חומוס אור יהודה הראשונים 5 אור יהודה

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום

מסעדת ״חומוס אור יהודה״ שוכנת ממש בכניסה לאור יהודה, במקום אסטרטגי ונגיש. בעל המסעדה הוא בחור צעיר ובעל חזון בשם מושיקו זכאי,

שהגיע מתחום של משרד הבטחון בוינה וגר שנים באוסטריה. שם הכיר משפחה חרדית שהיתה נוהגת לארח בביתה בערבי שבת, מספר לא מבוטל של  יהודים שיבואו וירגישו את אווירת השבת ויהנו מארוחת שבת מסורתית. מושיקו הגיע לארץ והחליט להגשים חלום ולפתוח חומוסיה משלו, מסעדת פועלים עם אוכל ביתי, חם ומזמין וכמובן כשר למהדרין. שילובים של חומוס איכותי וטעים. חשוב לציין שמושיקו דואג להכין את כל המאכלים במקום יום יום טרי.

חומוס עם תוספות של גרגרי חומוס חם וביצה קשה כמובן או גרגרי פול רך ונמס בפה, גם פטריות חמות לצד סלט ירקות עם שמן זית ולימון. אתם יותר ממוזמנים לטעום את החומוס ולהבין את איכות המותג,

הייחודיות וסוד הקסם של מנת החומוס ב”חומוס אור יהודה” היא ״חומוס עושים באהבה או שלא עושים בכלל״ אז כן בחומוס או יהודה  של מושיקו משקיעים את כל הנשמה, תוך שימוש בפרודוקטים משובחים וטריות מובטחת ובלתי מתפשרת.


החומוס של מושיקו זכאי, הוא לא עוד קופסת חומוס מסחרית שקניתם בסופר וגם לא עוד חומוסיה מתחת לבית, אלא הוא כינוי לחומוס אור יהודה שהוא מותג מוכר ואהוב ומהווה בית חם לתושבי האזור ואורחים.

מושיקו זכאי משקיע רבות בבחירת גרגירי החומוס ודואג שהטעם יהיה שונה ויוצא דופן. חשוב לציין שניתן להנות ממנת כדורי פלאפל חמים ומתפצפצים בפה.


מושיקו מכין את המנה בבישול ארוך שלרובנו הבישול הארוך מזכיר את הבישולים הביתיים מבית אמא, בשילוב הטעם של חומוס או יהודה והידע שצבר מושיקו במהלך השנים. את המנה עם כל היתרונות הבריאותיים שלה נוהגים לאוכל החל משבע וחצי בבוקר. כאשר אוכלים את מנת החומוס מתחילת היום היא יכולה להיספג בגוף עם כל הויטמינים והמינרלים שהגוף זקוק במנת אוכל טעים ובריא. מצויין גם לספורטאים, טבעונים וצמחונים.

.

מושיקו זכאי הוא לא רק בעל מסעדה אלא אדם צדיק, בעל לב רחב, שאוהב לשמח את הבריות. מושיקו הקים מיזם שהוא ממש מסורת, מידי שנה בערב יום הכיפורים. הוא מספק חינם אין כסף, ארוחה מפסקת שמורכבת ממנת חומוס עם כל התוספות שנארזת באריזת טייק אווי ונמסרת לכל אורח שמגיע וכולם מתקבלים בברכה. אנשים שאינם יכולים להגיע למסעדה מקבלים את המנה עם שליח לביתם על ידי אנשים טובים שנרתמים לעזרתו של מושיקו. תרומתו הנדיבה של מושיקו לקהילה היא מצווה גדולה שנשמרת לזכותו. מושיקו מסביר שכדי לקבל את החומוס מבושל היטב יש לבשל אותו ממש כמו חמין – במשך יומיים שלמים לאט ובסבלנות. לחכות כל הלילה. זאת הדרך היחידה לקבל חומוס טעים רך ונמס בפה.

ולא לשכוח להזמין מנת שקשוקה הורסת שנעשת עם רוטב פילפיל צ’ומה מתכון מבית אמא.

אנחנו מאוד נהננו וממליצים על המסעדה בחום.

חומוס אור יהודה

שעות פתיחה:

א עד ה מהבוקר עד שעה 16:00
יום שישי מהבוקר ועד שעה 14:00
רחוב הראשונים 5 אור יהודה

טל-050-225-5155