מסעדת ג׳וזף בוקרשט

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ

יוסי מלך רומניה, הוא המלך הבלתי מעורער של המטבח הרומני, כוכב טלוויזיה ובעליה של 2 מסעדות שף מפוארות בבוקרשט אבל גם אחרי 40 שנות בישול, יוסי חדד עדיין לא ויתר על חלום החזרה ארצה והקמת מסעדת גורמה בת"א

יוסי חדד שף מצליח עם רזומה עשיר כיהן כשף במלון קינג דיוויד ירושלים והכין אישית את ארוחותיהם של גדולי אומות עולם שהגיעו להתארח בישראל. במקביל להצלחת התוכנית, בשותפות זיו טיטלמן איש עסקים ישראלי, חדד הגשים חלום ילדות, ופתח לפני שנתיים את joseph , מסעדת פיוז'ין יוקרתית שנושאת את שמו ומסכמת למעשה דרך ארוכה של כמעט 40 שנה במטבחים.

חדד מבשל כמעט בכל יום במסעדה, סרוויס צהריים וערב. בדומה לקו המצליח שייסד במסעדותיו הקודמות, גם כאן הוא מגיש מנות אירופאיות קלאסיות בלבוש מאוד מודרני. חזיר על שלל צורותיו לעולם לא ייכנס לתפריט, על פי הצהרתו, אבל פירות ים ושילובים בלתי כשרים אחרים דווקא כן.

את האוכל מבית הוריו על טהרת המטבח התוניסאי שהשתלבו בתפריט המסעדה מגיש ג׳וזף בגאווה לסועדיו.

בהגיענו לבוקרשט זה היה מתבקש וכמובן שלא ויתרנו להגיע ולהתארח במסעדותיו המפורסמות של המלך הישראלי שמככב ועושה חיל ברומניה.

יש לציין שהמסעדה שוכנת בתוך טירה קסומה טובלת בגן עם צמחיה ירוקה שולחנות מעץ ערוכים עם מפות ונרות באווירה פסטורלית כיאה למסעדת שף יוקרתית ומזמינה, בנוסף לפטיו המקסים המסעדה שוכנת בתוך מבנה עתיק חמים ויוקרתי שבתוכו אח עצים לימי החורף הקרים.

המנות המוגשות הן יפות מראה וציוריות במיוחד בשילובים מעניינים של פירות בצבעים עזים וטעמים אקזוטים תוך שימוש בפרודוקטים יקרים ונדירים שאותם מיבא ג׳וזף מצרפת וארצות הבלקן כפטריות פורטובלו, זוקיני גמדי, כבד אווז, תותים ואבוקדו תוך שמירה על חומרים משובחים וטריים ללא פשרות.

"בשנה וחצי האחרונות בניתי לעצמי קליינטורה של לקוחות חוזרים מהעשירון העליון ולכן אני יכול לתמחר ארוחה ממוצעת לזוג במסעדה ב120 יורו. אני מדבר על מנהלי בנקים, פוליטיקאים, ראשי ממשלות ואנשי עסקים מהעשירון העליון

שמחולקים ל60% זרים ו40% מקומיים. אני יוצא דופן גם בשכר שאני משלם לטבחים. שף דומיננטי מגיע אצלי למשכורת של 450 יורו, כמעט כפול מהשכר הממוצע. הרומנים, ככלל, מבינים היום הרבה יותר מה זה אוכל גורמה. יש תנופה בענף המסעדנות בבוקרשט ב4 השנים האחרונות. לפני כמה שנים, אין סיכוי שלקוח רומני היה מבקש ממני נתח פילה מדיום רייר. זה קהל שהכיר רק קבבים, סטייק חזיר שרוף או מדיום וול, קבבים וממליגה. היום אפילו הממליגה, כמו הפולנטה בכל המסעדות המובילות – שינתה תדמית והפכה למנת דגל במסעדה.

אנחנו נהננו מאוד ומה שנותר הוא להעביר לכם הקוראים את המסר. מבחינתנו המסעדות של ג׳וזף מלך הקולינריה הרומני מעולות ומומלצות בחום.

מסעדת ג׳וזף

טל- 333 999 753 40+

כתובת: ,Dr. Loan Cantacuzino, Nr 8| Secto 1