מסעדת קיטון תל אביב

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום באדיבות קרן שלי

מסעדת קיטון התל אביבית, מסעדה יהודית מיתולוגית. מוסד וטאבו תל אביבי קיימת משנת 1945 שמשה כבית חם עם טעמים מבית אמא, לכל הבראנז׳ה התל אביבית, זמרים, משוררים, שחקנים ואנשי בוהמה.

החלה את דרכה כדוכן קטן לממכר אבטיחים, שהמשורר הלאומי אלכסנדר פן כינה אותה כתא קטן ומאז החליטו לשנות את שמה של המסעדה לקיטון.

מסעדת "קיטון" המיתולוגית, שאותה ניהל סבא צבי וסבתא שרה שנהגה להגיע בצהריי היום אל הדוכן ולהביא עבורו תבשילים מופלאים מעשה ידיה. התבשילים משכו אליהם עוברי אורח שטעמו  והתענגו על הטעם המשובח. התלהבות הטועמים הולידה את הרעיון לפתוח מסעדה קטנה של ארוחות צהריים שתענה לדרישות החושקים בתבשיליה היהודיים של שרה.

אם חשקה נפשך להנות מאוכל יהודי משובח – מרק עוף עם קרעפלך או קניידלך,  רגל קרושה, וורניקס, קנישס, געפילטא פיש, או להתענג על הטשולנט המעולה עם הקישקע ובשר הבקר הידוע, תגיע למסעדת קיטון זה סימו שהגעת למקום הנכון. אנחנו הבנו בדיוק על מה המהומה שהתארחנו בערב שישי במסעדה,

והתענגנו על ארוחת שבת יהודית וטעימה כהילכתה. כבר בהגיענו קיבל את פנינו אלון מנהל המשמרת שהמליץ לנו מה לבחור ודאג לפנק אותנו לאורך כל הארוחה. התחלנו את הסעודה עם מבחר מנות ראשונות מדהימות מנת גפילטעפיש מוגש לצד כבד קצוץ ובצל מטוגן, סלט ביצים מעולה, סלט חציל על האש ומבחר חמוצי הבית.

מרק עוף עשיר עם קרעפלך וקניידלך טעים ומומלץ בחום. למנות עקריות קיבלנו פסטיבל מנות בשריות והצועדת בראש היא מנת הדגל המזוהה עם המקום השניצל המיתולוגי הענק שמוגש לצד פלחי לימון, מנה מדהימה טעימה ומשביעה שמוגשת לצד גיבץ ירקות מאודים או פירה טעים, אורז, כוסמת או גזר צימעס.

בנוסף טעמנו את העוף בגריל המשובח בטעמו הנדיר, מנת חמין עם בשר וקישקע כמובן, עוד בתפריט בשר לשון ועלי דפנה, גולש בשר בקר ותפוחי אדמה, רך טעים ונמס בפה וצלי כתף בקר. אכן מנות שמעוררות תיאבון וזיכרונות מבית אמא. ולא נפסח על הקינוחים, ליפתן פירות מצויין, מוס שוקולד בטעם שוקולדי עשיר, קיגל מעולה מתובל בקינמון וצימוקים וכמובן שטרודל תפוחים עשיר מוגש עם גלידת פרווה. התפריט עשיר והבחירה קשה.

 

אנחנו נהננו מאוד ומה שנותר לנו הוא להעביר לכם את המסר מבחינתנו המסעדה מעולה ומומלצת בחום.

ב"קיטון" נישא באוויר תמיד ריח ניחוח שמעניק תחושה של מטבח אישי של אמא וגורם לכל אדם שסועד בו להפליג למסע של טעמים וזיכרונות מהילדות.

מסעדת קיטון

דיזנגוף 145 תל אביב

משלוחים לתל אביב, רמת גן וגבעתים  מ-12:00 עד 21:00
טל- 03-5233679
שעות פתיחה א-ה 12:00 – 21:00
יום שישי ושבת 12:00 – 22:00