מצפה רמון אטרקציות

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום:קרן שלי
מצפה רמון עיירה דרומית, ממוקמת על מצוקו של מכתש רמון, נשקף ממנה נוף בראשיתי מדהים ביופיו, נוף מדברי קסום ותופעות טבע עוצמתית.
מצפה רמון טומן בחובו אטרקציות רבות כדאי לבקר ולטעום מכל הטוב   שמציע האזור.
קרדיט צילום: נורית עגור

סיור גמלים ב״בן מדבר״

"בן מדבר"-בסיסו בפאתי מצפה רמון – "בסוכה במדבר"
עאדל בוגר 3 שנים הדרכה מיקצועית בב״ס שדה הר הנגב של החברה להגנת הטבע.
בוגר התוכנית לטיפול וניהול י באמצעות שטח של סמינר הקיבוצים.
בדואי אמיתי במקור. אוהב מאוד את המורשת שלו, את המדבר וכל הטבעי המצוי בו. אוהב אנשים ותיקשורתי מאוד איתם.
העסק משפחתי ומביא אהבה וידע אלו לאנשים. מזמין ומאפשר התנסויות לחוויות מדהימות במדבר.
קרדיט צילום נורית עגור

חבילות השרות:
1 שעה טיול לתוך המדבר עד נוף המכתש
4 שעות רכיבה על גבי גמלים לתוך המדבר כולל הפסקה וארוחת נוודים אוטנטית בשטח.
24 שעות "לילה במדבר" הליכה רכיבה על גבי גמלים לינה בשטח .ארוחות ערב ובוקר נעשות טרי במקום.
יומיים שלושה-עד 24 ימים מסע בתוך המדבר.

קפה יורט צמוד לסוכה במדבר

ארועים מיוחדים פרטיים לפי הזמנה.קפה יורט ממוקם סמוך למצפה רמון בתוך אתר האירוח 'סוכה במדבר' וגובל בשמורת הטבע רמון. בית הקפה מציע שירות הן ללקוחות המתארחים בסוכה במדבר והן לעוברים והשבים.

שמו של בית הקפה על שם המבנה הייחודי שממנו הוקם הנקרא-יורט. היורט בנוי מעץ, ברזל ובדי בידוד והוא מתאים לתנאי מזג האוויר בכל עונות השנה. המבנה העגול והייחודי בעל החלונות הפנורמיים משרה תחושת רוגע ונוחות, וכל זאת בלב ליבו של המדבר.
בבית הקפה ניתן להזמין שתיה קלה וחמה וארוחות מדבריות לפי כל גינוני הטקס חצילים מעולים על האש, טחינה מדהימה כמו שרק היורט יודעים להכין, שקשוקה עשירה בטעמים מדבריים, לבנה וכמובן פיתה מדברית עשויה על גחלים. חגיגה של טעמים וריחות הקפה מסעדה יורט, מומלץ בחום וטעים להפליא.  מארחים קבוצות של עד35 איש בתיאום מראש.

 

מרכז המבקרים החדש במצפה רמון

מרכז המבקרים החדש במצפה רמון עוסק בשני נושאים עיקריים. האחד הוא הנצחתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון. השני הוא מכתש רמון.

