עידן רייכל זכה לאות הוקרה מבני ברית

כתבתה של קרן שלי

אות הוקרה מיוחד של המרכז העולמי של בני ברית על טיפוח הקשר בין ישראל לתפוצות באמצעות האומנות יוענק ליוצר והמלחין עידן רייכל.
image
ירושלים (20 ביוני, 2016): המרכז העולמי של בני ברית הכריז היום על הענקת אות הוקרה מיוחד למוזיקאי עידן רייכל על טיפוח הקשר בין ישראל לתפוצות באמצעות האמנות. האות יוענק ב-7 ליולי במשכנות שאננים בירושלים בטקס הענקת "הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית למצוינות בסקירת התפוצות בתקשורת הישראלית ע"ש וולף והילדה מטסדורף".

מתוך נימוקי הפרס: עידן רייכל הוא מטאור בשמי האומנות הישראלית. במהלך תקופה קצרה יחסית של 15 שנה איש ברוך כישרונות זה הפך לאחד המוזיקאים הבולטים בארץ ולאחד האומנים הישראלים המצליחים בעולם. כמפיק, כותב, מלחין ומבצע – עידן רייכל יצר נוכחות בימתית חדישה ואיכותית שטרם ידעה הבמה הישראלית. שיתופי הפעולה חובקי העולם שעידן יצר במהלך כל שנות הקריירה שלו הפכו אותו לשגריר תרבותי למליוני מעריצים למען עולם מלא תקווה שבו שיתופי פעולה מוסיקלים מסירים מחיצות בין אנשים הבאים מרקעים שונים ותרבויות שונות.

המוזיקה שהוא יוצר משלבת טקסטים תנ"כים ומקוריים מעוררי השראה עם לחנים של מוזיקה יהודית, מקצבים אפריקאים, לטינים, הודים ועוד ובשלל שפות עם שילוב מנצח של מוזיקה ישראלית ומוזיקת עולם. הוא מכר עד היום יותר מ-635,000 תקליטורים בארץ ובעולם, יותר ממיליון הורדות וכ-50 מיליון צפיות ביוטיוב – ועוד היד נטויה.
אות ההוקרה המיוחד לטיפוח הקשר בין ישראל לתפוצות באמצעות האומנות של המרכז העולמי של בני ברית נוסד ב-2014. עד כה הוענקו אותות לנורית הירש (2014) ודוד ד'אור (2015).