עמותת אנוש ערב התרמה לשנת 2019

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום דרור סיתהכול
עמותת אנוש העמותה הישראלית לבריאות הנפש. חגגה אמש את ערב ההתרמה לשנת 2019
קרדיט צילום דרור סיתהכול
בישראל חיים כיום למעלה מ-150,000 אנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית. זו קבוצת בעלי המוגבלויות הגדולה בישראל!! קבוצה חלשה מאוד שקולה לא נשמע בשל הסטיגמה הקשה. עמותת אנוש פועלת מזה 41 שנה לקידום נושא של בריאות הנפש של הפרט והמשפחה ולשיקום פגועי הנפש והשתלבותם בקהילה.
קרדיט צילום דרור סיתהכול

800,000 גויסו בערב ההתרמה השנתי של אנוש לטובת שיקום מתמודדי הנפש ומשפחותיהם

אתמול התקיים אירוע ההתרמה של אנוש, העמותה הישראלית לבריאות הנפש, בהיכל התרבות בתל אביב.

להיכל התרבות הגיעו 2,400 איש, שנהנו מסטנדאפ של חנוך דאום ומהופעה של גידי גוב, דני סנדרסון ביחד עם יוצאי להקות "כוורת" ו"גזוז". את האירוע הנחה ירון ברובינסקי.

ד"ר הלה הדס, מנכ"לית אנוש, אמרה בארוע: "זו הייתה שנה עמוסה ומלאת אימפקט עבורנו ועבור אוכלוסיית מתמודדי הנפש בישראל. המשכנו לפתח תכניות שיקום ייחודיות עבור מתמודדי הנפש ולשלב אותם ביננו כשווים, פעלנו רבות עבור משפחות המתמודדים ועל מנת להחדיר לתודעה את חשיבות המניעה והסיוע המוקדם במיוחד כשמדובר בצעירים. המשכנו לפרוץ את גבולות המדינה ולשתף את העולם בידע שלנו, וגם בנושא 6 הסטיגמה פעלנו רבות ולראייה: בפעם הראשונה מדינת ישראל בחרה להציב את בריאות הנפש במרכז הבמה והוקדשה משואה עבור בריאות הנפש – המתמודדים, משפחותיהם ושחקני הנשמה המסייעים

קרדיט צילום דרור סיתהכול

האירוע נערך בחסות: חברת הולנדיה, חברת אלטשולר שחם, בנק הפועלים וחברת אייל ציפויים.

במהלך האירוע גויסו 800,000 אלף ₪, אשר ופנו להרחבה ופיתוח של שירותי שיקום בקהילה ושירותי תמיכה בבני משפחותיהם של מתמודדי הנפש.

אודות עמותת אנוש: אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש, מעניקה זה למעלה מ- 40 שנה שירותי שיקום ושילוב פורצי דרך בקהילה למתמודדים עם מגבלה נפשית.

קרדיט צילום דרור סיתהכול

אנוש פועלת בתחומי הדיור, התעסוקה, החברה, הפנאי והייעוץ למשפחות. בשנים האחרונות מפתחת העמותה גם שירותי טיפול ומניעה לצעירים. השירותים באנוש מבוססים על התאמה אישית ועל ערכי גישת ההחלמה ומאפשרים לאדם לחיות חיים מלאים ובעלי משמעות. בתהליך השיקום, ניתן דגש על השתלבות המתמודד בסביבה שבה הוא חי ועובד, תוך התייחסות מקצועית לא רק אליו כפרט, אלא גם למשפחתו ולחברה הסובבת אותו. התהליך מעוצב כך שיעניק לאדם תחושת שייכות לקהילה, ביטחון ותקווה.

קרדיט צילום דרור סיתהכול

כיום מפעילה אנוש למעלה מ – 70 מרכזי שירות המעניקים סיוע לכ – 6,000 איש ומרכזי ייעוץ וסיוע לבני משפחה בכל רחבי הארץ. לעמותה 800 עובדים מקצועיים ומאות מתנדבים. אנוש היא ספקית שירותי השיקום הגדולה בישראל בתחום בריאות הנפש והשירותים ברובם ממומנים על ידי משרד הבריאות ובאמצעות סל שיקום.