ז׳אז׳ו בר יין

כתבתה של קרן שלי

ז׳אז׳ו בר יין היא גולת הכותרת של מתחם שרונה החדש בתל-אביב: מערת אבירים מרהיבה ביופיה, בתוך מבנה כורכר אשר נבנה מתחת לאדמה לפני 150 שנה, אשר שימש את הטמפלרים הגרמנים כיקב. היינו שם, כדי להעביר לכם את חווית האירוח המושלם.

המסעדה במרתף הטמפלרי
המסעדה במרתף הטמפלרי

בתחילה קיבלה אותנו באדיבות, רוני המארחת. אשר מייד הפנתה אותנו, למפלס התחתון המדהים, המעוצב להפליא. לאונג׳ עם כורסאות בגוון בז׳ לצד שולחנות נמוכים, עשויים פליז ושיש בהשראת התקופה הרומנטית, כשברקע מתנגנת, מוזיקה אוריינטלית ואתנית המתמזגת עם האווירה ומשרה תחושה משכרת, של הנשפים מהמאה הקודמת.

מיד ניגש אלינו תומר שהציג את עצמו כמלצר שלנו להערב. היות ולא ידענו מה להזמין, המליץ לנו על מספר מנות ויינות. החלטנו לתת צ׳אנס ולהקשיב לעצתו. המנות החלו לזרום בזו אחר זו לשולחן, מנה של פילה מוסר על ניוקי ותפוחי עץ מקורמלים, Jajo_205קלמרי צרוב על שעועית שחורה ושמנת חמוצה עם קרם לימון, כבד אווז בניחוח רוטב מתקתק, מוגש על פרוסות בריוש טרי מלווה בפטל עסיסי, סלסלת לחם ולחמניות הבית, מלווות במתבלים של שמן זית וחמאה ומנת דג סלמון כבוש בטרגון ,על עוגת תפוחי אדמה עם קרם פרש וזרעי שומר. אליהם התלווה יין צרפתי מעולה.

לאחר הפסקה קצרה, הגיעו הקינוחים. גלידת צ׳יריוס מדהימה מחלב קוקוס, גרנולה, בננות, לחם ג׳ינג׳ר וחמאת בוטנים ומנה יפיפייה שנקראת שוקולד בר, מגלידת טחינה, אבקת שוקולד ופלפל סצ׳ואן. שילוב הטעמים, מתמזגים בחינניות בצבע וגוון בטעם של עוד . המנות טעימות ביותר והשרות מעולה.

על האוכל בז׳אז׳ו בר, ממונה עדי לוי, שפית בעלת רזומה מרשים, ששימשה כסו שף במסעדות ישראליות ואמריקאיות כאחד. האוכל ערב לחך,ומתמזג בצורה נכונה עם היין.מחירי המנות נעים בין 40 ש״ח – 68 ש״ח.
מחירי בקבוקי היינות נעים בין 131 – 1580 ש״ח לבקבוק. לאוהבי היין יש דגש על יינות עתיקים ונדירים במיוחד. מגוון היינות רחב בכל הרמות ושווה לכל כיס. הקהל אוכלוסיה רב גונית על רמה ואיכותית. המקום מומלץ בחום וחובה לבקר ולהנות מבר יין ייחודי שלא נראה כמוהו בעבר. ז׳אז׳ו בר הוא הדובדבן שבקצפת מכל המסעדות במתחם ובהחלט חו״ל הגיע לארץ.

כתובת: דוד אלעזר 27 ת״א
טלפון: 03-5225822
מידע נוסף באתר שרונה תל אביב