יעלה לילה רקדנית בטן עם סיפור חיים

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יעלה לילה

יעלה לילה רקדנית בטן מוכשרת, סוחפת ועוצמתית עד כאב. בחורה בלונדינית עם חיוך שובה לב שסוחבת איתה סיפור חיים, עוצמתי  ומרגש מאוד.

יעלה ילדה מבית טוב בת ל-4 אחים ואב עורך דין ידוע מהישוב מכבים, משפחה בורגנית עמידה, כבר בימי ילדותה מרגישה יעלה את הנפש של האומן שזכתה להתברך בו. חולמת יעלה להיות רקדנית קלאסית ובאמת היא מתחילה ללמוד ריקוד אך עד מהרה היא מבינה שריקוד קלאסי דורש רזון והיא  מרגישה שאינה עומדת בקריטריונים של בלרינה ואז היא מפתחת הפרעות אכילה קשות וכל הזמן נדמה לה שהיא שמנה ואכן מגיע למימדים לא מבוטלים, לבושת שכבות, מכסה את גופה ועוטפת את נפשה.

בתור ילדה יעלה חווה ילדות מאושרת אך בגיל ההתבגרות עוברים הוריה טלטלה בחיי הנישואין, האב עבר משבר מהפרידה. לפרנסתה מתחילה יעלה לעבוד בקולג׳ רפואה טבעית ושם פוגשת יעלה את הרצליה בורוכוב, מורה לריקודי בטן שם דבר בעולם הריקוד. כשהסתכלה ליעלה בעיניים מיד ראתה את הפוטנציאל האדיר שמתחבא בתוך השכבות וניסתה לשכנע את יעלה לבוא לנסות לרקוד ריקודי בטן. בתחילה זה כלל לא דיבר אליה אך מהר מאוד הרגישה יעלה שבאישה המיוחדת הזאת יש כראמה מיסטית ממגנטת מן חיבור מחבל הטאבור וראתה בה מזור ורפואה לנפש, כאילו נולדה מחדש. ממש חיבור עוטף תחושת רחם.

את לימודי הריקוד התחילה יעלה במתנ״ס שכונת שפירא ושם בעצם גילתה את האור והחלה לראות את חייה מחייכים. המורה המיתולוגית הרצליה בורוכוב גילתה ליעלה את סוד חייה, שהיא חולת סרטן ואין לה ילדים ואומרה לה שהיא משאירה אותה ומורישה לה את שפת התנועה ההוליסטית את ריקוד הרחם והלידה מחדש. הריקוד בטן היה בעצם הנוגדנים של המחלה שהביאה את הריפוי לגוף ולנפש.

הרצליה בורוכוב המורה הגדולה החלה בטיפולים כימותרפיים קשים, נלחמה במחלה אך כוחה לא עמד ונכנעה, בזמן הטיפולים הרגישה יעלה צורך ורצון למלא את מקומה בשעורי הריקוד. עם מותה החליטה להמשיך בשליחות ולמלא את חסרונה והחלה ללמד שיעורי ריקוד בכל בתי הספר והכיתות בהם לימדה.

היום יעלה גרה ביפו העתיקה, מופיע בסוזן דלאל, בית מזרח מערב, בפסטיבלים בארץ ובחו״ל, זכתה במקום ראשון בתחרות ביוון ויוצרת סדנאות פסיכודרמה ומשלבת את התנועה ככלי להעצמה. כמו כן מעלה מופעים עם קונספט העצמה נשית, מתנדבת לעמותות של נשים ובית השאנטי ורואה את עצמה כשליחה בשם האומנות שריפאה אותה גם תרפא אחרים להפיק את החושניות דרך האומנות. המסר שיעלה רוצה להעביר לכולנו שאפשר להפוך נקודת תורפה לעוצמה וזו בעצם השליחות שהחיים הובילו אותה למלא.

להזמנות לכל אירוע: מסיבות ימי הולדת, מסיבות חינה, אירועי חברה, חתונות בר ובת מצווה ועוד.
יעלה לילה טל-054-9967922

 

 

2 thoughts on “יעלה לילה רקדנית בטן עם סיפור חיים”

  1. יעלילה..רקדנית בחסד עליון אישה עם נשמה ענקית ואישיות מדהימה…100% אהבת חינם
    מוכשרת ומיוחדת במינה

סגור לתגובות.