טרנספורטר סכנה מיידית

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום: יח״צ
טרנספורטר: סכנה מיידית
Transporter Refueled

בימוי: קמיל דלמאר
תסריט: לוק בסון, ביל קולג', אדם קופר
הפקה: לוק בסון, מארק גאו
צילום: כריסטוף קולט
עריכה: קרלו ריזו
פסקול: אלכסנדר עזריה

משתתפים:
אד סקריין – פרנק מרטין
לואן שאבאנול – אנה

אורך הסרט: 96 דק'
הסרט מופץ ע"י פורום פילם מגיע לבתי הקולנוע ב- 3.9.2015

תקציר:
המפיקים של חטופה מחדשים את המותג מלא האדרנלין טרנספורטר. אד סקריין ממלא את תפקיד הסוכן האנרגטי פרנק מרטין, המקצוען הכי טוב שכסף יכול להשיג. בעידן החדש הסיכונים גדולים יותר והטכנולוגיה טובה יותר אבל שלושת החוקים הפשוטים נותרו בעינם:
מילה זו מילה, בלי שמות, לעולם אל תפתח את החבילה
כאשר פרנק נשכר בידי פאם פאטאל ערמומית בשם אנה, הוא מגלה במהירות שהוא נפל בפח. אנה ושותפיה חטפו את אביו כדי לחייב אותו לעזור להם להפיל כנופיה רוסית של פושעים מסוכנים. מתודלק בנקמה, הוא ישבור את כל החוקים שלו ולא יתן לשום דבר לעצור אותו במשימה להציל את אביו במסע נקמה על רקע הנופים של הריביירה הצרפתית.

image

על ההפקה:
טרנספורטר: סכנה מיידית הוא יותר מפרק חדש, הוא סיפור חדש לחלוטין", אומר הבמאי קמיל דלמאר. כאשר הבמאי הצרפתי לוק בסון החליט לאתחל את סדרת סרטי הפעולה הפופולריים שלו עם שחקנים צעירים ועלילה טרייה, הוא פנה לדלמאר. "הייתי בעריכת טרנספורטר 3 וביימתי סצנות פעולה מסדרת הטלוויזיה, אז כבר הכרתי את העולם." אומר דלמאר. "זה תמיד היה כיף להיות מעורב כי יש כל כך הרבה פעולה בסביבה צבעונית, ותסריט החדש יש אפילו עוד יותר מהסגנון ג'יימס בונד מקודמיו", ממשיך ומספר דלמאר.

לגילום התפקיד האיקוני של פרנק מרטין, היה ברור ליוצרים שהם זקוקים לשחקן צעיר ומוכשר עם יכולות פיזיות יוצאות דופן שיוכל להתמודד גם עם סצנות הלחימה וגם עם סצנות הנהיגה במכוניות. לוק בסון שלח מספר אופציות לשחקנים פוטנציאליים ואחראי הפעלולנים אלן פיגלרז, בחן את היכולות שלהם במשך כמה ימים וקבע שהשחקן הבריטי אד סקריין מושלם לתפקיד.
הבמאי מספר: "לוק צילם את פגישתו הראשונה עם אד ומיד ראיתי שהוא לוקח את התפקיד ברצינות רבה . אד הוא ישיר, מלא מוטיבציה והיה יציב כמו סלע באימוניו. הוא רואה דברים קדימה וגם אני , אז היינו לגמרי מסונכרנים כבר מההתחלה."

בעבודתו על הדמות, סקריין הסתמך על סיפור הרקע האפל של פרנק. הוא מספר: "כשהוא היה בצבא , פרנק היה צריך למלא הוראות , עכשיו הוא קובע את החוקים שלו. בצבא הוא היה מלוכלך רוב הזמן , אז עכשיו הוא רוצה להישאר ללא רבב. זו הסיבה שהוא נראה נקי ומוקפד: נעליים שחורות , גרביים שחורים ,חליפה יפה שחורה של דיור ,חולצה לבנה ועניבה שחורה. פרנק לא צריך להדגיש את גבריותו, היא באה לידי ביטוי בחליפה, במכונית ובצלליתו והכל חייב להיות פונקציונלי לעבודה ." מאבחן סקריין.
הסצנה האהובה על סקריין מתרחש בשיא הסרט: כשהוא רוכב על אופנוע ים ביבשה, מתרסק לתוך חלון רכב ורודף אחריו עד לרכס הרים המשקיף על הים התיכון. "זה הקרב האחרון, והוא נראה מסוכן כי הוא באמת היה מסוכן", אומר השחקן. "לצלם את זה על קצה הצוק עם הליקופטר שחג מעלינו, הרגיש כאילו אנחנו רוקדים ריקוד מסוכן. הייתי צריך להתרכז בשחקן מולי ובסימון על הרצפה, כדי שלא אפול מהצוק. בשבילי זו הייתה חוויה מדהימה", מסכם השחקן.

image

על הבמאי והשחקנים:
קמיל דלמאר – במאי
ביים את הסרט "שכונות הפשע", כמו כן, שימש כעורך הסרטים: "חטופה 2", "נעולים", "קולומביאנה", "22 קליעים", "טרנספורטר 3" ועוד.

אד סקריין – פרנק מרטין
שיחק בסרטים: "היחידה", "חרב של נקמה" ו- Northmen – A Viking Saga. כמו כן, השתתף בסדרת הטלוויזיה "משחקי הכס".
לואן שאבאנול – אנה
השתתפה בסרטים "גוף שלישי" ו- "רק ג'יגולו".