כרמיאל 2017 פסטיבל המחול

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ וקרן שלי

אמש נפתח פסטיבל המחול ה-30 באמפיתאטרון בכרמיאל שהיה מלא אוהבי מחול במחווה למייסד הפסטיבל הכוראוגרף יונתן כרמון.

למעלה מ-15,000 איש מכל רחבי הארץ הגיעו לארוע.

אמש נפתח פסטיבל המחול בכרמיאל באור ירח מלא, כשהאמפיתיאטרון מלא עד אפס מקום, עם למעלה מ-15,000 אוהבי מחול ו-1500 רקדנים. הארוע הוקדש לכוראוגרף יונתן כרמון, האיש ששימש כמנהלו האמנותי הראשון של הפסטיבל. כרמון נכח בפתיחה , ומרבית הריקודים שהועלו על בימת האמפיתיאטרון היו ריקודים שהוא יצר לאורך השנים.

הארוע זכה להנחייה הומוריסטית של טוביה צפיר ורבקה מיכאלי. טוביה גם שחזר עם להקת רקדניות את הקטע ה"הסטורי "שלו – חלק מבלט "אגם הברבורים " . להקת כרמיאל ביצעה את הכוראוגרפיה של אוהד נהרין שיצר בזמנו ללהקת בת שבע- "אחד מי יודע" , ביצוע שזכה להתלהבות ומחיאות כפיים סוערות .

הארוע נפתח בברכת ראש העיר עדי אלדר ובשירת התקווה. ראש העיר ברך את האורחים הרבים שהגיעו לפתיחה ביניהם למעלה מ-20 ראשי ערים ומועצות מקומיות, וכן את שגריר הודו בישראל , יו"ר מפעל הפיס אלוף במיל' עוזי דיין ועוד אורחים רבים.

ראש העיר הודה גם לאנשים המופקדים על הפסטיבל אהרון סולומון המשמש כמנהל הפסטיבל מיומו הראשון וכן למנהלו האמנותי הנוכחי של הפסטיבל (ב-17 השנים האחרונות) שלמה ממן .

שרת הקליטה סופה לנדוור ברכה את הבאים וקראה קריאות בראבו לראש העיר שהצליח לעשות מעיר קטנה מרכז למחול עולמי . עוד ציינה השרה כי הכוראוגרפית מרתה גרהם אמרה כי לריקוד יש שפה סודית של הנפש , והשפה הסודית הזאת נמצאת בכרמיאל .

בשם משרד התרבות ברכה את פסטיבל כרמיאל ביום ה -30 להולדתו , ראש מנהל התרבות במשרד התרבות הגברת גלית ווהבה שאשו.

כן השתתפו יזהר כהן , אילנית, רז שמואלי, מאיה בלזיצמן ומתן אפרת , אוהד שרגאי ואתי ביטון . להקות מחול רבות לקחו חלק בארוע ביניהן : להקות המחול העממי, סולניות להקת שובל , להקת sugar&spice מהודו, להקת מחול מטורקיה , להקה מארצות הברית של נערים ונערות , הרוקדים במסגרת פרוייקט "כיתות רוקדות". הלהקה האמריקאית רקדה סווינג.

עם סיום הארוע השמיים הוארו במטחי זיקוקי דינור צבעוניים , והרוקדים פנו למתחמים השונים בפסטיבל להרקדות עד השעות הקטנות של הלילה.

מתחם שזכה להצלחה גדולה אמש , היה המתחם לנשים בלבד, שם הועלו יצירות מחול על ידי נשים לנשים בלבד . בקהל נראו נשים חרדיות וחילוניות זו בצד זו . במסגרת הפסטיבל יועלו מופעים רבים מחו"ל , ביניהם מופע של התיאטרון השחור מפראג , להקה מגיאורגיה , להקה מירדן ועוד ועוד.

בכרמיאל יחגגו עד יום חמישי בלילה ללא הפסקה. סך הכל כ- 100 מופעים ואירועים, 10,000 רקדנים מהארץ ומהעולם.

בין האמנים המשתתפים: אילנית, יזהר כהן, פבלו רוזנברג, שמעון בוסקילה, אוהד שרגאי, רז שמואלי, גלית גיאת, אריאל זילבר, משפחת בנאי: גברי, אורי ובועז. טוביה צפיר,רבקה מיכאלי, קובי מחט ועוד.

• בפסטיבל החגיגי שיתקיים השנה, תופענה להקות מחול אורחות מחו"ל מסין, הונגריה, הודו, טורקיה, גאורגיה, ארה"ב. כן יופיע בפסטיבל התיאטרון השחור מפראג.
• יתקיימו ערבי מחווה ליוצרי מחול וערב מחווה מיוחד למלחין יוחנן זראי, תחרויות מחול ועוד.
פסטיבל כרמיאל, ביסס את מקומו על מפת הפסטיבלים החשובים בעולם. מתקיים אחת לשנה, 30 שנה ברציפות, מאז הוקם על ידי מנהלו האמנותי הראשון יונתן כרמון.

כיום, המנהל האמנותי של פסטיבל כרמיאל הוא הכוראוגרף שלמה ממן, זו השנה השמונה עשרה לכהונתו. כמנהל כללי משמש אהרן סולומון, מאז ראשיתו.

הפסטיבל מופק על ידי עמותת פסטיבל המחולות כרמיאל, כיו"ר עמותה משמש עדי אלדר ראש העיר כרמיאל .