כפרי הבדואים בגליל שהלילה יורד והקסם עולה

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום באדיבות קרן שלי

שהלילה יורד והקסם עולה בכפרי הבדואים בגליל! סיור עיתונאים לכפרי הבדואים בגליל ביוזמת המשרד לפיתוח הגליל בשיתוף עם משרד התיירות. כפרי הבדואים – שימור מורשת הולכת ונעלמת. את סיורנו התחלנו בגלרייה בסמת טבעון של סאלח עליסאת בקבלת פנים מרעננת והסבר על פיתוח תשתיות לקידום עסקים קטנים ואוצרות קסומים של מורשת הולכת ונעלמת. בגלריה ניתן לראות יצירות של פסלים מגולפים בעץ המתארים את חיי היום יום והפשטות מהתרבות הבדואית.

נחל ציפורי – נחל ציפורי הוא נחל מקסים שאורכו כ-6 ק״מ, לאורכו נבנה שביל הליכה קסום שמתאים לכל המשפחה סביבו פארק דשא ירוק ומטופח מקום בילוי לאוהבים, משפחות ומתאים לחגיגות ימי הולדת ולכל תרחיש ואירוע.

אוהל הידידות – מנחל ציפורי המשכנו לבית זרזיר לאוהל הידידות של מוסא מורה דרך במקצועו שהקים אוהל ידידות לאירוח בדואי וסיפורים על ההיסטוריה והמורשת הבדואית.

ג’לילה אירוח קולינארי בכפר זרזיר

ממאהל הידידות במרחק הליכה הגענו לביתה המזמין של ג’לילה, אירוח קולינארי בכפר זרזיר. חשוב לציין שג׳לילה היא אחותו של ראש העיר אמיר מזאריבה שפועל לפיתוח מואץ של אתרי תיירות, תמיכה ועזרה לכל המעוניין בפיתוח ושווק של אתרי תיירות שתורמים למקום.

ג’לילה אישה מדהימה שמקדמת ומובילה את תדמית האישה בתרבות הבדואית, לקידום מעמדה למרכז ועמוד התווך במשפחה הבדואית תוך דחיפה לנשים לצאת ללימודים, עבודה ועשיה בכל תחום ותרומה לקהילה.

ג׳לילה בחרה בתחום האירוח והקולינאריה טעמנו את מטעמי ידיה המסורתיים של ג׳לילה ויש לציין שהאוכל טעים ומשובח וערב לחך ניתן לארח קבוצות לארוחה מסורתית טעימה וריחנית תוך תאום מראש.

חוות סוסים של אכרם גדיר ביר אל מכסור

את סיורנו המעצים קינחנו בסיור בחוות סוסים קסומה ומיוחדת שעוסקת בלימוד רכיבה, הפעלות וימי כיף. חשוב לציין שהסוסים בחווה הם סוסים ערבים גזעיים אצילים שמשמשים למרוצי סוסים וזוכים בגביעים ומדליות

חוות הסוסים ביר אל מוקסור היא החווה היחידה בארץ שהקימה בריכת שחיה לסוסים דקת שחיה של סוס במים עמוקים גורמת לו להפעיל את כל שרירי הגוף  ותואמת הליכה של מספר רב של קילומטרים. השחייה גורמת לחיזוק השרירים ומגבירה את קצב הריצה ןתורמת להצלחת הסוס לסכות במרוץ.

אכרם גדיר בחור נמרץ ובעל חזון כבר בתור ילד חלם ואהב סוסים והחליט להגשים את החלום גם ילדיו התמכרו לאהבה של אביהם וביתו ערן מאמנת סוסים מוסמכת ועוזרת לאביה להגיע לתוצאות המבוקשות.

החל מה-19.5.19 יתקיימו סיורים לקהל הרחב, בכפרים הבדואים במסגרת לילות הרמדאן שפע של אירועים ופעילויות בשילוב עם סעודות האיפטר (מחיר סעודה לאדם 80 ש״ח) ניתן לעקוב באתר האינטרנט והאתר של קידום הגליל ומשרד התיירות.