הסרט ״שעה של שקט״ קומדיה

כתבתה של קרן שלי

 ״הסרט שעה של שקט״ / קומדיה
שעה של שקט זה כל מה שמישל מבקש כדי שיוכל לשמוע את תקליט הג'אז הנדיר שהוא מצא אחרי שנים של חיפושים. אולם דווקא אז נראה שכולם התאחדו להפריע לו. קומדיה בכיכובו של כריסטיאן קלבייה המבוססת על פי מחזה שזכה להצלחה אדירה מאת גאון הקומדיה פלוריאן זלר.

במאי
פטריס לקונט
Patrice LECONTE
תסריטאי / מחזאי
פלוריאן זלר
Florian ZELLER
מפיק
אוליבייה דבוסק
Olivier DEBOSC
צלם ראשי
ז'או מארי דרז'ו
Jean-Marie DREUJOU
שחקנים:

מישל לפרו
כריסטיאן קלבייה
Christian CLAVIER
נטלי לפרו
קרול בוקה
Carole BOUQUET
אלסה
ולרי בונטון
Valérie BONNETON
מריה
רוזי דה פלמה
Rossy DE PALMA
פאבל
סטפן דה גרוד
Stéphane DE GROODT
סבסטיאן לפרו
סבסטיאן קסטרו
Sébastien CASTRO

79 דקות
שפה: צרפתית
כתוביות: עברית ואנגלית
מופץ בישראל על ידי עדן סינמה
החל מן 19 בנובמבר בסינמטק תל אביב ובבתי הקולנוע הנבחרים

image

תקציר הסרט
שעה של שקט זה כל מה שמישל מבקש כדי שיוכל לשמוע את תקליט הג'אז הנדיר שהוא מצא אחרי שנים של חיפושים. נרגש עד אין קץ, חדור מטרה, הוא רץ הביתה כדי להיות לבדו ולהקשיב לאלבום. אבל דווקא אז נראה שלכל העולם יש תוכניות אחרות. אשתו מחליטה לחשוף וידוי מפתיע, בנו מגיע משום מקום, המאהבת דופקת בדלת, השיפוצניק לא מפסיק להרעיש וגם השכנים עורכים מסיבה. מה שיוצר סיטואציות משעשעות שמטלטלות את חייו של מישל, שיעשה את הכל, כדי למצוא שעה של שקט.

הסרט "שעה של שקט" זכה להצלחה גדולה בצרפת עם למעלה ממיליון צופים בבתי הקולנוע. גם ההצגה בכיכובו של פבריס לוקיני, הוצגה חודשים ארוכים בתיאטרון אנטואן בפריז ומוצגת בכל רחבי צרפת.
ההצגה "שעה של שקט" בכיכובו של ששון גבאי תעלה בהפקה משותפת של תיאטרון בית לסין ותיאטרון חיפה בחודש דצמבר, מחזותיו של פלוריאן זלר זוכים להצלחה רבה בתיאטרון בית לסין, בימים אלה מוצג המחזה "האבא" ובעונות הקודמות הוצגה הקומדיה "האמת".

הבמאי פטריס לקונט
מהשורה הראשונה של במאי הקולנוע הצרפתי כיום. לקונט, יליד 1947, החל כבר בגיל 15 לביים סרטי חובבים ובגיל 20 למד קולנוע ב- IDHECבפריז, שם למדו טובים וגדולים כאלן רנה, לואי מאל וקלייר דניס. בזמן לימודיו עבד כמאייר במגזין הקומיקס "פילוט".
ביים את סרטו הראשון באורך מלא ב- 1976, ופרץ לתודעה הבינלאומית עם "סודו של מר היר" שהוצג בפסטיבל קאן ב1989, בשנת 1996 סרטו "משהו מגוחך" זכה להצלחה גדולה, בשנת 1999 יצא "נערה על הגשר" עם ואנסה פרדי, ובשנת 2002 זכה בפסטיבל ונציה בפרס חביב הקהל עם "האיש מהרכבת". סרטיו "זרים אינטימיים", "האיש מהרכבת" ועוד כמה מסרטיו עובדו לגרסאות הוליוודיות דוברות אנגלית.

גיבור הסרט כריסטיאן קלאבייה
הכוכב הקומי החם בצרפת, ידוע בישראל עם הלהיט "למה זה מגיע לי?". קלאבייה יליד 1952, הופיע בשנות השבעים עם קבוצת התיאטרון הידועה Le Splendid. הופעתו המצליחה הראשונה בקולנוע הייתה בקומדיה המטורפת "מבקרים מן העבר" מ-1993. לצידו של ז/אן רנו החזורת בקרוב בסרט המשך. קלאבייה עבד בין היתר עם קלוד מילר, ברטרן טברנייה, וב 2006 החל את שיתוף הפעולה עם פטריס לקונט עם "החבר הכי טוב שלי".קרדיט צילום יח״צ