הגליל העליון סיור עיתונאים חוות ינשוף וחוות התבלינים

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום באדיבות קרן שלי

הגליל העליון – גן עדן של פריחות וצבעים במרחק נגיעה וזה שלנו!

יצאתי לסיור עיתונאים וכתבי תוכן, סיור מרגש ומעצים. במסגרת עמותת ארץ הגליל ומשרד התיירות. הסיור כלל חמישה אתרים מיוחדים ומעניינים בגליל:
התחלנו את סיורנו בחוות ואדי ינשוף, בעלת החווה, טל בן סירה סיפרה לנו על החווה האורגנית והתוצרים שלה.


לאחר מכן המשכנו להכל דבש מכוורת דבש של עמית יוסף.
העצירה הבאה הייתה חוות דרך התבלינים – חולתה – עסק משפחתי של בן וחיים צוקרמן שבזכותם נחשפנו לסיפור העצוב שעבר קיבוץ חולתה והשנים הקשות שעברו על חברי הקיבוץ שנאלצו לסגור את מפעל נעלי דפנה המפורסמות שהיוו עמוד תווך ובסיס כלכלי לקיבוץ כולו.


ואז התפנקנו בארוחת צהריים טעימה במיוחד במסעדת אדמה – קייטרינג ומקום לאירועים בצפון בניהולה של ענת.
ולקינוח ביקרנו ביערות מאכל בגליל יש לציין שהסיור מרתק, מעשיר ומומלץ בחום.

חוות ואדי ינשוף

את ארוחת הבוקר הטעימה אכלנו בחוות ואדי ינשוף,  חווה אורגנית המשתרעת על גבי 62 דונם. גן עדן ירוק של עצי פרי, עצי זית וחממות לגידול נבטים, נושקת למטעים של המושבה ראש פינה. החווה מתקיימת בשיטת הפארמה קאלצ׳ר הגנה על כדור הארץ ושמירה על משאבי הטבע. החווה היא אקולוגית ואורגנית ומייצרת ריבות ופירות יבשים מעצי הפרי בחווה, כבישת זיתים ונבטים טריים. החווה יוצאת במיזם חדש – פוד טראק למכירת תוצרת ברכב שיעמוד בנקודת מכירה וישווק את התוצרת.

לביקור וסיורים בחווה ניתן ליצור קשר:
טל-052-6945315
באימייל[email protected]
הכל דבש

הכל דבש מכוורת בוטיק ומרכז מבקרים מרהיב בו ניתן לראות את תהליך יצור הדבש, הקשר בין הדבורים ותרומתן לטבע, ותהליך הכנת הדבש משלב ליקוט הדבש ע״י הדבוראי ועד קבלת דבש טהור שמגיע לצרכן.

המכוורת ממוקמת ביסוד המעלה והכוורות מפוזרות ברחבי הגליל העליון ורמת הגולן. הדבש מיוצר מפרחי עצי אקליפטוס, שיזף, פרחי בר ועצי אבוקדו.

ניתו לרכוש דבש ומוצריו במרכז המבקרים ובחנות במקום.

פרטים ליצירת קשר:

הכל דבש ביקור במרכז המבקים בתשלום

לתיאום קבוצות ניתן ליצור קשר עם עמית

פלפון – 050-2275452

אימייל[email protected]

חוות דרך התבלינים חולתה

קיבוץ חולתה הממוקם בגליל העליון, הקים את חוות דרך התבלינים כמזור לקריסתו הכלכלי של הקיבוץ שנאלץ לסגור את מפעל נעלי דפנה שפעל במוחוזותיו. חוות דרך התבלינים בחולתה חנות מקסימה של צמחי מרפא, תבלינים, עשבי תיבול ומגוון רחב של מוצרים גליליים, מזמין אתכם לחווית חושים עוצמתית ומרגשת בצורת שוק פתוח של מאות תבלינים, תערובות, חליטות וצמחי מרפא לצד פינות טעימה המעוררות את כל החושים, כולם מוזמנים: חובבי בישול, חובבי בריאות וטבע, מטיילים ומשפחות. ישנם פעילויות בסופי שבוע – סיורים, הדרכות, פעילויות יצירה ובחגים פעילויות מעשירות ברוח החג.

אירוח קיבוץ שניר מלון בוטיק ומסעדת אדמה

קיבוץ שניר הקסום הממוקם בשמורת הבניאס למרגלות החרמון, במרחק הליכה מן המפל והגשר התלוי, שמורת נחל דן, שמורת החצבאני,

ושלל אטרקציות צפוניות. מיקום מושלם בין עצי אורן ירוקים והטבע בהתגלמותו שוכן מלון בוטיק שניר, במתחם 22 יחידות נופש מקסימות הכוללות 2 חדרים סלון וחדר שינה, מטבחון מאובזר, שרותים ואמבטיה מפנקת.

בחלק מהחדרים יש אמבט ג׳קוזי וישנם גם סוויטות משפחתיות, בנוסף ניתן להנות מארוחות מעולות במסעדת אדמה הנמצאת בקיבוץ. האוכל טעים, מושקע ועשיר (המסעדה גם מספקת שרותי קיטרינג) לכל תרחיש ואירוע.

קיבוץ שניר טל-04-695250
מסעדת אדמה טל-04-6293183

עמותת יערות מאכל בגליל

עמותת יערות מאכל בגליל זוהי עמותה שחברים בה מספר אנשים מתחומים שונים הקשורים לאקולוגיה ואיכות הסביבה.

הרעיון שעומד מאחורי היוזמה, חיבור בין אנשים עם הטבע וחיבור של האדם לאדמה. הסודות של האדמה ומה היא טומנת בחובה יצירת סביבה בריאה, עם קהילה מעורבת ויצירת מערכת של מזון טבעי, אורגני וזמין בשפע לכולם.

הקמת יער המאכל הראשון ביער קורן ליד קיבוץ הגושרים בה נטעו עצים ושיחים ויצרו עשרות אירועי קהילה חינמיים לתושבי האזור, סדנאות שטח, קורסים מקצועיים בתחום הסביבה והקיימות ובנוסף ספקו תיירות אקולוגית וחוויה גלילית.