גזר מועצה אזורית ופנינה תיירותית

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יוסי סובה

השתתפנו בסיור חוויתי ומהנה במועצה אזורית גזר ונחשפנו לאתרי מורשת מרתקים, שמציעים פעילות תיירותית ענפה, בתחומים של אמנות ויצירה, יקבים ובתי בד. הכרמים הגדלים באזור ליצור יינות משובחים ותוצרת נילוות, פסטיבל חוויהבכרם שמתקיים ומביא עימו מבקרים רבים תוך עידוד ופיתוח כשרונות ומינופם. מועצה אזורית גזר פועלת לפתיחת חלון הזדמנויות לתושבים והרחבת האופקים לנתיבים חיוביים של עשיה ויצירה.

"מועצה אזורית גזר ידועה בזכות היותה חבל ארץ מרובה כרמים, יקב העוגן הגדול בארץ שוכן במועצה – יקב ברקן ולצידו יקבי הבוטיק האיכותיים. המועצה משופעת באמנים ויוצרים, מחלבות בוטיק, בתי בד, בוסתנים בהם מתקיימת פעילות חוויתית, עסקים קטנים ובינוניים לצד אתרי תיירות ייחודיים אשר מקדמים בברכה את פני התייר.
המועצה הפכה בשנים האחרונות לאבן שואבת לתיירים מהארץ ומהעולם אשר מוביל ראש המועצה פטר וייס באמצעות פיתוח של אתרי המורשת והתיירות ובראשם דרך היין.
אלפי דונמים של כרמים מצויים במועצה והיא נחשבת לאחד הטראוארים הטובים בארץ לגידול ענבי יין.

בתחילת סיורנו נחשפנו לתכשיטים סרוגים יחודיים שאני טרם ראיתי כמותם, היה לנו העונג להכיר את – חיה רובינסון  מכפר שמואל
בגלריה של חיה ניתן למצוא תכשיטים, צעיפים ואקססוריז יפים, צבעוניים ויחוודיים בסריגה בעבודת יד.
הגלריה נמצאת במושב כפר שמואל שבעמק אילון. במועצה האזורית גזר. בגלריה מתקיימים ערבי נשים, הרצאות וסדנאות ליצירת תכשיטים, וללימוד סריגה. לצד הגלריה ישנה מרפסת, בצל הגפן, בה ניתן לשבת, לשתות, ולהתכבד ממעשה ידי המארחת. מוזמנות לבוא ולהנות מהאוירה הנעימה ומהיחס האישי בגלריה.

לתיאום ביקורים והזמנות: חיה רובינסון 0505519366

המשכנו לגלריית ZB צביקה ואופירה בר – מושב פתחיה
צביקה ואופירה בר זוג מדהים שקיבל את פנינו באירוח כיד המלך, אופירה הכינה לכבודנו מטעמים מעשה ידיה טעימים להפליא. לצביקה ואופירה  יש סיפור חיים מרתק ומאמינים בדרכם שלהם, חולמים חלומות ומגשימים אותם.
צביקה הגיע אל אומנות הזכוכית תוך כדי החלמה ממחלה ומאז החיים השתנו, המעוף של צביקה , העקשנות והראייה של לצאת מהקופסא ,והרצון של אופירה לעודד אותו כמה שיותר ,ולתת לו יד חופשית לעוף עם הדימיון. איפשרה לצביקה לפתוח את הגלרייה ZB בביתו שבמושב פתחיה.
אופירה הוכשרה בשנת 2013 כמאמנת עסקית ומשפחתית ב"תות תקשורת ".ומאוחר יותר למדה הנחיית סדנאות ויוגה צחוק .מזה כשנתיים וחצי אופירה רצה עים פורמט של הופעה בת שעה וחצי שכוללת הרבה צחוק מוזיקה משחררת ואופטימית, השראה חיובית ומקור העצמה שלה הוא – שמחה !
החזון של השניים הוא להזמין לגלריה שלהם אורחים שייהנו מסדנת זכוכית של צביקה בשילוב סדנת צחוק מוזיקלית והשוס הגדול יהיה אוכל קוצ'יני (הודי) מבית אמא של אופירה.

לתיאום ביקורים לפרטיים וקבוצות : צביקה ואופירה בר
מושב פתחיה רחוב האלון 233 – טלפון -054-5711979 צביקה, אופירה -054-4210646

סובב לב גזר – מוקד משיכה חדש וייחודי, לחובבי רכיבת אופני שטח, מקצוענים, משפחות ובודדים המעוניינים לגלות מסלולים חדשים ומיוחדים במרחק נסיעה קצר מהמרכז.
המסלולים מחולקים לשלוש והרוכבים / מטיילים יכולים לבחור את תוואי הרכיבה בהתאם לרמת הקושי בה הם מעוניינים. לאורך המסלול הוצבו שלטי הכוונה ובצירים החשובים הסבר אודות המקום.

שקד ביער – רחל שקד – סדנא באומנות ההקשבה, כרמי יוסף
יער המגינים אשר בשוליו עומד ביתי החם והצבעוני. אני מכירה היטב את כול שביליו ונהנית מאוד להנחות במרחביו יחידים וקבוצות וליצור חוויות רבות קסם, אשר מהדהדות לאורך זמן.
ביער תהייה לנו הזדמנות להקשיב עם כול החושים לעצמנו ולקולותיו של היער – למשב הרוח בצמרות העצים, לרחש הזרדים המתפצחים תחת רגלינו ולציוץ הציפורים.
אתם מוזמנים להרפתקה קטנה שתיצרב בזיכרונכם לאורך זמן. תצאו מן היער עם מתנות רבות לעצמכם, איש, איש עם מתנותיו שלו. כדי לקבלן צריך פשוט לבוא.

