נשות המדבר מספרות מסע מרתק לרהט בלילות הרמדאן

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ

מסע מרתק וקוסמי ברהט והכרות עם נשות המדבר שלראשונה מספרות וחושפות את סיפור חייהן.  הנשים העמלות שמכינות את ארוחת האיפטאר שהיא ארוחת שבירת הצום בלילות הרמדאן. שהעיר לובשת חג, ריחות הקטאייב ודברי המתיקה נישאים באוויר,  הבזקי תאורה מנצנצים מכל פינה והעיר מקושטת וחגיגית אז מרגישים את אווירת הרמדאן קארים בכל פינה.

בסיור מרתק עם המדריכה הכי שווה, מלכת טיולי האוכל והגטרונומיה איילת נחום,  שמשלבת את שלשת יסודות חייה לטייל במקומות רחוקים וקסומים ולהכיר תרבויות חדשות ואהבתה לאוכל ובישול היא מאמינה שאוכל מחבר בין אנשים ופותח לבבות.
זכינו להתארח ברהט פנינת המדבר במסגרת פרוייקט בתים מארחים לעידוד התיירות בשיתןף של משרד התיירות והאגודה לקידום התיירות ברהט.

איילת נחום מורת דרך הכי מדהימה שהכרתי

לתאום סיורי אוכל גסטרונומיים
טל-0522991021

פתחנו את סיורנו במתנ״ס רהט ששוכן בלב העיר המקום הכי מרכזי בהגיעך לרהט שם פגשנו בדואי לבוש במיטב המסורת שהסביר לנו על חיי הבדואים ומנהגיהם ועל הכנסת האורחים והכנת הקפה לאורח ומה מסמלת כל ספל קפה ומשמעותה.

משם המשכנו למרכז המבקרים של חוסניה שהוקם ביוזמתה, סיפור חייה האישי המרתק של חוסניה על משפחתה וילדיה ועל החלטתה לבטא את עצמה ולמקסם את יכולותיה, לגלות יוזמה ולפתוח מרכז מבקרים שכולל סדנאות יצירה לילדים ומבוגרים ואירוח בדואי לקבוצות כולל כיבוד קל או ארוחת איפטאר לבחירה.


2 סדנאות יצירה לילדים: הכנת מחזיקי מפתחות , יצירה של ריקמה על כדי חרס, ארוחת צהריים אותנטית, ניתן ללבוש לבוש בדואי מסורתי ולהצטלם למזכרת. במסגרת אירוח בדואי:מוגש אוכל אותנטי בדואי, מקלובה עם עוף, סלטים, ירקות, מרק פריקה וחומוס. ניתן להזמין גם מנה טבעונית\צמחונית ומנות ילדים: שניצלונים ואורז לבן, במהלך האירוח יוגש קפה, תה ,שתיה קלה וקינוח בדואי.

כמו שציינתי הסיור יתקיים במרכז המבקרים בחצר ביתה של חוסניה באוהל אירוח מיוחד שנבנה לאירוח קבוצות בעיר רהט.

שעות פעילות הפעילות בין השעות 11:00-13:00

עלויות מבוגר 100 ש”ח, ילד 50 ש”ח (גלאים 3-12) ילד מתחת לגיל 3 נכנס ללא תשלום.

חוסניה אבן ברי

שכונה 2 בית 162 רהט
טל-0504758947

בביתה של חוסניה הכרנו את ג׳וליאט אישה מקסימה שפועלת לטובת התיירות בעיר רהט היא משמשת גם כמורת דרך בסיורים לרהט

המומחיות שלה היא יצור חמוצים מלפת, מלפפונים, כרוב, גזר ואגוזים מוחמצים.

כמו חן היא מכינה יוגורט עם שום ושמיר טעים ומרענן. אנחנו השתתפנו בסדנת חמוצים כולל טעימות מפרי יצירתה ובנוסף עושה ג׳וליאט סדנאות להכנת הקטאייב מנת הדגל של חג הרמדאן

הקטאייב הוא מן פאנקייק רך וטעים ממולא או בגבינה וקצח או באגוזים וקוקוס מוגן בשמן חם וטבול במי סוכר וורדים טעים ומומלץ בחום.

גוליאט סדנאות חמוצים וקטאייב

טל-0532319703

טל- מביתה של חוסניה אבן ברי בנסיעה קצרה הגענו לשוק הצבעוני של העיר ריחות התבלינים, דוכן להכנת קטאייב, וכל חנויות המוכרות את מרכולתם

לכבוד החג. את סיורנו המשכנו לביתה של ג׳מלאת אבו מוסא שהיא המשפחה המארחת לארוחת האיפטאר שהיא הארוחה לשבירת הצום. בהגיענו לביתה קיבלו את פנינו בהכנסת אורחים נדירה שולחנות ערוכים עם מפות לבנות ואוכל

מעולה כיד המלך. בתום הארוחה השתתפנו בסדנה להכנת קטאייב עם גוליאט שהכינה לנו קטאייב במילוי גבינה וקצח ובמילוי אגוזים וקוקוס יש לציין שהקטאייב מעולה מוגש חם ומומלץ לכולם. ג׳וליאט מייצרת מבחר חמוצים ממלפפונים, לפת ואגוזים מוחמצים, ממרח יוגורט עם שום ושמיר .

ג׳מלאת אבו מוסא היא אישה אמיצה שגוללה את סיפור חייה, אם ל-8 ילדים שהתינוק האחרון נולד עם צרכים מיוחדים. ג׳מלאת חשפה בפנינו את כל הקשיים שעברה עם בנה הן בטיפול בבתי החולים והסיוע שקיבלה מהממסד

והחליטה שאת החסרון תהפוך ליתרון. יזמה בביתה מרכז מבקרים, בית הארחה שיכול לארח עד 100 אורחים, אירוח קבוצות ויחידים לארוחת איפטאר ומפעל ליצור סבונים ותכשירים קוסמטים פרי יצירתה של ג׳מלאת.

ג ׳מלאת אבו מוסא

שכונה 2 בית 177
טל-054-3912896