ערב מחווה ליאיר רוזנבלום ״מה אברך״ פסטיבל ימי זמר חולון 8.4.15

כתבתה של קרן שלי
קרדיט צלם מייקל פלדמן

פסטיבל ימי זמר חולון חוגג 20 ומצדיע בערב מחווה מיוחד למלחין יאיר רוזנבלום, שהחל את דרכו המוזיקלית בלהקת הנח״ל כאקורדיוניסט והתבקש להלחין שירים ללהקה עצמה. עבד 60 שנה עם מיטב הלהקות הצבאיות, שהחביבה עליו היתה להקת הנח״ל ונחשב אב הלהקות הצבאיות ונשאר מזוהה עם הלהקות הצבאיות, שאיתן הוסיף לעבוד כמדריך ומנהל מוזיקלי. רבים מהשירים שהלחין בכלל וללהקות הצבאיות בפרט הפכו לנכסי צאן ברזל בזמר העברי.

המופע המכובד ״מה אברך״ בליווי תזמורת סימפונט חיפה ובניצוחו של אלדד שרים, בהנחייתו של נתן דטנר. הערב החל עם הזמר חנן יובל ששר את השיר ״גשם בוא רד עלי״, בהמשך עלתה הזמרת מירי אלוני עם השיר ״בלדה לחדווה ושלומיק״ שחייבת ליאיר תודה גדולה על השירים היפים שהקדיש לה. השיר המופלא ״שיר של יום חולין״ שמבצעת בהוד והדר הזמרת אילנית, אך בערב זה בצעה את השיר שירלי נוף.

image

ב-1969 נולד המופע של  ״צץ וצצה״ שהיה ערב לנתן אלטרמן, בומבה צור ו-4 חברי להקה בהפקתו של צמח פשנל מתוכו השיר ״אורייאנה״ בביצועם של רבקה זוהר ולירון לב, גם השיר ״על כפיו אותן יביא״ התקבל במחיאות כפיים סוערות.

בהמשך הוזמן לבמה בוגר להקת הנח״ל, הזמר המדהים ששי קשת עם השיר ״בשמלה אדומה״ והשיר ״הייה לי חבר הייה לי אח״ ולקינוח השיר ״הבן יקיר לי אפרים״ בביצוע משותף של מירי אלוני וששי קשת. חברי ״הלהקה חוזרת״ הוזמנו לבצע מחרוזת שירי להקות צבאיות בינהן ״בלילה על הדשא״, "שירו של צנחן״, ״הללויה״, ״שלווה״ ו״קרנבל בנח״ל״.

את הערב המרגש סיימה הזמרת מירי אלוני עם ״שיר לשלום״ וכל משתתפי הערב עם השיר ״את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק״.

תודה מיוחדת לאורחת כבוד בשורה הראשונה המלחינה הלאומית נורית הירש וראש העיר חולון מר מוטי ששון. מנכ״ל תיאטרון חולון מר׳ גיא תלם ותזמורת סמפונט חיפה, בניצוחו של אלדד שרים, שחגג בערב חשוב זה את יום הולדתו, שפע ברכות ואיחולים מהזמרים והקהל. אכן ערב ייחודי ומרגש לחתום את הופעות פסטיבל ימי הזמר חולון.