כרמים מסעדת שף בבאר שבע

כתבתה של אווה קורן בעריכתה של קרן שלי.
השף סהר רפאל שמוכר לכולנו, זוכה תוכנית ״המטבח״ של השף עזרא קדם, ששודר בערוץ 10.

קיבל את פנינו בחמימות ורוחב לב ומיד הזמין אותנו לראות את המטבח המרשים, מקום בו מכינים את יצירות האמנות הקולינאריות. בשנת 2002 פתח את מסעדת כרמים במושב סגולה. ובשנת 2010 פתח מסעדה נוספת בשם כדיתא.

 

השף סהר רפאל מתמחה במטבח האיטלקי ובדגים. הוא למד קולינאריה בבתי ספר הנחשבים בעולם, בין השאר תחת השף הצרפתי רובושן, ומתמחה בבשרים ועופות.

ב-7/7/14 בזמן מבצע צוק איתן, פתח סהר את הסניף השני של מסעדת הגורמה כרמים בבעלותו. המסעדה ממוקמת בדרך חברון 66 באר שבע ויש חניה צמודה בשפע חינם.

המסעדה משתרעת על שטח של כ-400 מטר ומעוצבת להפליא. השולחנות והכסאות העשויים מעץ מלא,והתקרה הגבוהה משרים אווירת רוגע ,השטח גדול ומרווח והלקוחות יכולים להנות מסביבה אינטימית ושקטה בזכות המרווחים הגדולים בין השולחנות.

במסעדה קומת גלריה וחדר פרטי שמשמש לחגיגת ימי הולדת ואירועים פרטיים,ומתקיימות בו תערוכות מתחלפות של אמנים יוצרים.

לחובבי היין ניתן להנות מיינות המקום ואף לרכוש במקום בקבוקי יין במחירים שווים לכל כיס. החל מ-80 ש"ח ועד 280 ש"ח לבקבוק. במידה ובוחרים בכוס יין, המחיר נע מ-25 ש"ח לכוס ומעלה.

הוזמנו ע״י סהר ושותפתו אודליה לארוחת מלכים מדהימה.
בתור מנת פתיחה הוגשו לשולחן.

לחם כפרי ופוק'צה לצד סלט חצילים קלויים, שמן זית עם לב עגבניה, חמאת שום ומטבלים טעימים וערבים לחך. בקלאוות עלי פילו ממולאת בטלה קצוץ עם זליפה של טחינה גולמית וסילאן. מנה ייחודית ומיוחדת בטעמה.
סלט ארטישוק עשוי מרצועות ארטישוק מטוגנות על מצע של גבינת לבנה , צנונית ורוטב עגבניות,עם תיבול של שמן זית.
סלט טונה צרובה עם קוביות תפוחי אדמה ,לבבות עגבניה, ביצה קשה עשויה במידה נכונה, לצד צנוניות.
פולנטה על רומאנה המורכבת מפטריות עם ניוקי ובזיליקום,פרמזן עם נגיעות חמאה. אכן מנות מרנינות את הלב והנשמה.

למנה הביניים קבלנו דג בס מפוספס,המנה בושלה על מצע גרגרי חומוס טרי,עלי מנגולד,עגבניות שרי ורצועות ארטישוק עליהם מונח   הדג עם מעט רוטב לימונית ,שמן זית, חמאה ויין לבן, הדג עדין ודי ניטרלי בטעמו האדמתי, מוגש עם ציר ירקות. טעמו העדין משתלב עם מרקם החומוס בצורה מפתיעה.

המנה העיקרית הבשרית כללה :
צלעות מקוצבות על מצע נזיד עדשים, תפוחי אדמה ועגבניות. מנה מלבבת ביותר.
וגולת הכותרת, סטייק אנטריקוט וכבד אווז, עם רוטב דובדבנים ודלורית מקורמלת, מנה מדהימה בטעם משכר שעושה חשק לעוד.

לקינוח הוגשה עוגת גבינת שוקולד עם רוטב פירות יער בצד. השילוב של עוגת הגבינה המעודנת עם רוטב פירות היער החמצמץ התמזג עם הטעם השוקולדי הנהדר.כל המנות היו ייחודיות וטעימות מאד והשרות מעולה ואדיב.

אני ממליצה בחום לבוא למסעדה ולהתענג ממאכליו השמימיים של השף האגדי והצוות כמובן.