חדרה עיר בתנופה והתחדשות

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום באדיבות קרן שלי

חדרה  עיר בתנופה והתחדשות שלא נחה על השמרים לרגע, מפתיע ובגדול!!!!

בסיור עיתונאים לעיר חדרה ביוזמת משרד התיירות וחברת ״נחלים״ החברה לפיתוח תיירות חדרה בע״מ. הופתענו לגלות עיר מתחדשת, אבן שאבת ועיר בתנופה מתמדת. אני מרגישה צורך עז להעביר לכם הקוראים את המסר ולהציע לכם בילוי של יום כייף בעיר חדרה.

העיר חדרה ששוכנת בדרך בין נתניה לחיפה שלעיתים חולפים על פניה  מבלי לשים לב לפנינת חמד, המגלמת בתוכה מכל טוב, חוף ים יפיפה שמעגן בתוכו מרכז ספורט, בריכת שחיה, מרכז ספא, מסעדות ובתי קפה ומרכז מגורים מקסים, בתים שנושקים לים ומאחוריו מלון רמדה המדהים. שמו של הקומפלקס המהודר נקרא ״כפר הים״ מיקומו של ״כפר הים״ הוא בסמוך למתקן הנופש הצבאי גבעת אולגה שהיום מסופח לעיר חדרה.

בנוסף ניתן להחשף לאתרים ההיסטוריים והתרבותיים עם סיפורים מרגשים, הנצחת אתרי מורשת, קניון ביג החדש שנמצא כרגע בתנופת סיום בניה, עם שפע אטרקציות חדשניות שטרם נראו בארץ כדוגמת בריכת גלישת גלים, מסעדה מאוד מיוחדת ששוכנת במבנה אוטובוס שחודש, כמובן שדרת אופנה ממותגת כיאה לקניון עכשווי ומזרקה מזמרת יפיפיה וצבעונית

לצד אטרקציות לילדים, פארק חבלים חינמי וג׳ימבורי לקטנטנים וכמובן סיור בלתי נשכח בפארק חדרה המדהים באמת חובה להגיע לבקר ולהתפעל מהיופי והנקיון המופתי בעיר.

בקניון מול החוף בוילג' שזה עתה נפתח קומפלקס ענק שמעגן בתוכו מסעדות ובתי קפה, מסעדה מעוצבת בשלדת אוטובוס ששופץ ממש אטרקציה

שדרת מעצבים ממותגת ומזרקת מים מוזיקלית עם תאורה. לאוהבי הגלישה, מתקן חדש בשורה עולמית שטרם נראתה בארץ… בריכת גלישת גלים לאימונים, תמרונים וקפיצות. ניתן ללמוד לגלוש ולהתאמן ולשפר את יכולות הגלישה שלכם או ללמוד לגלוש בעזרת מדריך בבריכת הגלישה הראשונה מסוגה בארץ תוצרת Citywave גרמניה הממוקמת על גג הקניון עם נוף מדהים לים.

לילדים יש פארק חבלים, גן שעשועים מקסים שהרעיון מדרום קוריאה יחיד בארץ בו מתקנים מגוונים ומתחם ג'ימבורי מקסים שמתאים לילדים בגילאים שנה עד גיל שמונה שנים שבו בריכת כדורים, בית בלונים מעופפים, קוביות ספוג צבעוניות, מתקן מכבה אש, בית קפה קטן להורים, גלידות וחטיפים לילדים. אכן מקום בילוי והשראה גם להורים וגם לילדים.

כתובת הקניון –
רח' שכטמן 10 חדרה.

לאלה מביניכם שאוהבים לנפוש בחיק הטבע פארק חדרה היפהפה הוא אגם מקסים ששוכן ממול לחברת החשמל. האגם משתרע לאורך כל הפארק. שמתחבר לים  ומוזן מימיו. בשתי גדותיו מדשאות ופינות ישיבה מה שמחבר בין 2 גדותיו הוא גשר מיתרים יפיפה שניתן לעבור מעליו. לכל האורך ישנה שדרת עצי אקליפטוס ועצי דקל ניתן להנות מהמזח  וחוף הים. הפארק מהווה אתר מורשת  לזכרו של מלחין השיר 'חופים' נחצ'ה נחום היימן, ישנו פסל בצורת נבל עם פעמונים שמנגנים וברקע ניתן לשמוע את השיר ״חופים הם לפעמים געגועים לנח״ל״ לזכרו של אבשלום פיינברג .

