ספרד ביריד התיירות הבינלאומי אירוע תיירותי מיוחד לסוכנים ומפעילי תיירות

כתבתה של קרן שלי
משלחת בכירים המורכבת מראשי תעשיית התיירות של ספרד, באמצעות משרד התיירות הספרדי היושב ברומא ואשר מופקד על השוק הישראלי – תקיים ביריד IMTM 2015 אירוע תיירותי מיוחד עם פרזנטציה על ספרד לסוכנים ומפעילי תיירות בכירים משתי המדינות – במטרה לחזק את קשרי התיירות בין המדינות. האירוע הייחודי יתקיים ביום ג' ה-10 בפברואר 2015 בשעה 16:30 באולם C4 ביתן מספר 1 בגני התערוכה בתל אביב.

באירוע ישתתפו הקונסול המיוחד לענייני תיירות של ספרד, קרלוס הרננדז; שגריר ספרד בישראל, פרננדו קרדררה סולר ונציגים מהמחוזות השונים בספרד: חבל אראגון ורכס הרי הפירנאים; גראן קנריה; טנריף ואנדלוסיה. באירוע ישתתפו אף סוכני ומפעילי תיירות בכירים משתי המדינות. באירוע תוצג פרזנטציה על ספרד וייערך קוקטייל חגיגי.

המטרה המרכזית של הפרזנטציה היא להציג את ספרד כיעד תיירותי אטרקטיבי, תוך מתן דגש להיותה של ספרד מדינה עם היסטוריה מפוארת, תרבות עשירה ונופים כפריים מגוונים. ספרד היא אחד מיעדי התיירות המובילים בעולם. הדבר לא מפליא, שכן המדינה מהווה ערב-רב של היסטוריה מפוארת, ארכיטקטורה מרהיבה, נופים עוצרי נשימה וכן תרבות מפותחת של שירה, ריקוד, קולנוע, ציור וספורט. נופיה של ספרד מגוונים ומרהיבים, וכוללים יערות סבוכים, מישורים ירוקים, הרים, מפרצים סלעיים, חופים חוליים לבנים המקיפים ערים גותיות מתקופת ימי הביניים ואין ספור טירות ומבצרים מדהימים ומרתקים. ספרד משלבת בצורה הרמונית קדמה ומסורת לשביעות רצון המבקרים בה. עריה של ספרד מרהיבות, יפות, רומנטיות ומרתקות. הן היוו עמודי תווך בכמה פרקים חשובים בהיסטוריה של יבשת אירופה, בהיסטוריה העולמית וגם בהיסטוריה של יהודי ספרד.

חבל אנדלוסיה הינו אחד האזורים המרתקים בחצי האי האיברי. יש בה ערים ועיירות יפהפיות, מזג אוויר נפלא וחופים אטרקטיביים. יש בה היסטוריה עשירה, תרבות ואוכל נהדר. בעיר גרנדה נוכל לבקר במתחם המפואר אלהמברה; בגנים המלכותיים Gardens of Generalife; בקרודובה נוכל לטייל במרכז ההיסטורי ובמסגד הגדול בעיר חאאן נוכל לסייר באתרים מונומנטליים. גראן קנריה שבאיים הקנריים נחשב לאחר מאתרי התיירות המובילים באירופה. חופי הדיונות הזהובים מספלומס (Maspalomas) נחשבים לאתר תיירות מפורסם. גראן קנריה הוא האי השני בגודלו מבין האיים הקנריים ובו 350 ימי שמש בשנה. לאי צורת חרוט והכינוי "מיני יבשת" הוא התיאור המדויק ביותר כדי לתאר את העושר והרבגוניות של הנופים באי. האי טנריף נחשב לגדול מבין שבעת האיים הקנריים שבאוקיינוס האטלנטי והוא אף המאוכלס ביותר. טנריף הוא אי וולקני סלעי. לאי היפהפה מגיעים מיליוני מבקרים בשנה שמוצאים בו הרפתקאות, מנוחה ומזג אוויר אידיאלי. מוקפת בהרי הפירנאים בצפון והרי הסיסטמה איבריקו בדרום – אראגון (Aragon) בצפון מזרח ספרד בולטת באריטקטורה הייחודית שלה בסגנון מודחאר. הרי הפירנאים מושכים חובבי טבע, מטיילים רגליים, מטפסי הרים וחובבי ספורט אתגרי, שתרים את הפארקים והשמורות.

מישראל יוצאות טיסות רבות לספרד, הן טיסות ישירות והן טיסות שכר. את הטיסות מפעילה חברת התעופה הלאומית של ספרד איבריה וכן חברות תעופה ישראליות. וולינג איירליינס (Vueling Airlines) מפעילה 5 טיסות שבועיות בקו ברצלונה-תל אביב הלוך וחזור במשך כל השנה. חברת הרכבות הספרדית (Renfe) מפעילה את אחת מרשתות הרכבות הטובות בעולם ואת מערכת הרכבות המהירה (AVE). מספר התיירים מישראל שביקרו בספרד בשנת 2013 נאמד ב-105,500 ובשנת 2014 המספר צמח לכדי 181 אלף עד חודש נובמבר 2014. נתון סטטיסטי מעניין נוסף: קיבולת הנוסעים במטוסים מישראל לספרד בשנת 2014 (מינואר עד נובמבר) עמדה על 380,300 נוסעים – עליה של 40 אלף נוסעים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2013.
המורשת היהודית בספרד מפוארת. בספרד חיים כיום כ-30 אלף יהודים, רבים מהם במדריד וברצלונה. קיימות עוד כעשר קהילות נוספות המאוחדות תחת איגוד הקהילות היהודיות של ספרד. חשוב לציין גם שתי ערים חשובות בפריחה היהודית של תור הזהב – טולדו וקורדובה, עירו של הרמב"ם. ממשלת ספרד יזמה בשנים האחרונות את הקמתה של 'רשת הרובעים היהודיים' ברחבי המדינה – Red de Juderias. הרשת מורכבת מ-24 ערים: אווילה, ברצלונה, בסלו, קסרס, קלאורה, אמפוריה, קורדובה, אסטלה, ג'ירונה, ארבס, לאון, טולדו, פלמה דה מיורקה ועוד. במסגרת היוזמה נערכות פעולות שימור ושיקום למקומות ולמבנים המייצגים את תולדותיה של יהדות ספרד, לצד פעילויות תרבות וחינוך.
בתמונות המצורפות: חופי הדיונות הזהובים מספלומס ואראגון (באדיבות משרד התיירות הספרדי, ללא תמורה).

20150131-173949.jpg