת מחול לגברים
• פרויקט בין תחומי לאמנות חזותית
• "כל עצמותי תאמרנה" – בית ספר למחול לגברים
• קבוצת 'מאחיה' – תנועה עממית

לפרטים נוספים על מרכז "בין שמיים לארץ" www.docdance.com