הבית הספרדי מלון בוטיק מדהים

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום: ישראל שלם
בלב ליבו של הרובע היהודי קרוב לכותל והמקומות הקדושים, שוכן מלון בוטיק ירושלמי חדש ויוצא דופן שנקרא "הבית הספרדי" המבנה היחודי ששימש בעבר כבית מחסה לאלמנות וילדיהן,

במרכזו היתה חצר גדולה שהיום זה הפטיו ומעל היה בית ספר שבו למדו ילדי הבית. המבנה ששופץ בהשקעה רצינית וכולל היום 51 חדרי אירוח עם תקרות כיפה בשטח של 5,000 מ"ר במבנה לשימור שבנוי לתפארת מהמאה ה-19, בכניסה לרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים.

יש לציין שהחדרים גדולים, יפים ומפנקים ביותר. בכל חדר יש מיטת קינג סייז חדשה עם מזרון חדש ונוח, מיזוג אוויר מלא, ארון בגדים, שידת טואלט עם מראה, מסך LCD בכבלים, חדר אמבטיה חדש שכולל סבון, שמפו וקרם גוף, חלוק אמבטיה, נעלי בית ופן כמובן. אינטרנט אלחוטי חינם מעולה, יש קליטה בחדרים וגם בשטחים הציבוריים. המלון מגיש ארוחות בוקר מעולות במשך כל ימי השבוע, בסופי שבוע המלון מגיש ארוחת ערב שבת, ארוחת צהרים בשבת וסעודה שלישית. המלון מתאים מאוד לאירוח של כל סוגי האורחים דתיים וחילוניים כאחד ולשבתות חתן כמובן.
אנחנו התארחנו במלון המקסים והאמת שברגע שנכנסנו התאהבנו, ראשית בצוות המקסים והאדיב ששמח לעזור בכל שאלה ועניין, במבנה המיוחד ובחדרים היפים והמפנקים. המיקום המצויין והקירבה לשער יפו ושער ציון, צמוד לארבעה בתי כנסת בכניסה לרובע היהודי ואל מול נופה הקסום של העיר העתיקה.

המלון ששמו "הבית הספרדי" נבנה בסגנון פטיו ספרדי מקורי הכולל קומת חצר וקומה עליונה כאשר מסביב לחצר הספרדית הכוללים גם שטחים ציבוריים נרחבים ובהם, לובי, מסעדה ואולם אירועים ל-200 איש, חדרי אירוח וחדרי ישיבות, לובי מפואר, חדר מדיה ותקשורת וכן סוויטות משפחתיות מרווחות, סוויטות דה – לקס ופטיו פתוח ומעוצב. בצמוד לפטיו ובמתחם המלון יוקם בעתיד מוזיאון ובית כנסת. המלון החדש מתחדש ומשתכלל כל הזמן בימים אלו תושלם הקמתה של מעלית מחדר האוכל לחדרים לטובת האורחים.

המלון  מאופיין בחמימות, שירות אישי ואדיב, חדרים מעוצבים בריהוט מודרני ובאווירה האינטימית השרויה בו. המתחם הוא מבנה היסטורי עתיק ברחוב בתי מחסה, שם נבנתה השכונה היהודית הראשונה בתוך חומות העיר העתיקה. במלחמת העצמאות שכנה ליד המלון אחת מהעמדות הקדמיות של הנצורים היהודים בעיר העתיקה. סמוך למלון ממוקמים ארבעת בתי הכנסת היהודים והמלון נמצא במרחק הליכה מהכותל המערבי, שווקי העיר העתיקה, כנסיית הקבר ואתרים קדושים נוספים, הסינמטק, מתחם ממילא ומרכז העיר ירושלים.

מנכ"ל המלון, ישראל שלם, מסר כי "הבית הספרדי" הוא פתרון אידיאלי לחופשה מהנה במיקום מיוחד וקסום ובאווירה מושלמת של רוגע והנאה ממלון בוטיק מעוצב על שלושת אגפיו, כמו גם מהנוף הירושלמי המרהיב הנשקף מחדריו וקרבה לאתרי התיירות .

עבודות הבניה והשדרוג נעשו עם אדריכל לשימור בניינים היסטוריים ובתיאום מלא עם מחלקת השימור בעיריית ירושלים כך שמצד אחד נשתמר המבנה ההיסטורי היפיפה ומצד שני מתאפשר לאורחים במלון ליהנות ממלון עם עיצוב מודרני וריהוט חדיש הכולל אמבטיות ומקלחות בכל חדר, מיזוג אויר מלא, אינטרנט אלחוטי חינם בחדרים ובכל רחבי המלון ועוד. כמו כן ייהנו אורחי המלון ממסעדה\חדר אוכל המציע תפריט חלבי ובשרי עשיר וכשר ויוגשו ארוחות בוקר מפנקת הכוללת מגוון לחמים, מבחר סוגי גבינות, ירקות טריים ועוד. למעוניינים יתאפשר לקיים אירועים משפחתיים פרטיים של עד 200 איש במבנה המיוחד.

"הבית הספרדי" מלון מדהים ומומלץ בחום. רצוי להזמין חדרים מראש במחירי מבצע.

מלון הבית הספרדי

בתי מחסה 1 ירושלים
טל-02-6282344