מסעדת קלימרה בנמל יפו

כתבתה של קרן שלי

בכניסה לנמל יפו מימין, במבנה לשימור אפור שנקרא האנגר 1. שוכנת מסעדה אגדית בשם קלימרה.
משמעות השם קלימרה משתמעת לשני פנים.האחד זה בוקר טוב ביוונית והשני היא מהקלמרי מסעדה שמציע מגוון רחב של דגים ופירות ים, הישר מרשתות הדייגים בנמל יפו. החל בקלמרי, שרימפסים, חסילונים, דגים, מולים וכל טוב מהים.


המסעדה מעוצבת באלמנטים של ים עם נגיעות בסגנון יווני, אליה מתלווה רחבה חיצונית שנושקת לנמל יפו המדהים. בימים יפים, אפשר לשבת בחוץ ולהנות מאווירת ים מצמררת שברקע ספינות הדייגים נושקות למזח.


הגענו למסעדה בשעות הערביים היות וחורף, השמש שוקעת מוקדם ובחוץ היתה צינה ונשבה רוח חורפית , החלטנו להתמקם בשולחן חמים ונעים בתוך המסעדה שברקע מתנגנת מוזיקה יוונית חרישית שתורמת לאווירת השלווה.
החלטנו לטעום ולשלב תפריט שיכלול מהמגוון הרחב שמציע המסעדה.


אחר כבוד הזמנו את מנת הדגל של המסעדה ״קלימרה״ כמובן. מנה יפת מראה של קלמרי,
עשוי בגריל בתיבול פיקנטי, שמונח בחינניות על מצע של קרם חצילים. הצבע האדום, משרה למנה מראה חושני שפותח לסועד את חוש הטעם והריח. יש לציין, שהמנה טעימה, טריה ובהחלט מומלצת בחום.
למנות העקריות, הקשבנו להמלצת המלצר והזמנו מנת דגי ברבוניה מטוגנים, מוגשים עם לימון טרי, מנת פסטה משגעת עם פירות ים ברוטב גבינת רוקפור וגבינת פרמאזן שמוסיפה גוון וצבע בטעם משכר וצלחת מולים ברוטב מיוחד וטעים שאין באפשרותי להגדירו, ״סודות של השף״.


לקינוח, התפנקנו במנת מוס שוקולד. יש לציין שהמנה מיוחדת, טרם טעמתי מנת מוס מסוג זה, היות והיא מכילה, מלבד המוס גם שבבי שוקולד מקופלת, שמשרה למוס טעם עשיר וטעים במיוחד.
מומלץ לבקר במסעדה ולהנות מהאוכל והאווירה.

קלימרה כתובת: נמל יפו – מחסן 1 – תל אביב

טלפון: 03-6823232

שעות פעילות: א'- ד': 12:00 ועד אחרון הסועדים
ה'- ש': 12:00 ועד אחרון הסועדים

20150131-114802.jpg

 

 

20150131-114819.jpg