ערד קסם המדבר בואו לגלות עיר שואבת תרבות ואמנות

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ

ערד שוכנת בפתחו של מדבר יהודה – נופיה קסומים, משרה שקט ושלווה והיא השער הישיר לכל טיולי הכוכב המדבריים, נושקת למצדה וים המלח. מסביבה שפע מסלולי טיול רגליים ורכביים. בעיר עצמה: רובע אמנים, אירוח ביתי לסדנאות יצירה ואוכל, ומגוון מקומות לינה במחירים נוחים ביותר.
ערד היא עיר צעירה ברוחה אך עתירת ניסיון באירוח מטיילים מהארץ והעולם. העיר מרווחת, נקייה, מסודרת היטב, ולבבית תושביה פתוחים בחום לקבל כל אורח.
האטרקציות באזורה: ים המלח, מצדה, יער יתיר, תל ערד, סוסיא ישובי דרום הר חברון ואזורי בילוי ביציאה מהעיר.

אוכלוסייתה של ערד מונה כיום כ-30.000 נפש חשוב לציין שהאוכלוסייה מאוד איכותית ונבחרה על ידי ועדת קבלה ומתחלקת בין צברים ותיקים ועולים חדשים, בני המגזר האתיופי, חסידי קהילת גור, בדואים מהפזורה
וקהילה של הציונות הדתית. תושבי ערד הגיעו אליה מכל קצות הארץ והעולם וגרים בה בהרמוניה.

סיור עיתונאים ברחובותיה של ערד יגלה את מגוון פניה של האוכלוסייה הישראלית. ערד היא עיר תיירות ותיקה, שוחרת אמנות שחוזרת בשנים האחרונות למפת הטיולים הארצית ודוגלת באירוח ביתי המפגיש בין אנשים המארחים ברמת אירוח מוקפדת בעלי תחומי עניין שונים – פולקלור, אוכל, מחול, אמנות ועוד, עם אנשים שמחפשים להתארח בסגנון שונה ורוצים להכיר מקרוב את המארחים וחייהם.

פעמי תימן במדבר של שמחה מדר קפלן

פתחנו את סיורנו בארוחת בוקר תימנית כמיטב המסורת,הבביתה של שמחה מדר קפלן. ״פעמי תימן במדבר״ ונחשפנו לאירוח בסגנון תימני, שירים וסיפורים מרתקים על תרבות תימן. שמחה מציעה ארוחת שבת תימנית מסורתית בכל ימות השבוע מלווה בסיפורים אישיים פיקנטים ושירים באווירת המדבר.

יש לציין שהאירוח מקסים ומומלץ בחום. מותאם לקבוצות ומשפחות (מינימום 20 איש)  מוזמנים לאירוח ביתי, לשמוע, לטעום ולחוות את התרבות התימנית.

שמחה מדר קפלן
פעמי תימן במדבר
טל-9725425505

מביתה של שמחה היקרה המשכנו לביקור בבית האמנים של אינה ואלכס.

בית האמנים של אלכס ואינה גוטמן

גלריה לעיצוב בית וגינה, עבודות שזירה בברזל שיוצר אלכס וציור והשראה שיוצרת אינה. אתם מוזמנים לבקר בבית האמנים בערד גלריה שהיא ביתם של אלכס ואינה. להקשיב למקורות ההשראה ואיך האמנות שזורה בסיפור חייהם.

אלכס יוצר סיפורים מברזל ואינה מציירת את הבריאה בסיפורים שמשתלבים זה בזה. ניתן להקשיב לסיפורים ולהחשף לאוצרות האמנות תוך אירוח על כוס קפה, שתיה קרה וכיבוד קל ליחידים ולקבוצות בכל השפות כי האמנות היא שפה קוסמופוליטית שמדברת לכולם. ניתן להזמין יצירות בכל נושא מבוקש.

בית האמנים של אלכס ואינה גוטמן
רחוב עפרוני 10/1 ערד
טל-052-8414504

את סיורנו הקסום המשכנו למעשיות חימר לביתם של עמוס ורונית סופרת ופסל ברונזה וחימר והסיפור מאחורי כל יצירה.

