פסטיבל הסרטים הקוריאני

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום: יח״צ גולן יוסיפון
פסטיבל הקולנוע הקוריאני בין ה-2 עד ה-6 לנובמבר 2015

ערב הגאלה של פתיחת שבוע הקולנוע הקוריאני, בנוכחות שגריר קוראה ושגריר יפן. פרמיירה חגיגית לסרט המרגש והמומלץ בחום ״הטנור״ חובה לצפות, להתרגש ולהתפעם.

כבדו בנוכחותם כוכב הסרט הטנור ביי ג׳ה צ׳ול בכבודו ובעצמו והאמרגן שמשחקים בתפקיד הראשי.

הטנור ביי ג׳ה צ׳ול והאמרגן כוכבי הסרט
הטנור ביי ג׳ב צ׳ול והאמרגן כוכבי הסרט

הסרטים יוקרנו בסינמטקים בתל אביב וירושלים; אורח הכבוד בפסטיבל: זמר האופרה הדגול, ביי ג'ה צ'ול

תעשיית הקולנוע הקוריאנית מבססת את סיפורו האמיתי של זמר הטנור הקוריאני.
בשורה בתחום התרבות: פסטיבל הקולנוע הקוריאני ייפתח ב-2 לנובמבר 2015 ויימשך עד ה-6 לנובמבר 2015. במסגרת הפסטיבל יוקרנו 3 סרטים נבחרים שוברי קופות של תעשיית הקולנוע הקוריאנית בהקרנת בכורה בישראל.

הסרט שיפתח את אירועי הפסטיבל הוא "הטנור", המבוסס על סיפורו האמיתי של זמר האופרה הדגול, בה ג'ה צ'ול (Bae Jae-cheol) ומאבקו במחלת הסרטן. הסרט יוקרן ב-2 בנובמבר בשעה 20:30 בסינמטק בתל אביב. ג'ה צ'ול יגיע לטקס הפתיחה של הפסטיבל.

image

פסטיבל הקולנוע הקוריאני יתקיים בסינמטקים בתל אביב וירושלים. לפסטיבל השנה נבחרו 3 סרטים ממיטב היצירה הקוריאנית: סרט הפעולה התקופתי "האדמירל: זרמים גועשים", שהפך לסרט הקופתי ביותר בתולדות קוריאה (שיא של כ-17 מיליון צופים); "שיר הלל לאבי" (כ-14 מיליון צופים), אפוס היסטורי על קוריאה משנות החמישים ועד לימינו וכאמור "הטנור".

הפסטיבל, המאורגן על ידי שגרירות קוריאה בישראל ומועצת הקולנוע הקוריאני – מתקיים במסגרת אירועי תרבות לציון 53 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין קוריאה לישראל. פסטיבל הקולנוע הקוריאני מתקיים בארץ מאז שנת 2007 וזאת כדי לאפשר לציבור להכיר את תעשיית הקולנוע הקוריאני, אשר זוכה בשנים האחרונות לשגשוג חסר תקדים כאחת מהתעשיות המובילות והחדשניות בעולם. עם יבול יוצא דופן בקנה מידה עולמי של יותר מ-100 סרטים בשנה ממשיכים הסרטים הקוריאנים להוביל את רשימת שוברי הקופות במדינתם. תעשיית הקולנוע הקוריאני אף נפתחת לעולם. לאחרונה החלו חברות אמריקניות לצלם סרטים בקוריאה ונחתם הסכם לשיתוף פעולה עם תעשיית הקולנוע הסינית.

image

שגריר קוריאה בישראל, לי גון-טה: "פסטיבל הקולנוע הקוריאני מהווה הזדמנות עבור הצופים בישראל ליהנות מהטעמים האומנותיים הייחודיים של הקולנוע הקוריאני ולהכיר את קוריאה ותרבותה. הקולנוע הוא מהסוגות המובילות של הגל הקוריאני והתרבות הקוריאנית, שכובשת לבבות רבים ברחבי העולם".

רון פוגל, מנהל אמנותי של הפסטיבל: "תעשיית הקולנוע הקוריאנית ממשיכה לשמור על מעמדה כאחת התעשיות החדשניות והמגוונות בעולם. הסרטים שנבחרו מייצגים את העוצמה והאיכות של הקולנוע הקוריאני, שלא מפסיק לרגש".