לגעת באור 18/12 – 23/12 חנוכה במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים

כתבתה של קרן שלי

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מציע לקראת חג החנוכה את 'לגעת באור' – שלל פעילויות, תערוכות, מיצגים וסדנאות המתאימות לכל המשפחה. במהלך ימי החג יתקיימו במוזיאון מגוון רחב של פעילויות העוסקות בנושא אור, צל ואש ומתאימות לטווח רחב של גילאים.

תערוכת משחקי אור וצל:
התערוכה מעוצבת כביתו הפריזאי של פרופסור ארצ'יבלד צל- חוקר, חולם ואספן צלליות. בביתו של האספן מגלים המבקרים צללים מפתיעים, אקזוטיים ופואטיים והופכים לחוקרים בעצמם. בתערוכה עשרות מיצגים פעילים ועבודות של אמנים ישראליים מובילים המזמינים את המבקרים להתנסות עם צלליות, להגדיל, לשכפל, ליצור שכבות של צלליות, לתת לצללים לברוח או ללכוד אותם. חללי התערוכה חשוכים והאור היחיד נובע מהעבודות עצמן או מתאורה ממוקדת על המיצגים. התערוכה מתפרסת על כ-600 מ"ר ומעוצבת כוילה פריזאית. במהלך אירוע חנוכה יציג שחקן בדמותו של פרופ' ארצ'יבלד ,אשר יזמין את המבקרים לסיור מודרך בתערוכה.

20141206-122942.jpg

 

MakeLight: רק בחנוכה!
תצוגה חדשה וייחודית רק לחג החנוכה המציגה יצירות אינטראקטיביות ייחודיות של יוצרים ומעצבים טכנולוגים העושות שימוש בטכנולוגיות אור (פתיחה: 18.12 ב21:00 נעילה: 27.12)

בין העבודות שיוצגו:
מטחנת האור – שימוש בלדים ובחוויית התחושה של טחינת תבלינים
אמנות צל – – עבודה שנוצרה על ידי חברת סטארפ אפ צעירה ודינמית, OpacO Art, המחברת בין אמנות לטכנולוגיה. העבודה עושה שימוש בטכנולוגיה ייחודית המוגנת בפטנט, אשר מאפשרת לה לייצר פסלי צל בצורה אוטומטית ומשמשת כפלטפורמה בה האמן יכול לבטא את יצירותיו במושגים של אור וצל.
אור נוזלי – הקרנה של צבעים פסיכודלים דרך סוגי נוזלים שונים.
האור ומרכז גופינו – מיצג שנוצר ע"י מרפאים בעיסוק העובדים באלי"ן -מרכז שיקומי לילדים ולנוער עם צרכים מיוחדים בירושלים. המיצג עוסק בחשיבות קו האמצע של הגוף בכל מישורי החיים –

הפנימיים והרגשיים והסנסומוטוריים. ומאפשר לחוות את היציאה מקו האמצע והחזרה אליו ולחוש במעט מה קורה למי שעקב מגבלותיו חיפוש קו האמצע איננו קל עבורו. המיצג מאפשר למבקרים לעמוד או לשבת על בסיס נמוך שאיננו יציב, כשההימצאות בקו האמצע של גופם מדליקה אור לבן בחנוכיה הניצבת מולו (השמש). כל יציאה מקו האמצע, מפעילה חיישני צבע.

20141206-122933.jpg

 

 

Shape- the Weather Station – מיצג אינטראקטיבי המשתנה בהתאם לתנאי מזג האוויר. מיצג זה מורכב ברובו מאלומיניום ותאורת לד בשתי טמפרטורות צבע שונות ומשנה את צורתו בהתאם לערכים הנמדדים בחיישני טמפרטורה, לחות ולחץ.

מיצגי ענק: רק בחנוכה!
במהלך החג יוצגו במוזיאון מיצגי ענק שיצגו בחשיכה המשלבים אורות ומוזיקה תוך יצירת מופע ייחודי לכל קטע מוזיקלי:
שנדליר – שנדליר לדים ענק אשר נדלק ונכבה חליפות בשילוב מוזיקה בסגנונות שונים.
שדה פיקסלים – שדה של מוטות בגבהים שונים, שבקצה כל אחד מהם נורת לד. הלדים נדלקים וכבים לקצב מוזיקה שמושמעת להם.

סדנת בנייה (מתנה לכל משתתף. כלול במחיר):
סביבון זורח – סביבון שמורכב ממשטח וציר. על גבי המשטח צובעים בעזרת מנגנון סיבובי עם צבעים שזורחים בחשיכה. סדנה ייחודית בהדרכתה של האמנית, נגה אלחסיד. סדנת בניית סביבונים זורחים שייכת לסדנה לבניית צעצועים זזים בהדרכתה של נגה אלחסיד. הסדנה המודרכת תפעל בין התאריכים 19- 23.12.14
כרטיס מדליק – בנייה של כרטיס ברכה בעזרת בריסטול, לדים מנצנצים, סוללה ודבק מוליך. פעילות משעשעת, יצירתית, מעוררת דימיון.

סדנת התנסות:
"בישול" צלליות – במטבח תערוכת משחקי אור וצל מבקרים יוכלו ליצור "יצורי צל" מחומרים, אביזרים וכלים יומיומיים ולבחון את הצל שיוצרים ע"ג קיר המטבח. זוהי סדנת התנסות שלאחריה מפרקים את "היצורים" ומשאירים את האביזרים למבקרים הבאים.
פנס חושך -סדנה חווייתית מרתקת להורים וילדים (גילאי 5-10) המתקיימת בתנאי חושך . כיצד אנו רואים בלילה? אלו חושים אחרים פועלים כאשר חוש הראייה מוגבל? כיצד בעלי חיים מסתגלים לראייה בלילה? ועוד.

הדגמה מדעית 'על האש'- הדגמה מדעית בשיתוף הקהל המשלבת אש וחומרים כימיים שונים. כיצד ניתן ליצור אש צבעונית? בואו להדליק את "הסנה הבוער" וללמוד כיצד קוסמים שורפים נייר שנעלם כהרף עין, נדליק זיקוקי אש בתוך מים ואף ניצור טורנדו אש אימתי וענק.

בנוסף יתקיימו במוזיאון במהלך חג החנוכה:
• הקרנת סרט בתלת מימד 'השונית האחרונה' (בתשלום נוסף. 10 ₪ )
• תערוכת 'המתמטיקה כאמנות' העוסקת במושגים מתמטיים כפי שבאים לידי ביטוי ביצירות אמנות מפתיעות במיוחד.
• תערוכת צילומי סתיו 'פוטאז'-רשמי סתיו' – צילומים המוצגים בדו ממד אך נותנים תחושה של תלת ממדמחירים:
ילדים עד גיל 5 – חינם
ילד מעל גיל 5 /מבוגר 60 ₪ באירוע חנוכה (במועדים 19.12-23.12) ובד"כ 45 ₪
כרטיס משפחתי (הורים וכל ילדיהם או סבים וכל נכדיהם) במחיר של 220 ₪ באירוע חנוכה ובד"כ 160 ₪
הנחות: מחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות שונים.

ב 18/12 וב25/12 תתאפשר כניסה חינם למוזיאון בין השעות 21:00 -01:00 כחלק מאירועי חמשושלים.

שעות פתיחה בחנוכה:
א-ה ​10:00 -18:00
ו' ​10:00 -14:00
שבת ​10:00 – 15:00
• לשעות פתיחה שלא בימי החג ולמידע נוסף, בקרו באתר המוזיאון www.mada.org.il טל': 02-6544888.