מסעדת המפלט האחרון

כתבתה של קרן שלי

בחוף אלמוג צמוד למלון הריף, שוכנת מזה 33 שנה מסעדת ״המפלט האחרון״.
המסעדה המפורסמת, ששמה הולך לפניה. היתה בעבר ממוקמת בחוף ״נעמה״ שבשארם א- שייח ועם הפינוי בשנת 1982 העתיקה את מקומה לחוף אלמוג, המסעדה שוכנת ממש על המים במעגן ספינות מדהים כך שביושבנו במסעדה אפשר להנות מרוח ים מצמררת וממראה מלבב של ספינות דייג שנושקות למזח.

20141203-025458.jpg
המסעדה מעוצבת ומאובזרת ברשתות דיג, תמונות ועוגנים באלמנטים של מוזאון ימי שמשרים אווירת מלחים קוסמית.
מסעדת המפלט האחרון כשמה כן היא, מהווה מקום מפלט שאפשר תמיד להגיע אליו, להשתחרר מתלאות היום ולהנות מאוכל מעולה והתמזגות עם הים לטיהור הגוף והנפש.
המסעדה מציעה תפריט עשיר של מאכלי ים כולל פירות ים , דגים טריים מכל הסוגים לצד סלטים ותוספות . הדגים מגיעים בעיקר מים סוף וגם מהים התיכון.


בהגיענו למסעדה קיבל את פנינו אהרון עדי בעל המסעדה בחמימות ומיד הציע לנו שולחן שמשקיף למעגן הסירות. היות והיתה שעת ערביים הספקנו גם להנות משקיעה מדהימה, שהוסיפה לאווירה ולתאבון כמובן.
בתחילה פינקו אותנו בלחם טוסט מדהים וקראנצ׳י מלווה בפלטה שעליה צלוחיות עם סלטים טעימים, סלט טונה טרי, סלט אסייתי טעים במיוחד, זיתים משגעים ומתבל פיקנטי ערב לחך.


הוסבר לנו שהאפרטיזר של הלחם והסלטים מוגשים על חשבון הבית לכל סועד ללא תשלום אלא במחיר המנה עצמה.
למנות העקריות הזמנו פילה לאברק על הגריל עם נגיעות חמאה ושום ומנת מיקס פירות ים מבחר שרימפסים וקלאמרי עם פטריות שחורות ברוטב שמנת מדהים מוגש בתוך קונכיה.

20141203-025521.jpg
מה אפשר לבקש יותר? האמת שלא בקשנו אבל קיבלנו אהרון החליט לפנק אותנו במנת קלאמרי טמפורה ברוטב צ׳ילי מתוק. מנה באמת מיוחדת גם בטעם וגם במראה.
אהרון גילה לנו שאהבתו הגדולה לים היא משחר ילדותו הוא גדל כילד בעיר חיפה והתגורר סמוך לים וכבר בילדותו התחבר למאכלי הדגים ולסודות הדייג.

 

מסעדת המפלט האחרון מומלצת בחום וחובה למי שמבקר בעיר אילת לבוא ולהנות מחוויה גסטרונומית מושלמת.
חוף אלמוג, על המים, דרומה לנמל הנפט, אילת. שלח ל-GPS הנייד שלי. קישור: המפלט האחרון Englishthe the last refuge. שעות פתיחה: א-שבת מ12.00 עד אחרון הלקוחות טלפון: 08-6372437. פקס: 08-6371299. כתובת: טורקיז אילת.


.צלמת – לאה נ.