האופרה "שיקוי האהבה" תוצג בבריכת הסולטן 24-27 ביוני 2015 בירושלים

כתבתה של קרן שלי

חובבי האופרה בארץ ובעולם יכולים להתחיל להתרגש. פסטיבל אופרה ייחודי מסוגו ייפתח בחודש יוני הקרוב בירושלים. בשיאו של הפסטיבל, שייערך בין התאריכים 24-27 ביוני 2015, תוצג האופרה האיטלקית "שיקוי האהבה" של גאטנו דוניצטי, בעיבוד ים-תיכוני ובבימויו הקומי של עומרי ניצן. האופרה תעלה בבריכת הסולטן, תחת כיפת השמים ולמרגלות חומות העיר העתיקה, מול קהל צופים של כ 6000 איש בכל מופע.

קרדיט תמונות יח״צ

ירושלים מצטרפת למגמה העולמית של פסטיבלי קיץ אופראיים המתקיימים בכל העולם באתרים פתוחים דוגמת פסטיבל האופרה של ורונה באיטליה, פסטיבל האופרה באקס אן פרובנס בצרפת, פסטיבל זלצבורג באוסטריה ועוד. ועכשיו גם פסטיבל האופרה בירושלים, כשבמרכזו יעלו 2 מופעים מרכזיים בבריכת הסולטן של האופרה "שיקוי האהבה" – סיפור אהבה קסום, במהלכו נמורינו מתאהב באדינה, אך עד שהיא נעתרת לו היא נהנית להתעלל בו ולאיים שתינשא לקצין החתיך בלקורה. אבל מזל שנמורינו רוכש בכספו האחרון שיקוי אהבה, שיביא את הכל על מקומו בשלום.

נוסף למופע המרכזי, ייערכו בין התאריכים 26-27 ביוני קונצרטים אופראיים אינטימיים בכל רחבי העיר. בין מוסדות התרבות שיארחו את המופעים: מוזיאון ישראל, מוזיאון המדע, המוזיאון לאמנות איטלקית, ארצות המקרא, מוזיאון האסלאם. תכנית הקונצרטים תכלול תכניות אופראיות שונות, מוסיקה ליטורגית ומופעים לכל המשפחה.

הרשות לפיתוח ירושלים, משרד התיירות ועיריית ירושלים יצאו בימים אלה בקמפיין שיווק ייעודי במדינות אירופה בדגש על איטליה, גרמניה, צרפת ואנגליה. במסגרתו מוצעות חבילות החל מ-225 יורו ל-3 לילות על בסיס BB, כולל כרטיס למופע המרכזי בפסטיבל האופרה. בסמוך לאירוע ישווקו חבילות אטרקטיביות גם לתיירות הפנים, שיציעו חבילות לינה וכרטיסים לאירוע, והטבות לפעילויות פנאי ומסעדות בעיר.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר כי "מדובר בחוויה תרבותית יוצאת דופן הנגישה ומתאימה לשוחרי האופרה, לחובבים ולכל מי שמעוניין לחוות לראשונה מופע אופראי יוצא דופן. פסטיבל האופרה מייצג אירוע משמעותי וחוויתי נוסף בפריחה התרבותית-תיירותית בירושלים ואנו מזמנים את כל האזרחים והמבקרים בעיר ליהנות מחוויה מוסיקלית ותרבותית יוצאת דופן".

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי: "משרד התיירות שותף מרכזי להפקות האופרה במצדה ובעכו והפקת האופרה בירושלים היא בשורה תיירותית לעיר התיירות מספר אחת בישראל. ההפקה הצפויה בירושלים יוצרת טריו אופרה שאותו נשווק בעולם כ-"Land of Opera". השקענו מיליוני ₪ בשיווק האופרה, מספר התיירים גדל משנה לשנה וחשוב מכך – ישראל ממותגת כמדינה עם אירועי תרבות בינלאומיים ייחודיים. אני בטוח שהאופרה בירושלים תתפתח כמו מרתון ירושלים, שכיום מביא אלפי תיירים לעיר".

20150121-220837.jpg

חנה מוניץ, מנכ"ל האופרה הישראלית: ירושלים, עיר שופעת היסטוריה, ארכיאולוגיה ותרבות היא מקום טבעי וראוי לפסטיבל אופרה שנתי ישראלי ובינלאומי, ואני שמחה שניתנה לנו הזדמנות כל כך נפלאה לחוג את שנת השלושים שלנו בפסטיבל אופרה למרגלות חומת העיר העתיקה, באווירה הייחודית של ירושלים, פסטיבל שימשוך אליו תיירים רבים מהארץ ומהעולם".

אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות בירושלים: ""תיירות אופרה היא ז'אנר תיירות מוביל וידוע בעולם. היום ירושלים עולה גם היא על המפה העולמית בתחום ואלפי תיירים מישראל ומחו"ל צפויים להגיע לחוויה הייחודית של האופרה הישראלית למרגלות העיר העתיקה. הפסטיבל הינו אירוע תיירותי בינלאומי אשר יתקיים באופן קבוע ורצוף ב-5 השנים הקרובות. מהלך זה הוא חלק מהתפיסה האסטרטגית לקדם את ירושלים כיעד תיירותי תרבותי מוביל בעולם, הנותן מענה לתייר העצמאי שנוסע אחר פסטיבלים ואירועים ייחודיים".

20150121-220742.jpg