מלון דיאגילב משיק תפריט צמחוני וגג תבלינים וירקות

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ

מלון דיאגילב "מלון צמחוני" בעיר תל אביב עם גג תבלינים וירקות פורח.

 

אמש, בארוע מיוחד, הושק תפריט צמחוני במלון דיאגילב ברחוב מזא"ה 56 בתל אביב .
לדברי אבי יפרח, בעלים של המלון:
"במלון דיאגילב אנו מקיימים אורח חיים על פי תפיסה בריאותית ואיכותית, מאז פתיחתו. ואך טבעי הדבר עבורנו, לעבור מעתה לתפריט צמחוני. אין יום מתאים בלוח השנה שלנו, ממנו ניתן להתחיל בדרך חדשה זו מאשר בט"ו שבט."


במלון דיאגילב פועל בר-מסעדה- בית קפה , הbackstage בניהולו של השף צבי אבישר. המקום פתוח החל משעות הבוקר עד שעות הערב ומשמש את העוברים והשבים ואת אורחי המלון.
התפריט הצמחוני יכלול ירקות שחלקם צמחו על גג המלון בבישול טרי, פשוט ולא מורכב של מנות אשר המימד טרי שולט בהן.
תל אביב נחשבת היום על פי האתר הפופולארי mother nature network כעיר הצמחונית ביותר בעולם, ובין 10 הערים המובילות בעולם מגמה זו.

המלון, מלון בוטיק של סוויטות רחבות ידיים, אשר מציג אמנות, חדשנות וקימות. שוכן במיבנה באוהאוס לשימור, כולל54 סוויטות ב 6 קומות. כל חדר מעוצב באופן שונה, ומארח מלבד את המשתכנים בו ללילה או יותר, גם עבודות אומנות רבות, ושטיחים שבטיים בעבודת יד, חלקם עתיקים מתרבויות שונות, מעין הקלטות בשתי וערב של תרבויות עתיקות.
מלון דיאגילב מושך בשל תכניו והאווירה המיוחדת בו לא רק תיירים מהארץ ומחו"ל, אלא גם יזמים הנהנים לשהות בו: לעבוד בחלל העבודה המשותף, לקיים פגישות עבודה, לאכול ולשתות בבר–קפה-מסעדה ביתי ונעים הנקרא BACK STAGE , לטייל בין יצירות האמנות מעשה ידיהם של אמנים מובילים בישראל ואמנים המציגים לראשונה, זה בצד זה בחדרי המלון ובשטחים הציבוריים שלו.


בקומת הגג הוקם לאחרונה גן ירק אורבני ראשון מסוגו, בגובה 30 מטר הפרוש על שטח של 500 מ"ר. בגג גדלים בעיקר ירקות ומיני עשבים ותבלינים שונים.
ממרפסת הגג נשקפים נופים של עיר וטבע, מהשומרון ועד הים וכן צמרות העצים העתיקים של תל אביב העיר הלבנה.

מלון דיאגילב מצטרף למגמה הולכת וגוברת בעולם של שימוש במרחבים לא מנוצלים לטובת ייצור מזון, וכן למלונות נוספים ברחבי העולם שזיהו את הצורך של נופשים רבים לבלות במקום המגיש לאורחיו אוכל בריאותי.


בגן האורבאני-אורגאני על הגג מגדלים עגבניות שרי, צמחי תבלין שונים וירקות נוספים המשמשים את השף בהכנת המנות השונות ובמשקאות המוגשים לאורחי המלון ולאורחי המסעדה.
הגן מורכב מ-100 ערוגות עשויות ממכלי עץ ממוחזר וביניהן מרחבי מנוחה ופעילות, ריהוט גן, מזרוני יוגה, מרחבים מוצלים ועוד.

בגן מערכת השקיה אקולוגית חדשנית וחסכונית. השתילה הינה על מצע אורגני ודישון אורגני.
מלון דיאגילב, שוכן בבניין לשימור, ברחוב מזא"ה 56 תל אביב.