שביל ישראל עובר בפארק ולאורך גדות הנחל מתקיימים פסטיבלים ואירועי תרבות מגוונים כשהקרוב ביניהם פסטיבל בום בוקס Boom Box 2018 החוגג יומולדת 5 יתקיים בפארק ב- 22.9.18 בו יופיעו – אברהם טל, הדג הנחש, דודו טסה, סאבלימינל ועוד טובים אחרים.

לפרטים –
http://bit.ly/BoomBox5site
מחיר מיוחד לתושבי חדרה לפרטים – http://www.hadera-tour.city/?id=35

ביקור בקיוסק ההיסטורי ששוכן בלב ליבה של שדרה מקסימה לזכרו של סא"ל אמיר מי-טל ז"ל שנפל במלחמת שלום הגליל ובאה להנציח את זכרו של אמיר שהסלוגן שלו היה אהבת האדם והמולדת. שמחנו להכיר את הוריו שגרים בסמוך לשדרה ולהבין את סיפור חייו המרתק.

כתובת – הרצל 15, חדרה‭

ביקרנו במסעדת חנקין המפורסמת השוכנת על צלע ההר ומשקיפה לנוף מרהיב של מפרץ בנימין, שהוא בעצם כפר הים בגבעת אולגה, על ראש מצוק כורכר שהעליה אליו כרוכה בעליה של 80 מדרגות. נחשפנו למבנה שנבנה ע"י גואל האדמות יהושע חנקין לאשתו האהובה אולגה. בית שהם לא הספיקו

להתגורר בו. הבית המשקיף לנוף המרהיב של מפרץ בנימין משמש כיום כבית קפה ומסעדה, כולל מכתבים ומוצגים היסטוריים, ריהוט וכלי האוכל  אוטנטים שנשמרו בקפידה הנוף המדהים שנשקף מהמסעדה ורוח הים המנשבת משרה אווירה רומנטית עם ערך מוסף.

כתובת – כפר הים, מפרץ בנימין, גבעת אולגה
טלפון- 053-9443076

ביקור מדהים במלון רמדה חדרה, המלון שעמד שנים כמבנה נטוש, כאבן שאין לה הופכין, נלקח על ידי רשת מלונות רמדה שופץ וחודש והיום הוא אחד מבתי המלון של הרשת היפה והמפואר ביותר. בכניסה לכפר הים השוכן על חוף כפר הים שהזכרתי קודם. מלון רמדה מעניק חווית האירוח המושלמת, חדרים יפיפיים מרוהטים ומאובזרים במיטב העיצוב והסטייל

כמו כן יש לאונג׳ עסקים מפנק שנמצא בקומה 11. מלון רמדה, הוא מלון סוויטות מפנק שוכן מול מפרץ פסטורלי וים כחול הנשקפים ממרפסות החדרים והסוויטות, מאולמות האירועים וממסעדת המלון.


המלון מותאם לכל סוגי האורחים: אנשי עסקים, משפחות ונופשים מהארץ ומחו"ל, אירועים, פרטיים, אירועי השקה, כנסים וימי עיון. הרמה הקולינרית מן המשובחות ובמפרט עשיר.


המלון כשר בהשגחת הרבנות חדרה

כתובת – רחבעם זאבי 2, חדרה, 38100

טלפון – 04-886-6688

חדרה היא גם עיר בעלת אתרי מורשת רבים במרכז העיר. על מנת להנחיל את סיפורה של המושבה הישנה לדורות הבאים הוביל ראש העירייה לשעבר חיים אביטן , את פרוייקט השביל ההיסטורי, מסלול תיירותי, הכולל 18 אתרים מובילים במרכז העיר חדרה, ביניהם החאן, בית פיינברג, בית רם, בית נחומובסקי ועוד. המסלול כולל שילוט לכל מבנה, ואף נערכים לאורכו סיורים לקבוצות בליווי מדריך מקצועי.

אחד האתרים שנכללו לאחרונה בשביל ההיסטורי הוא בית הספר הראשון 'אחד העם' שנחנך בשנת 1922 ע"י הנציב הבריטי סר הרברט סמואל, ואף זכה לביקור של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק. הביקור בבית כולל תצוגה היסטורית אודות בית הספר אחד העם, צפייה בסרט המוקרן על גבי קירות הבית ופעילות אינטראקטיבית לקהל המבקרים.

כתובת – אחד העם 21 חדרה

טלפון – 04-6303101

בואו להכיר את חדרה המתחדשת המשלבת היסטוריה, טבע, ארקציות וקידמה.

אירועים נוספים – פעילויות תיירותיות, חבילות תיור, בילויים משפחתיים ועוד, ניתן למצוא באתר חברת 'נחלים' [email protected]