לתיאום ביקורים: 08-9286819, 050-9751612 או במייל [email protected]

המועצה מבורכת במגוון רחב של אתרי מורשת, יערות ועסקים חקלאיים גדולים וקטנים ששמם הולך לפניהם: תל גזר, בית הרצל (חוות חולדה) ויער חולדה, מצפה טל לזכרו של סגן טל צמח בן קיבוץ חולדה שנפל בבקעה ושמורת מעיינות געתון שמורת טבע שנמצאת קילומטר ממזכרת בתיה.

את סיורנו חתמנו מבשלת הבירה BishiQ – משמר איילון  המפנקת– כשר – לא פתוח בשבת. אוכל מצויין ואווירה קסומה. כדאי ומומלץ להתארח.

בעמק איילון הפסטורלי נחבאת מבשלת הבירה בישיקיו, יוזם הרעיון ניר בישי רצה להגשים חלום ישן שלו וזה התאווה לבשרים מעושנים לצד בירות בוטיק איכותיות. ניר בישי בן 43 נשוי למיטל אב לתאומות בנות 5 ואביגייל בת שנה וחודשיים. ידע בעישון בשר תמיד היה לי, אני עוד זוכר את סבי מעשן בשר של אווזים שהייתי ילד קטן, עם השנים גדלתי והתאהבתי בתחום עישון הבשרים ובזכות הניסיון שרכשתי החלטתי לפתוח את המבשלה.
המוטיב העיקרי היה מקום מיוחד שאין עוד אחד כזה, במקביל בשנים האחרונות התפתח טרנד של בירות בוטיק, חקרתי את הנושא והתאהבתי גם בבישול בירות בוטיק, ואז נוצר החיבור: מבשלת בירה עם בשר מעושן ואיכותי בצד.
המבשלה עובדת בקונספט יחודי של " אכול ושתה כפי יכולתך" , אבל עם דגש גדול מאוד על חומרי הגלם,השירות והאווירה הקסומה של המקום. חשוב לציין שכל המרכיבים טריים ומיוצרים במקום באהבה.

ארוחת בישיקיו:
סלט כרוב סיני​​​​סלט גזר פיקנטי
סלט חסה ברוטב וינגרט​​​פלאפל בעשבי תיבול
חציל קלוי בשלמותו עם טחינה גולמית​סלט שוק עגבניות ופלפל חריף
סלט חומוס עם בשר מעושן​​​סלט טאבולה
זיתים סוריים תוצרת בית​​​חמוצי הבית
קרפצ'ו סלק

בשרים למרכז השולחן
עוף מעושן​​​​לבבות אווז
נקניקיות עם שקדים וצנוברים​​בשר בקר ושומן כבש
קציצות עגל​​​​קרפצ'ו סינטה טרייה
שווארמה עגל כבש​​​אסאדו על העצם
ספריבס טלה במרינדת שום ודבש​​סטייק פילה בקר
אנטריקוט מרמת הגולן מיושן על העצם​נתחי פרגית במרינדה
צלעות טלה

בירות הבוטיק שלנו: פילזנר 5.2%, דופלבוק כהה גרמנית 8.2%, חיטה בווארית מעוננת 5.3%, טריפל בלגית אדמונית 8.3%

יין מיקב בראון מכפר שמואל
פטיט סירה, מרלו, קברנה סוביניון

שתיה קלה
קינוחי הבית
פאי פיצוחים, עוגת שוקולד, שתיה חמה

מחיר לסועד 250 ש"ח – הארוחה ללא הגבלה – כשר בהשגחת הרבנות מועצה אזורית גזר – כל הבשר חלק רבנות
פתוח בימים ג,ד,ה בשעות 20:00-24:00 – רצוי להזמין מקום מראש טלפון להזמנות 0509989199

יקב בראון – דני בראון – כפר שמואל – כשר

יקב בראון הוקם בשנת 2009 בחצר ביתו מתוך אהבה ליין ולשמחתו, בבעלותו כרמים איכותיים של ענבי יין באדמת כרמי יוסף הידועה כ"סיידון". דניאל מאמין שייצור היין הטבעי והאיכותי מיוצר בכמויות קטנות כך שניתן לשלוט
על כל מרכיבי תהליך עשיית היין וכך להגיע לתוצאות מצוינות. מינימום התערבות ותוספות מזכירים לנו שליין יש כל כך הרבה איכויות וחבל להתערב בפעילות המדויקת של הטבע.
דני מגיע לתחום היין מאהבה אך תחום עיסוקו העיקרי הוא הנדסה משם הוא שואב את הניסיון הרב שבניהול בתהליכי עבודה מסודרים ,דיוק והקפדה על כל פרט בהתאם להדרכות וללימוד אשר רכש מקולגות ייננים, חומרים מקצועיים וסיורים ביקבים בעולם. היין המיוצר ביקב הינו פטיט סירה ומרלו מענבי כפר שמואל.
היקב מייצר כ-2500 בקבוקים מדי שנה והביקוש להם רב. היינות נמכרים במסעדת הבשרים של בישיק במשמר איילון וביקב עצמו.

לתיאום טעימות ורכישות :דני בראון 054-4226883 , כשר – לא עובד בשבת – בתשלום

השתדלתי לתת לכם טעימה קצרה ממטעמי האזור. כדאי ומומלץ להגיע לטייל ולהנות מכל הטוב שמועצה אזורית גזר מציע לתייר הישראלי וכמובן לתיירות חוץ.