פסטיבל "שף תאכל" חוזר לחורף חם של מטעמים וריחות מהמטבח של אימא

כתבתה של קרן שלי
קרדיט תמונות נועם מנשה.

פסטיבל "שף תאכל", פסטיבל המסעדות הגדול של ישראל המציע מנה ראשונה, עיקרית וקינוח במחיר של 89 ₪ בלבד לארוחה חוזר לחגיגת מנות, טעמים, ריחות ותבשילים שיעמדו הפעם בסימן הוקרה לאמהות של השפים, כי הרי מאחורי כל שף מצליח עומדת אימא במטבח, ממנה למד הבן את סוד הטעם הטוב, את הטריקים הקטנים כמו גם שמטבחה של אימו עיצב את עולמו כשף בוגר.

20150108-005247.jpg

במשך 10 ימי פסטיבל "שף תאכל" יציגו השפים והמסעדות מכל רחבי הארץ המשתתפות באירוע מנה אחת או שתיים בתפריטי הפסטיבל המוקדשים לאימא הפרטית של שף המסעדה. מנה ייחודית המבוססת על מתכונים ביתיים או נוצרה בהשפעתה של האם. השף גיא פרץ ממסעדת גספצ'ו, בן למשפחת שפים שעלתה לארץ מקזבלנקה יגיש פסטייה מרוקאית – במלית נתחי פרגיות, אגוזים, שקדים וצימוקים בניחוח הל, קינמון וג'ינג'ר על מצע ריבת עגבניות שרי. שף מריה פיסנץ מ BABA YAGA התל אביבית תפנק את אורחי הפסטיבל בגרסה שלה לוורניקי – כיסוני בצק הממולאים תפוחי אדמה ובצל מטוגן ומוגשים, כמו בבית, עם שמנת וחמאה והשף אלעד לוי ממסעדת SHINE & SHARP יביא את הגרסה הטרנדית שלו לקובה הביתית בסגנון סורי שהוגשה בבית הוריו. "מנות המאמאז" של תפריטי פסטיבל "שף תאכל" יצטרפו למגוון המנות של הפסטיבל, המקפיד להציע – בכל תפריט ותפריט – מבחר של מנות צמחוניות וטבעוניות והכול הכול במחיר של 89 ₪ בלבד לארוחה של מנה ראשונה, מנה עיקרית וכמובן – קינוח מפתה.

20150108-005230.jpg

נותן החסות המרכזי לפסטיבל הפעם: סומרסבי – סיידר תפוחים אלכוהולי, מבית קרלסברג

בין המסעדות המובחרות המשתתפות בפסטיבל "שף תאכל" הקרוב, המציין את הפעם ה 19 לקיומו:

בגוש דן – תל אביב: אושי אושי, אתנחתא, באבא יאגה,בר גיורא, הבליצ'ס ההונגרי, הסינית האדומה, קלימרה, ריבר, רג'ינה, שיין אנד שארפ, SAKAI, BIN 281. בגבעתיים: נאו סושי, קפה בן עמי. ברמת גן: הספסל.ריבר במגדלי בסר, ריבר בבורסה, BLACK, בפתח תקווה: ריבר. קריית שדה התעופה: עד העצם.

20150108-005304.jpg

בשרון: בהרצליה: אתניקה, וויטהול, מנציני, עד העצם, קולומבוס, , בהוד השרון: דלי אסייתי, ימטויה, צ'ופצ'ופ. ברעננה: אדיסון ספוט, ריבר, שולה. בצומת ירקונים: כיופים בסנטר, בקדימה: TAYA. בנתניה: ג'קו.

בדרום: רשל"צ: אספרסו בר, הצדף, ריבר. בחולון: אצה. ריבר. בגדרה: צ'וראסקו, באשקלון: ויסטה. באשדוד: אלדין בשדרה, אצה. קפה G. ברחובות: ריבר. באשקלון: גספצ'ו. בצומת קסטינה: אצה. בערד: דיוויד ג'ונס. באר שבע: אצה.

