סרט חדש הלילה שלפני THE NIGHT BEFORE

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ

הלילה שלפני
THE NIGHT BEFORE
ארה"ב 2015

בימוי: ג'ונתן לוין, תסריט: ג'ונתן לוין, קייל הנטר, אריאל שפיר, איוון גולדברג
הפקה: אוון גולדברג, סת' רוגן, ג'יימס וויבר, צילום: ברנדון תרוסט, עריכה: זן בייקר
פסקול: מרקו בלתרמי, מיילס הנקינס.

image

בהשתתפות:
סת' רוגן – אייזיק
ג'וזף גורדון לויט – איתן
אנתוני מקי – כריס

אורך הסרט: 101 דקות
הסרט יופץ ע"י א.ד מטלון ופורום פילם ויגיע לבתי הקולנוע ב- 3.12.2015

תקציר:
איתן (ג'וזף גורדון-לויט) , אייזיק (סת 'רוגן) וכריס (אנתוני מקי) חברים מאז ילדות. במשך עשור, המפגש השנתי שלהם היה לילה של הוללות ועליצות. עכשיו שהם התבגרו, המסורת מגיעה לסיומה. עם הזדמנות אחרונה להיפגש ולחגוג, הם נחושים לארגן את הלילה הבלתי נשכח ביותר של כל הזמנים. בדרך לחגיגה הגדולה, שלושת החברים נאלצים להתמודד עם מכשולים, צרות וחוסר מזל במסע שלהם למציאת המסיבה הטובה ביותר.

image

על ההפקה:

בערב חג המולד, איתן (ג'וזף גורדון -לויט), אייזיק ( סת 'רוגן ) וכריס (אנתוני מקי) כרתו ברית לבלות תמיד את ערב חג המולד יחדיו – מסורת שהם הקפידו לשחזר בעשר השנים האחרונות. אבל כעת, כשהם בוגרים כבר ולאייזיק עומד להיוולד תינוק, זה יהיה הלילה האחרון של המסורת – ועד סוף הלילה, שלושת חברים האלה יהפכו לשלושה אנשים חכמים יותר.

סת' רוגן אומר שמאוד חשובה העבודה שהסרט מתרחש בחג המולד. "בהתחלה, חשבנו שנעשה סרט רק על חברים שיוצאים לבלות בחג המולד, והם חוגגים ומפשלים וזה מצחיק", הוא אומר. "מאוחר יותר, הבנו שלחג המולד יש פן רגשי בלתי נפרד ממנו, אז חשבנו מדוע לא ליהנות גם ממנו?", אומר רוגן.
במאי ותסריטאי הסרט ג'ונתן לוין אומר שהוא רצה שהסרט ילך בדרכם של ז'אנרים מסוימים אבל יצור משהו חדש לחלוטין. "רציתי לעשות סרט בניו יורק, סרט חברים שיהיו בו את האלמנטים הסגנוניים של סרטי חג המולד, ולשחק עם הכללים של הז'אנר. מצד אחד יש לנו סרט מאוד מציאותי וריאלי ומצד שני רצינו להכניס אלמנטים של ריאליזם קסום. אבל הדבר הכי טוב בסרט חג, הוא לגרום לאנשים להיות שמחים", הוא אומר.

image

לוין מוסיף כי הסרט הוא בחלקו בהשראת חוויותיו שלו: "נהגתי לעשות משהו דומה עם החברים שלי בניו יורק בחג המולד", אומר יונתן לוין. "זה זמן מוזר להיות בחוץ, במיוחד בניו יורק, כי אתה נתקל בכל מיני סוגים של אנשים ודברים מוזרים תמיד קורים. זה כמו מועדון סודי של אנשים שיוצאים החוצה רק בחג המולד – וזה נתן לי את הרעיון לסרט", מספר לוין.

לוין אומר שההשראה לעבודה על הסרט הגיעה כשסיים לצלם את הסרט 50/50. הסרט זכה לשבחים רבים וחיבר בין סת' רוגן לג'וזף גורדון לויט. "הייתה לנו חוויה נהדרת יחד בסרט הזה", הוא אומר. "אמרתי להם שיש לי רעיון: בכל שנה בחג המולד, תמיד רואים את אותם הסרטים ואותן תכניות הטלוויזיה. תמיד יוצאים שירים חדשים לחג המולד, אבל אף פעם לא סרט – ועל אחת כמה וכמה לא יצא סרט חג מולד שפונה לקהל של צעירים כבר תקופה ארוכה מאוד", מציין לווין.

image

"אחת הסיבות לכך שאני חושב 50/50 כל כך טוב היא שהוא משלב רגישות מלוכלכת עם משהו מאוד רגשי", אומר רוגן. "ג'ונתן בהחלט מוכן לגשת לאזורים רגשיים יותר שאוון (גולדברג, המפיק) ואני – זה פשוט לא האינסטינקט שלנו ללכת בכיוון הזה. הלילה שלפני הוא בהחלט קומדיה יותר ישירה מ 50/50, אבל זה דומה – זה באמת סרט חג מולד, ויש לו כל מה שאנשים מצפים מסרט חג המולד, אבל זו גם קומדיה פרועה", מסכם רוגן.

על הבמאי והשחקנים:
במאי – ג'ונתן לוין
ביים את הקומדיות: "מת עליה", "50\50" – גם הוא בכיכובם של סת' רוגן וג'וזף גורדון לויט, "כל הבנים אוהבים את מנדי ליין", ו – "השיגעון". כמו כן, יצר את סדרת הטלוויזיה RUSH.

סת' רוגן – אייזיק
הקומיקאי הצעיר התגלה בסדרת הטלוויזיה "פריקים וגיקים" ומאז כיכב בסרטים: "סוף", "פיינאפל אקספרס", בסרט השערורייתי "ראיון סוף" – אותו גם כתב וביים, "סופרבאד", "זאק ומירי עושים פורנו", "סטיב ג'ובס", "שכנים", "אמא מלווה" ועוד.

image image

ג'וזף גורדון לויט – איתן
התפרסם כילד בסדרת הטלוויזיה "מפגשים מהסוג האישי". היה מועמד לפרס גלובוס הזהב על תפקידיו בסרטים "50/50" ו- "500 ימים עם סאמר". כמו כן, כיכב בסרטים: "עיר החטאים: עלמה להרוג", "עלייתו של האביר האפל", "התחלה", "לופר", "עור מסתורי", "על חבל דק" ועוד. כמו כן, כיכב, כתב וביים את הסרט "דון ג'ון".
אנתוני מקי – כריס
השתתף בסרטים: "מטען הכאב" "קפטן אמריקה: חייל החורף", "פלדה אמיתית", "מיליון דולר בייבי", "הנוקמים: עידן אולטרון", "לא מתרגש", "רווח וכאב" ועוד.