הביקור באתר המשודרג אורך כשעה ומתנהל תוך כדי מעבר בארבעה חללים שבהם מוקרנים סרטים בתזמון אוטומטי. בראשון סרטון קצר המקבץ אירועים בחייו של אילן רמון. בחלל האודיטוריום, אליו עוברים מיד אחר כך, מוקרן סרט ארוך ומדמיע, עם סוף עוצמתי במיוחד, על משימתו האחרונה של רמון במעבורת החלל קולומביה. מרגשות במיוחד הן שיחות הוידאו בין רמון ומשפחתו, שהתקיימו תוך כדי השהייה שלו בחלל, ושולבו בסרט. האולם השלישי עוסק במכתש. מודלים להפעלה עצמית ממחישים את תופעות הטבע של בלייה וקימוט שכבות הסלע, התפרצות געשית ומאובנים אבל שיא הביקור הוא במיצג התלת ממדי שבמרכז האולם. המיצג מסביר באופן ברור ומרהיב את מה שאלפים לא הצליחו להסביר היטב קודם – איך נוצר מכתש. כרקע, מסופר לצופים גם כיצד נוצר כדור הארץ ומהם התקופות הגיאולוגיות החשובות שעבר הכדור. פטנט ישראלי מיושם כאן בהצלחה יתרה ומאפשר את הצגת הסרט על גבי מסך גמיש ודינאמי, שמושתת על חמישים בוכנות, ומעניק את הממד השלישי. בחלל האחרון מוקרן סרט מקסים שצילם אייל ברטוב על בעלי החיים של מכתש רמון. המפגש עם הדורבן, הקרקל, הצבי, היעל, העקרב והחנקן, שמתגלים כולם על גבי המרקע, הוא הכנה טובה למפגש פנים מול פנים עם החיות בחי רמון, הכלול בכרטיס הכניסה.
עם כל ההתפעלות מהטכנולוגיות החדישות וההשקעה העצומה שהושקעה כאן, החיבור בין הנצחת אילן רמון והעיסוק במכתש רמון נשאר מאולץ. היה מצופה שאם הוחלט לחבר את האסטרונומיה למכתש, נזכה לחניכת פלנטריום מדברי, או כל המחשה אחרת המתייחסת לייחוד של אזור מכתש רמון כאתר תצפית כוכבים, גשמי מטאורים וכדומה.
על גג מרכז המבקרים נמצא מצפור לזכרה של אופירה צוקר ז"ל, חיילת ומדריכה של רשות הטבע והגנים, שנספתה ביולי 2003 במפולת קרח בפרו והיא בת עשרים ואחת. לזכרה נתרם שעון שמש ואפשר להסתכל על צלה של הגולה על גבי השעון ולחשב אם אכן השעה שהוא מראה מדויקת. מהתצפית נפרס חלקו הצפוני של מכתש רמון: כביש 40, סמוך לו הגבעה הכהה של המנסרה, הרחק בצפון גבעת געש השחורה ומימין לה הר ארדון העצום. הדופן הדרומית של המכתש נראית היטב וקרוב יותר אלינו תופס את תשומת הלב הרכס השחור של שן רמון.
המרכז מתאים לשרת אנשים עם כל סוגי המוגבלויות. הכרטיס כולל גם כניסה לחי רמון הסמוך, שמציג את בעלי החיים שגרים במכתש ואת בתי הגידול שלהם. שביל היוצא ממרכז המבקרים מוביל אל טיילת המכתש המשקיפה אל נופי מכתש רמון. במקרים רבים אפשר לפגוש על הטיילת גם משפחת יעלים פוטוגנית וקלת רגליים.

מרכז המבקרים מכתש רמון טל׳- 08-6588691

חוות האלפקות

סמוך למצפה רמון, בחרו אילן ונעמה דביר להקים חווה לגידול אלפקות. המקום היפה הזה שקט ומרוחק, אבל בעיקר הוא מתאים לאלפקות וללאמות עקב  הגבהים, הקור והיובש של הרי האנדים. בישראל יש תנאים כאלה רק במצפה רמון. על ההבדלים בין הלאמה לאלפקה תוכלו ללמוד בעת הביקור בחווה, בקצרה רק נאמר כי הן קרובות משפחה ממשפחת הגמלים כאשר הלאמה יותר גדולה ודומה לגמל ואילו האלפקה דומה יותר לכבש. בחווה של משפחת דביר יש גם עדר סוסים, חמורים, ברווזים ויותר מעשרה כלבים ידידותיים שעוזרים להשליט סדר בעת הצורך וגם לשמור על החווה מפני זאבים,תנים ושועלים.
הביקור בחווה מאוד חוויתי ובלתי אמצעי ואל תתפלאו אם כבר בשער הכניסה תקבל את פניכם איזה לאמה ארוכת צוואר. בחווה יש המון מרחבים פתוחים וגם דיירי המקום משוטטים בו לעיתים חופשי. אבל אל דאגה, הלאמות והאלפקות צמחוניות וידידותיות, ניתן לקנות שקית אוכל בכניסה והם יגיעו להתכבד בשמחה. ובאותו העניין, כדאי לדעת שיריקה היא חלק ממנגנון ההגנה של האלפקות ותחרות על אוכל.
פעילות לילדים
הביקור הסטנדרטי כולל 15 דקות הסבר על החווה ובעלי החיי שבה ולאחר מכן אפשר לשוטט בשטח באופן חופשי. בין הפעילויות לילדים יש דפי צביעה – חינם ופעילות כמו אריגה או רכיבה על לאמה – בתשלום נוסף. הצמר של האלפקות נחשב לאיכותי ביותר ובכל שנה באביב מתקיים בחווה גז. התוצרת הצמרירית עוברת למפעל קטן לטווית חוטים שהוקם במקום, המבקרים מוזמנים לקחת חלק בחוויה.

חוות האלפקות

שעות פתיחה א עד שבת 8:30 – 18:30

טל – 08-6588047

 

One thought on “מצפה רמון אטרקציות”

סגור לתגובות.