בירושלים והסביבה: גבריאלה, לה בוקה. במודיעין: לבנטינו. בבית שמש: אצה.

בצפון: 300 גר במושב בצת, קונפי בחיפה. אצה בבית שאן, אצה בנהריה, אצה ברמת ישי ואילו'ש ברמת צבי.

פסטיבל "שף תאכל" חורף 2015. 11 עד 20 לינואר 2015 בכל רחבי הארץ. פרטים מלאים ותפריטי מסעדות באתר http://chef-tochal.walla.co.il/ ובטלפון : 077-5600978 תפריט לארוחת טעימות- אירוע השקה לפסטיבל "שף תאכל" 19, ינואר 2015
מסעדת אלדין בשדרה- אשדוד.

 

ראשונות:
שף גלב אוליניק, מסעדת SAKAI (תל אביב)
רינאיי- רול סלמון נא בתיבול פיקנטי, מלפפון ואבוקדו, בציפוי סלמון צרוב בתיבול טריאקי ואיולי צ'ילי עם שבבי טמפורה וקריספי בטטה
רול צמחוני- במילוי חציל, בטטה, במיה ומלפפון, בציפוי שומשום קלוי

שף מיכאל בר/ גלעד רביד, מסעדת אלדין בשדרה (אשדוד)-
סלט רימונים ברוטב גרנדין
שף דודו, מסעדת ויסטה (אשקלון)-
מוקפץ פורטבלו- פטריות פורטבלו, שמפיניון, עגביות שרי, אגוזי פקאן, בצל ירוק ושומשום, מוקפצים ברוטב אסייתי

עיקריות:
שף מיכאל בר/ גלעד רביד, מסעדת אלדין בשדרה (אשדוד)-
מוסר פיסטוק- פילה מוסר ים בקראסט פיסטוק, מוגש על פירה צרפתי עם פטריות ובצלי שאלוט מקורמלים
שף דודו, מסעדת ויסטה (אשקלון)-
פילה לברק על מצע פפרדלה
קינוח:
שף מיכאל בר/ גלעד רביד, מסעדת אלדין בשדרה (אשדוד)-
ספיישל מיקס מקינוחי המסעדה
במהלך האירוע, האורחים נהנו מסומרסבי- סיידר תפוחים אלכוהולי קליל(09:00-17:00)
קרלסברג IBBL משיקה קטגוריה חדשה בשוק המשקאות בישראל!

משקה סיידר תפוחים אלכוהולי תחת המותג הבינלאומי:
קטגוריה חדשה בשוק המשקאות בישראל: חברת קרלסברג IBBL משיקה, לראשונה בישראל, את המותג הבינלאומי "SOMERSBY" ("סומרסבי"), סיידר תפוחים אלכוהולי מרענן המכיל 4.5% אלכוהול.

"SOMERSBY", מיוצר בפיתוח ייחודי ללא חומרים משמרים, ומבוסס על תערובת ייחודית של זני תפוחים עסיסיים הנסחטים בקפידה ועוברים תהליך התססה אשר הופך את מיץ התפוחים לאלכוהולי באופן טבעי.

סיידר "SOMERSBY", מלבד היותו משקה פירותי ומרענן, מהווה גם אלטרנטיבה אלכוהולית מצוינת לאלו המקפידים על תזונה נטולה גלוטן.

סיידר "SOMERSBY" פותח ומיוצר על ידי חברת קרלסברג העולמית ומשווק כיום ב- 43 מדינות ברחבי העולם. "SOMERSBY" נחשב למותג הצומח ביותר בשנתיים האחרונות מבין עשרת מותגי הסיידר המובילים בעולם ואף זכה בהוקרה בינלאומית כאשר זכה בפרס "נילסן" היוקרתי להשקת השנה ב- 2009.

סוד ההצלחה של סיידר "SOMERSBY" בעולם הוא בחידושו לעומת הסיידרים המסורתיים האנגליים, אשר ברובם יבשים. "SOMERSBY" פותח במיוחד כסיידר אלכוהולי מתקתק קליל ומרענן ולכן הוא מתאים במיוחד לאקלים ולחך הישראלי.