"מן" חוגגת 60 שנה להיווסדה ומרעננת את השפה המותגית ואריזות המוצרים

כתבתה של קרן שלי

המפעל המשפחתי הוותיק לייצור ופלים ועוגיות הינו מותג הופלים והעוגיות השני בגודלו בישראל והמותג הראשון בשוק החרדי!

"מן" הנה יצרנית המתוקים הגדולה בישראל אשר תשווק את מוצריה עם תו הטבעונות. הסמל החדש יוטבע על מוצרי החברה, בהם אריזות העוגיות והוופלים המוכרים והאהובים, הפופולאריים מאוד בקרב צרכנים טבעונים

חברת "מן", החברה הישראלית המתמחה בייצור ושיווק מוצרי ופלים ועוגיות, חוגגת 60 שנה להיווסדה ומרעננת את המותג הנוסטלגי והשפה העיצובית של מוצרי החברה. במפגש שנערך היום ב"בית הבד" בתל אביב, הודיעה החברה על מהלך המיתוג והציגה נתונים אודות פעילותה ועפ"י נתוני נילסן, שוק הופלים המקומי בישראל עומד על 209.2 מיליון ₪ לשנת 2014, עלייה של 2.3% מתקופה מקבילה אשתקד. שוק העוגיות הבסיסיות המקומי בישראל עומד על 12.4 מיליון ₪ בשנה. עפ"י הדו"ח, ופלים ועוגיות "מן" הינו מותג הופלים והעוגיות השני בגודלו בישראל! בקרב הקהל החרדי, ופלים ועוגיות "מן" הינו המותג הראשון והמוביל! מיקומה בשוק המזון בארץ ובעולם.
חברת "מן" בצמיחה מתמדת, בעשור האחרון הכפילה החברה המשפחתית את הכנסותיה ממכירות. פילוח מכירות מוצרי החברה הינו 60% ופלים, 23% עוגיות, 8% מאגדות, 7% מן –
מצופים וכ- 2% מוצרים ללא סוכר.

סיפור משפחתי מתוק של 60 שנה
בשנת 1938, בטרם מלחמת העולם השנייה, עלו לישראל מנחם רוקח ז"ל והוריו מאוסטריה, כשהם משאירים מאחור מפעל למתוקים. בארץ הם הקימו את מחלקת הופלים של מפעל "ליבר" ההיסטורי (לימים חלק מעלית), שם גם הכיר מנחם את פנינה אשתו. בשנת 1954 עזב מנחם את ליבר והחליט לפתוח, יחד עם שלושה שותפים, את מפעל הופלים "מן" בבני ברק, אשר עבד כקואופרטיב בשנותיו הראשונות. לאחר כ-3 שנים נקלע המפעל לקשיים, השותפים פרשו ומנחם, יחד עם פנינה שהצטרפה אליו, לקח הלוואות רבות בכדי לשרוד ולהחזיק במפעל. ביחד בנו לאט ובנחישות את מערך הייצור שעבד כולו ידנית עם מוצרים ארוזים בקופסאות פח, הפצה מחנות לחנות עם סוסתיא קטנה ושיווק בסיסי ללא פרסום. המפעל הקטן בבני ברק הפך לשם דבר ברחובות העיר ובכל רחבי המדינה, ואף היה לאחד מהטעמים המזוהים עם חיילי צה"ל במשך שנים ארוכות.
בעולם, "מן" משווקת ומפיצה את מוצריה בקרב הקהילות היהודיות בעולם. כ- 20% מנתח המכירות של החברה הם מפעילות הייצוא, כשבין הארצות אליהן משווקת סחורה נמנות ארה"ב, קנדה, אנגליה, צרפת, רוסיה, דרום אפריקה, אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, מקסיקו, שוויץ, ארגנטינה, צ'ילה, אוקראינה ובתי חב"ד ברחבי העולם.

20150115-232836.jpg

 

חברת "מן" מייצרת למעלה מ- 30 מוצרים של ופלים ועוגיות במגוון טעמים וגדלים. כל המוצרים מיוצרים מחומרי גלם איכותיים, פרווה, ללא צבעי מאכל, ללא שומן טרנס, ללא חומרים משמרים וטבעוניים – ללא רכיבים מן החי (פרט לעוגיות גרנולה).

במגוון מוצרי הופלים – ופלים משובחים בטעם שוקולד, חלווה, לימון, וניל, וקפה, באריזות 180 – 500 גרם.

במגוון מוצרי העוגיות – עוגיות בטעם שוקולד, עוגיות שומשום, מחיטה מלאה, בטעם לימון, בטעם חמאה ועוד, באריזות 180 – 600 ק"ג.

במגוון מוצרי הופלים והעוגיות המצופים – ופלים מצופים, קוביות ופל מצופה, עיגולי שוקו מצופים ועוד, באריזות 200 – 1 ק"ג.

במגוון מוצרי המאגדות – מאגדות ופלים עשירייה בטעם שוקולד, ופלים מצופים, ופל במילוי קרם אגוזים ועוד, 10 יחידות של 25 גרם בממוצע.

במגוון המוצרים ללא תוספת סוכר ועם ערכים משופרים – עוגיות גרנולה ללא סוכר, עוגיות בטעם וניל ללא סוכר, עוגיות שיבולת שועל וקמח מלא, עוגיות מחיטה מלאה, ופלים מקמח חיטה מלאה, באריזות 180 – 300 גרם.

מהלך ריענון השפה המותגית של החברה – מעצבים נוסטלגיה ישראלית.