מעשיות חימר – עמוס ורונית רדליך ערד

אירוח ביתי אצל עמוס ורונית רדליך מזמינים אתכם למסע בזמן – גלריה ליצירות אמנות, עבודות פיסול מיוחדות מיוצרות מחימר וברונזה של עמוס וסיפורי ילדים מתובלים של רונית.

החוויה משלבת סיור בגלריה, שיחה עם האמנים על מקורות השראתם וסיפור חייהם לצד פגישה ען רונית סופרת הילדים המספרת סיפורים מחוויות ילדותה בירושלים ״סיפורי סבתא – סיפורים שבושלו על פתיליה״.

עמוס ורונית רדליך
טל- 972542550505

המשכנו לביקור בבית הארחה של מיכל פרץ – ציפור מדבר סוג של אכסניית אורחים במדבר.

ציפור מדבר בית הארחה

בית הארחה  ״ציפור מדבר״ ממוקמת בשכונת וילות, חדרים נקיים, נוח ונעים גינה עם דשא, מתקן ברביקיו שולחנות וכסאות, בריכת שחיה ומאהל בדואי כמיטב המסורת  ערוכה לאירוח של מטיילים, תרמילאים ומשפחות

ושם נחשפנו למסע עולמי במחול מתימן לרג׳׳סטאן, של רקדנית המחול רוני וולדמן, מסע קסום של צלילים, מוסיקה, תנועה ומגע עם הנשמה. ריקודים בליווי מוסיקה אותנטית ותלבושות מסורתיות בשילוב של ריקודי (פלמנקו, רג׳סטני, צועני, תימני ועוד)  רקדנית המחול רוני במופע ריקוד ותנועה בין תרפיה, מוסיקה, והרבה שמחה.

ציפור מדבר
טל-972-52-5958833
רוני וולדמן רקדנית מחול
טל-0547893327

חתמנו את סיורנו בדובדבן שבקצפת בגן הפסלים של אמן המתכת התיירות והאירוח איציק גמליאל – אמן, יוצר, פסל בחימר, (קרמיקה) ברזל ומתכת ממוחזרת.

גן הפסלים של איציק גמליאל

יצירות אמנות שטרם נראו בארץ. דרקון יורק אש, הגירפה הכי גדולה בעולם, נשר בגודל אמיתי וחסידה המוצבת על גג הבית. סיפור מרתק של האהבה והתשוקה ליצירה.

גן הפסלים של איציק גמליאל

ענבלים 34 ערד
052-322-2122

העיר מציעה לאורחיה מגוון רחב של שירותים עירוניים ושירותי תיירות. בערד יש למעלה מ-1000 מיטות ללינה: חדרי אירוח, צימרים, אכסניית נוער, מלון 3 כוכבים ומלון בוטיק. המבלים בעיר יוכלו למצוא את המוזיאון לאמנות עכשווית, את מוזיאון ההיסטורי, שמספר על הקמתה של העיר
המדברית, ועוד אמנים ומארחים ביתיים עם סדנאות יצירה שונות כגון הכנת סבון ייחודי, מאכלים,
טעימות יין ביתי, ועוד. חובבי הטבע והמדבר ימצאו בערד וסביבתה למעלה מ-70 מסלולים מסומנים
בתוך העיר (בין פסלים ונקודות תצפית) ומחוצה לה אל מעיינות וגבים נסתרים, במסלולי הליכה,
רכיבת אופניים וטיולי ג'יפים מודרכים. בערד ניצבת נקודת התצפית שנבחרה ל 1 מ- 10 התצפיות
היפות בישראל, והיא תצפית מואב ופסל הבטון של האמן יגאל תומרקין. נקודת חובה לכל חובב/ת
נוף אמיתי/ת.
ענף התיירות בערד ממשיך להתפתח בימים אלה. לאחרונה נפתח בשטחה מסלול מרוצים חוקי
ראשון בישראל למכוניות ואופנועים ושווה לבדוק את ימי הפעילות במקום וליהנות מחוויה מוטורית
שעד היום הסתתרה מעין הציבור הרחב. בימים אלה הוכשר מחדש מסלול נחיתה למטוסים קלים
ובינוניים שישמש לתיירות פנים ובהמשך גם לתיירות לאו-קוסט ממזרח אירופה