זמריית הגוספל והמופע של איריס ועופר פורטוגלי בעכו

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ

אמש נפתחה זמריית הגוספל והנשמה בעכו העתיקה עם מופע קסום של רביעיית הגולדן גייט – האגדה האמריקאית.

אמש ב-6.8.17  נפתחה זמריית הגוספל והנשמה אשר תימשך עד יום רביעי הקרוב 9.8.2017.

במופע אמש הלהיבה רביעיית הגולדן גייט- ,The Golden Gate Quartet רביעיית הגוספל הווקאלית הנודעת, את הקהל אשר מילא עד אפס מקום את חצר המצודה בעכו העתיקה, ועמד כולו על הרגליים ורקד.

למי שהחמיץ את המופע אמש רביעיית הגולדן גייט תופיע מחר בשעה 20:00 במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב.

זמריית הגוספל והנשמה בעכו, החגיגה הגדולה של המוסיקה בין חומות העיר העתיקה בעכו!

שירת מקהלות, כיתות אמן, מופעים לכל המשפחה מהארץ ומהעולם.

מקיימות מפגש אישי עם זמרי רביעיית הגולדן גייט.

בשעה 20:30 יתקיים קונצרט חזנות ופיוטים בהשתתפות מקהלת מכון תל-אביב לחזנות בניצוחו של מנהל המכון החזן האמן נפתלי הרשטיק ואנסמבל הפיוט של מכון בן צבי

במסגרת הפרויקט "עושים ג´אז" עם איריס ועופר פורטוגלי, קיבץ פורטוגלי חבורה מרשימה של אמנים ששיריהם עיצבו את נוף ילדותנו, לצד אמנים צעירים יותר המוכרים לנו מהשנים האחרונות:
מיקי גבריאלוב – "אני רואה אותה בדרך לגמנסיה", יהודית רביץ – "הגננים היום עצובים", דורון טלמון (ג´ין בורדו) – "איך אפשר שלא", דני רובס – "אני בא הביתה מהלילה", אוהד חיטמן – "תגידי לו", לאה שבת– "תמיד יחכו לך", דין דין אביב – "מוכרת לי מפעם", סגיב כהן – "ישקף", לאה שבת וסגיב כהן – "מהמרחקים", אלון ויהודה עדר – "קצת אהבה לא תזיק", אלי מגן – "העץ הוא גבוה", נתן כהן ודפנה לוי – "שני קולות", ואיריס פורטוגלי עם יוסי פיין ובן אילון – "I Love Jazz" (שיר מקורי).

פורטוגלי, פסנתרן ומעבד, מבכירי המורים בבית הספר למוסיקה "רימון", הוא מוסיקאי מוערך המייצר, מזה קרוב לשלושה עשורים, ג´אז ישראלי מקורי ועיבודים מיוחדים לנכסי צאן ברזל של המוסיקה הישראלית. במהלך כל שנות פעילותו הצליח פורטוגלי לחבר את הג´אז עם התרבות המקומית ולהוכיח ש-"ג´אז" אינה מילה גסה.
דרך השירים המוכרים והאמנים הלוקחים חלק בפרויקט, מנגיש פורטוגלי את הג´אז ומקרב אותו למאזינים.
"זוהי בעצם המהות של הג´אז", מציין פורטוגלי. "כך היה בשנות ה-30, ה-40 וה-50 באמריקה, כשמוסיקאי הג´אז לקחו את השירים הפופולאריים, להיטי התקופה, העניקו להם פרשנות אישית והשתמשו בהם כמצע לאלתור, וכך זה נעשה עד היום." "אני מאד אוהב לעבד ולהעניק לשירים אינטרפטציה אישית, והפרויקט הזה חיבר אותי לזמרים-יוצרים שאני הכי אוהב ומעריך את עבודתם," מוסיף פורטוגלי. "עם חלקם הגדול עבדתי בעבר. חלקם היו תלמידים שלי ב-´רימון´, וחלקם גיבורי ילדותי שעל המוסיקה שלהם גדלתי. לעבוד איתם על השירים שאני הכי אוהב וליצור יחד ג´אז ישראלי איכותי – זוהי מבחינתי פסגת היצירה, הגשמת חלום וזכות גדולה".

רשימה מכובדת של אמנים נרתמה לפרויקט, שכן כולם רואים בו מחווה לזמר העברי ולעופר פורטוגלי המוסיקאי, הפסנתרן והמעבד.
"מאד הפתיע אותי כל העניין, לא חשבתי בכלל על הכיוון הזה לשיר, לעשות ממנו קצת ג´אז, קצת בלוז, סגנון אמריקאי כזה – יצא מאד יפה! מביא תחושה נוסטלגית של משהו שהיה ואבד… כל הפרויקט ממש יפה ואני שמח להשתתף בו," אומר מיקי גבריאלוב.

דין דין אביב: "שמחה להיות חלק מהפרויקט הנפלא הזה של עופר פורטוגלי. לחבק, לגעת ולחזור לאזור הזה של הג´אז שהיה הרבה שנים מקור להשראה והשפעה ועכשיו זה קלח בטבעיות… כיף לעבוד עם עופר, יש בו התרגשות של נעורים לצד בשלות, ניסיון וטוב-טעם. מוסיקאי בחסד ואדם יקר… זכיתי!"

מופע של איריס ועופר פורטוגלי עם מקהלת הגוספל.

שהתקיימה באולמות האבירים בעכו בעתיקה וברביעי קונצרט סיום חגיגי בניצוחו של טים בראון (אנגליה)

עוד בין האירועים המיוחדים:

• אנסמבל SS.Cyril & Methodiosמיוון: האנסמבל מורכב מתלמידים נבחרים של האוניברסיטה. האנסמבל יבצע יצירות מקהלות מתקופות וסגנונות שונים. זו הופעתו הראשונה של האנסמבל מחוץ ליוון. מנהלת האנסמבל מאז 2008 היא ד"ר מריה אמה מליגופולו.
• מקהלת "הרמוניה", רומניה: מקהלת הרמוניה נוסדה ב-2001 על ידי ד"ר –יון-לוליאן דומיטרו במסגרת הסמינר האורתודוכסי בטולסיאה. המקהלה הופיעה ברחבי העולם וזכתה בפרסים רבים.
• מופע של אנסמבל קוראל בניצוחו של צבי שרף
• "תהילים" מנצח: אבי פיינטוך מקהלת גוש עציון ומקהלת הדרי רון רחובות.
• "לשיר עד צאת הנשמה" מנצח: יוסי זייפרט – 6 הרכבים שישירו כל אחד לחוד וגם ביחד.
• חוויה לטינית מנצח:אבי כהן טריקה – 35 נשים וגברים עולים חדשים וותיקים מאמריקה הלטינית.
• ווקאלוסיטי – להקת אקפלה מודרנית, המונה כ- 40 זמרות וזמרים. הלהקה מבצעת שירי פופ, רוק וג׳אז בעיבודים רב-קוליים מקוריים, עשירים וסוחפים. מנהל מוזיקלי: Kevin Fox, מנצח: ארז טל
מצורפת תכנית הזמרייה.