עונת התרבות בירושלים 2014

כתבתה של קרן שלי

עונת התרבות בירושלים 2014 יוצאת לדרך! 10 ביולי עד 12 בספטמבר. שלל ארועי תרבות תלויי עיר (סיטי ספסיפיק) שמייצרים אמירה אמנותית, חברתית ואנושית מורכבת. את העונה נפתח השנה עם נקודת מגע מפגש לילי סוער של אמנים, אמנות וקהל במוזאון ישראל – שכבר הפך למסורת. תוכלו לראות במסגרת הארוע: פיל מתנפח בגן האמנות, טיפוס לילי לגבהים בלתי נתפסים על מיצב הביג במבו הפראי, ריקוד אמנותי בתוך ברכת מים, ריקוד בזחילה על רצפת המוזאון, תהלוכת מסכות בהשתתפות הקהל ועוד!

פסטיבל בבית (24-27 ביולי) תוכלו לפתוח דלת ולהכנס לארוע תיאטרוני – פרפורמטיבי שנוצר במיוחד עבור המקום בו הוא מוצג. תמצאו שם : שתי הפקות מקור שקוראות תיגר על התפיסה המסורתית של תיאטרון, שחקנים, וקהל. טוק טוק יצירה מפתיעה ליחיד זוג או שלשה שמתרחשת בחדרי מלון פרימה רויאל. House , יצירה מאת הבמאי השוויצרי דומיניק הובר שעובדה במיוחד עבור בניין מגורים מיוחד, לוקיישן שנבחר מבין בנייני העיר בזכות האוכלוסיה המיוחדת שגרה בו. מנהלת אמנותית: דפנה קרון.

עונת התרבות תכלול גם את ״מתחת להר״ שמבקש להציג אמנות במרחב הציבורי של ירושלים ולבטל את הגבולות בן פוליטי לאמנותי. בן המזלג לסכין – הוא פרוייקט קולינרי שיפגיש בין השפים כמאל השלמון ואסף גרניט, על קו התפר בין מזרח למערב. מקום מפגש תרבותי בו האוכל הוא רק חלק מהעניין.
לאסף יש 5 מסעדות מצליחות במערב ירושלים. וכמאל ניצח על המטבח ״טורקיז״ היהלום שבכתר בעיר המזרחית.

בין ה-20 באוגוסט ל-7 בספטמבר. פסטיבל למוסיקה מקודשת במרכז למוסיקה במשכנות שאננים, יציג פסיפס של מופעים מהעולם ומישראל מסע שמתחיל באוזניים ומסתיים בלב.
לקט טעימות קצר מהמופעים, בניחוח קדושה והתרוממות רוח,שינעלו את הפסטיבל.
מופע של עזיזה ברהים ממחנות הפליטים באלג׳יר, תזמורת שאבאב אל אנדלוס (תזמורת הנוער האנדלוסית), הרב חיים לוק מבכירי הפייטנים הגדולים בעולם, שיפגיש את הפיוט היהודי עם הניגון המרוקאי ועוד. חוויה עוצמתית שאסור לפספס. שוטטות לבנה לילה של הופעות ,טקסים ולחשים במגדל דוד,וסיורי עדות בעקבות מקומות מקודשים בעיר.